Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Rose (voorheen Red Bull)

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 13 feb 2012 09:34

op een geanodiseerd frame kunnen de lasnaden niet afgevlakt worden. Maar het frame is zo wel een stuk lichter.
Op ganoniseerde frames kun je wel degelijk de lasnaden slijpen maakt voor het procedé helemaan niet uit. Automaten, minder goed materiaal of slechte lassers laten nou eenmaal een minder fraaie afgewerkt resultaat achter, is gewoon een kwestie van kostprijs.

jardinero
Forum-lid
Berichten: 84
Lid geworden op: 09 jun 2011 18:44

jardinero 13 feb 2012 12:27

raassie schreef:Vorig jaar al gemeld dat ik voor mijn vriendin een Rose wilde gaan kopen, eindelijk een beetje budget bij elkaar gespaard. Dus dit voorjaar moet het er maar van komen. Wat is momenteel een levertijd om rekening mee te houden? Op de online shop staat alleen dat de fietsen waar ik in geinteresseerd ben op voorraad zijn, levertijd onbekend......
Ik heb 4 feb een Pro-RS 3000 via internet besteld en ze gaven daarbij een verwachte levertijd op van 26 februari. De dagen daarvoor schommelde de levertijd tussen de 4 en 7 weken op de website, dus ik weet niet precies wat de beperkende factor is op dit moment: onderdelen of mankracht.
"Kijk hem daar nu harken op z'n buitenblad met z'n mijnwerkersgezicht."

raassie
Forum-lid
Berichten: 946
Lid geworden op: 01 feb 2008 06:37

raassie 13 feb 2012 15:48

jardinero schreef:
raassie schreef:Vorig jaar al gemeld dat ik voor mijn vriendin een Rose wilde gaan kopen, eindelijk een beetje budget bij elkaar gespaard. Dus dit voorjaar moet het er maar van komen. Wat is momenteel een levertijd om rekening mee te houden? Op de online shop staat alleen dat de fietsen waar ik in geinteresseerd ben op voorraad zijn, levertijd onbekend......
Ik heb 4 feb een Pro-RS 3000 via internet besteld en ze gaven daarbij een verwachte levertijd op van 26 februari. De dagen daarvoor schommelde de levertijd tussen de 4 en 7 weken op de website, dus ik weet niet precies wat de beperkende factor is op dit moment: onderdelen of mankracht.
Dank je voor de reactie, binnenkort maar eens langs gaan dus.
Pijn is fijn, toch?
Mijn Strava: https://www.strava.com/athletes/10778731

Gebruikersavatar
emiel_de_vlas
Forum-lid
Berichten: 110
Lid geworden op: 06 sep 2011 21:38

Gebruikersavatar emiel_de_vlas 14 feb 2012 20:46

Mijn Rose Pro SL 4400 had ik binnen 2 weken. Vandaag mijn eerste rit erop gemaakt, nadat ik veel kilometers op de schaats had gemaakt. In één woord een geweldige fiets!

lv94
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 jun 2011 17:27

lv94 21 feb 2012 17:16

vlak, bergop, bergaf, kasseistrook en combinaties hiervan: de nieuwe Rose Xeon RS-3000 is goedgekeurd!

Gera
Forum-lid
Berichten: 303
Lid geworden op: 06 feb 2012 21:24

Gera 28 feb 2012 17:18

vanmiddag een rose carbon pro rs 3100 met Di2 besteld.Compact cranckstel met een 39 ipv 34 die ze ook monteren en de 34 er los bij. Achter 12-23 en verder DT Swiss R585 velgen met zilverkleurige spaken en DT naven.
Er werd alle tijd voor genomen en opgemeten en ook de maten van de fiets die ik nu heb zijn meegenomen in de maten voor de houding.
Een hele fijne ervaring hoe er werd meegedacht en ook qua prijs met de verschillende veranderingen die ik graag wou.
Nu afwachten wanneer hij klaar is.
Verwachting is tussen de 2 en 4 weken.

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 29 feb 2012 10:50

mikethebike schreef:Wens je heel veel succes, en hoop dat je er weinig geld voor kwijt bent.
Dat kraken bij je crank/bb gebied zal te maken hebben met de montage/weinig vet. Soms kan dat zelfs een zandkorrel in een bladboutje zijn (dat bv. is gevallen)....
Balhoofd en derailleurpat moet niet mogen, zou de verkoper voor het blok zetten dat ze de fiets terugnemen en fatsoenlijk repareren en/of omruilen.
Of je stuur de rekening van de FM naar ze toe, kunnen ze kiezen.
Als ze kiezen voor het laatste weet je het hoe staat met deze firma...
Een kennis van mij had ook een kraakgeluid bij het bracket.De Rose carbon fiets was 1 jaar oud. Terug naar Rose. De man van de reparatie afd. keek onmiddellijk naar het bracket aan de aandrijfzijde en zei direct dat het een scheur zat in het carbon aan de bovenzijde van het bracket ! Toen hij het aanwees was het voor ons ook zichtbaar. Het leek mij zo toe dat de man precies wist waar hij het moest zoeken. :shock: Verder zat er in de velg van het achterwiel een scheur ( Mavic) ter hoogte van een spaakgat dat was uitgescheurd. De hoge plastic nepvelg vertoonde daar ter plaatse ook een bobbel. Er zat uiteraard ook een slag in het wiel. Het positieve was dat alles zonder problemen onder garantie werd vergoed. Dus een nieuw frame (duurder type maar wel met Red Bull erop) en een nieuw achterwiel.
Het is dus zaak het bracket goed te inspecteren op scheuren /scheurtjes omdat daar kennelijk behoorlijk hoge krachten op komen te staan .Misschien heeft het inschroeven/ persen van de lagerbus oid er iets mee te maken gehad.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5511
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 29 feb 2012 13:13

Schijnt in een serie een productiefout te hebben gezeten waardoor het carbon scheurde op de overgang naar de aluminium bracketbuis. Die van mij had het ook. En inderdaad ook met wat gekraak tot gevolg. Doordat ik een wit frame had was het echter wel heel goed zichtbaar. Is gewoon onder garantie vervangen. De verkoper had trouwens gezegd dat het niet direct gevaarlijk was ondat de huls over het grootste gedeelte van het frame nog gewoon wel goed vast zat. Alleen aan de bovenkant was hij dus ietwat los. Dat zorgt dan wel voor gekraak. Hij vertelde ook dat ik nu de verbeterde versie had waardoor het niet meer zou moeten voorkomen. Daar vertrouwen we dan ook maar op. Tot nu toe is hij in het bracket nog altijd knetterstijf en kraakvrij dus ik ben nog steeds tevreden.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

jappiex
Forum-lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 20 mei 2007 12:44

jappiex 06 mar 2012 20:22

Week 2 een fiets bestellen, week 4 betalen en week 14 komt het frame al in een grote container uit China. Het is wel een geweldig business model natuurlijk. Maar het wachten de mn Xeon crs 5000 duurt me lang... :-)

race-niek
Forum-lid
Berichten: 741
Lid geworden op: 24 feb 2009 21:32
Locatie: Groningen

race-niek 07 mar 2012 20:32

vraagje, ik wil een paar mtb schoenen bestellen bij rose, maar hoelang duurt het bezorgen?
Racefiets: Concorde R-blade full carbon 2009

peetvd
Forum-lid
Berichten: 180
Lid geworden op: 25 aug 2005 00:34

peetvd 07 mar 2012 20:40

Als het op voorraad is en ik betaal met mijn creditcard dan heb ik het binnen 3 dagen vaak al binnen (excl. het weekend).

race-niek
Forum-lid
Berichten: 741
Lid geworden op: 24 feb 2009 21:32
Locatie: Groningen

race-niek 07 mar 2012 20:59

bedankt voor de info!
aangezien ik ze zondag nodig heb voor mtb ameland ga ik het risico niet nemen, morgen maar even langs me FM
Racefiets: Concorde R-blade full carbon 2009

Plaats reactie