Pagina 184 van 320

Geplaatst: 17 okt 2009 22:17
door christophe
*Cas* schreef:Als ik zou mogen kiezen Christophe, dan zou ik zeker voor die Kona gaan! ;)


sorry maar die moest daar niet bij horen zalle:-)
grz christophe

Geplaatst: 17 okt 2009 22:20
door speric
Ik denk dat ze bij Cervélo toch wel de meest kennis hebben om dergelijk frames te maken.
Het is vooor hen natuurlijk ook hun dagelijks werk. Dat is bij de andere merken toch heel anders gesteld.
Hoe vond jij jou P3 rijden ?

Geplaatst: 17 okt 2009 22:40
door amclassic-fan
pffff, als ze het bij Cervelo zo goed zouden weten hadden ze wel eens met een wat aerodynamischer fiets kunnen komen. Toen de P4 eindelijk leverbaar werd was hij direct achterhaald. De P3 was lang de beste tijdritfiets op de markt. Maar sinds de tijdritfietsen met geintegreerde stuurpennen en remmen is de P4 echt niet meer het beste wat er op de markt is.

Bij die andere merken doen ze trouwens hetzelfde als bij Cervelo, fietsen ontwerpen.

Geplaatst: 17 okt 2009 22:42
door christophe
ik was zeer te vreden van het frame maar ik had eerst een prorace en ik had de indruk dat ik daar meer controle over had. maar nu we zelf met een fietsmeetcentrum gestart zijn en mijn positie hebben aangepast zaldat ook wel een heel stuk verbeteren

grz

Geplaatst: 18 okt 2009 00:00
door iron2man
Ik ben een P3 rijder van het eerste uur toen de P3 nog alleen in een aluminium uitvoering
verkrijgbaar was
Cervelo was nog niet eens bekend bij de meeste, totdat de P3 carbon in 2006 uit kwam vanaf dat moment is Cervelo de voorloper geweest van aerodynamische tijdritframes
Vele topmerken zoals Pinarello Orbea en noem ze maar op hebben wel iets van Cervelo letterlijk gekopieerd
Nu heb ik sinds vorig jaar een P 3 carbon model 2009 en ik vind het een superfiets werkelijk een genot om ermee te rijden

Geplaatst: 19 okt 2009 01:11
door amclassic-fan
Je kunt wel een voorloper geweest zijn, als andere merken vooruitstrevender zijn, dan kom je gewoon achter te lopen. De P3 is door een aantal merken inderdaad gewoon gekopieerd (zoals KTM). Maar de tijdritfietsen van Pinarello en Orbea lijken niet eens een beetje op P3. Nu zou ik van die beide merken ook nooit de tijdritfiets van dit moment kopen, een beetje aluminium no-name frame is nog aerodynamischer vrees ik.

Geplaatst: 19 okt 2009 01:32
door stokie
Ach, dat valt wel mee toch?

Afbeelding

Geplaatst: 19 okt 2009 12:19
door davymegane
Al eens iemand aan de tijdritfiets van museeuw bikes gedacht?

Geplaatst: 19 okt 2009 12:42
door amclassic-fan
@Stokie, een oplopende bovenbuis en veel onzinnige scherpe hoeken is niet echt goed voor de aerodynamica.

Geplaatst: 21 okt 2009 19:37
door cesar_
TarzAndeR schreef: Ok op deze foto is het wat duidelijker te zien, kan idd wel eens pitstop etc. zijn.


Pittstop? Ik denk het niet. Wat dan? Ook geen idee!

Op deze site nog meer mooie fietsjes te spotten...

Geplaatst: 21 okt 2009 20:20
door timo2.0
SpEric schreef:Ik denk dat ze bij Cervélo toch wel de meest kennis hebben om dergelijk frames te maken. Het is vooor hen natuurlijk ook hun dagelijks werk. Dat is bij de andere merken toch heel anders gesteld.

Hoe gaat dat dan bij die andere merken, kijken die er eenmaal per week eens naar, of zijn ze slechts enkele maanden per jaar met het ontwerpen van tijdritfietsen bezig? Hoe moet ik dat zien? Op preek je weer eens voor je eigen Cervélo parochie?

Geplaatst: 21 okt 2009 20:35
door tiest
Timo 2.0 schreef: Of preek je weer eens voor je eigen Cervélo parochie?

Nu wel ff wel want dit slaat nergens op. De shiv staat gepland voor voorjaar 2011. als ze in deze tijd enkel 1 keer in de week een uurtje naar die fiets staren kan hij ook wel morgen op de markt. En dit heeft echt niet alleen te maken met het maken van de fietsen want dat is in relaftief korte tijd gedaan.

Hier nog een foto van die fiets. Als je goed kijkt met je lope zie dat het in is ingetaped. Zal toch wel pitstop oid kunnen zijn:
Afbeelding