Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Pinarello

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5606
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 07 dec 2008 09:50

Groene Spicht schreef:Ik ben wel eens benieuwd of de gemiddelde toerfietser het verschil in frame merkt. Zet ze met hetzelfde spuitwerk en afmontage maar eens naast elkaar??? Wie kan zorgen voor een dergelijk vergelijk??? Dan wil ik wel eens zien we de Prince en de FP3 uit elkaar haalt!!! Ik denk dat 95% van ons het niet ziet!:/;):)


Helaas is de FP3 niet in het GROEN (acid) leverbaar! ;)


[img=http://www.dickinson.edu/news/pics/greendevil.gif]
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

composite
Forum-lid
Berichten: 1182
Lid geworden op: 22 mei 2005 22:15

composite 07 dec 2008 11:32

Zelfde mal of niet: feit blijft dat de Prince van hoogwaardiger carbon is gemaakt, en daardoor lichter en stijver is, kortom: daadoor ook duurder.
Het zijn allebei gewoon erg mooie frames!!
Neem bijvoorbeeld de Audi's : er is sprake bij dit merk van een duidelijk familie-gezicht, maar daardoor zijn ze erg herkenbaar als een Audi!! Het blijven mooie bakken, en zo is dat ook bij Pina, allemaal erg herkenbaar als een Pina (Onda vorken, framevormen etc), maar onderling zijn er duidelijke verschillen qua specificaties.
Dus tel je meer neer, krijg je hoogwaardiger spul, vandaar dat een Prince een berg(je) meer kost dan een FP3.
Gang is alles!!

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 07 dec 2008 11:46

Alleen de cosmetische buitenlaag is van dat 1k carbon gemaakt. Dat spul is wel duurder dan 3k of 12k, maar de kosten er van worden nog al overdreven. Er zijn ook gewoon no-name frames die er mee afgewerkt zijn en die zijn nog steeds goedkoop.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

groenespicht
Forum-lid
Berichten: 682
Lid geworden op: 03 sep 2005 02:39

groenespicht 07 dec 2008 14:02

colnagofreak schreef:
Groene Spicht schreef:Ik ben wel eens benieuwd of de gemiddelde toerfietser het verschil in frame merkt. Zet ze met hetzelfde spuitwerk en afmontage maar eens naast elkaar??? Wie kan zorgen voor een dergelijk vergelijk??? Dan wil ik wel eens zien we de Prince en de FP3 uit elkaar haalt!!! Ik denk dat 95% van ons het niet ziet!:/;):)


Helaas is de FP3 niet in het GROEN (acid) leverbaar! ;)


[img=http://www.dickinson.edu/news/pics/greendevil.gif]

Dat heb je goed opgemerkt Colnagofreak...en dat is vet balen. Wie weet...nog een jaar wachten! Het zal niet de eerste keer zijn. En anders een 2e handsje...maar zie die maar eens te vinden in mijn maat....:)

*** Pinarello Prince Tribute to the Green***
*** Focus Black Raider Limited Edition ***
Niet het talent, de snelheid, de kracht bepaald of je overwint.
Alfa hulp? JA...de 24 in een krat uit Schinnen...

jorisb
Forum-lid
Berichten: 1279
Lid geworden op: 21 mar 2008 10:56

jorisb 08 dec 2008 11:18

De voorvork van de Prince is in ieder geval anders dan de FP3, bij de Prince zit er een soort rib op aan de zijkant, een uitstulping, bij de FP3 is dan gewoon vlak. Als ik mij niet vergis heeft de Prince dit op de achtervork ook,de FP3 niet.

Verder natuurlijk duidelijk de verschillende carbonstructuur, en ik moet zeggen dat het niet eens zo heel erg is voor de FP3. Met name met het marmerachtige uiterlijk van de carbon Campagnolo cranks zou er mijns inziens heel goed bij staan. Beter dan bij het hele fijne carbonweefsel.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39532
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 08 dec 2008 11:30

Die 1K buitenlaag is niet puur cosmetisch, want dan is die laag volledig overbodig.
Less is bore

tiest
Forum-lid HC
Berichten: 4199
Lid geworden op: 04 jun 2005 19:58

tiest 08 dec 2008 11:41

Daniel1975 schreef:Die 1K buitenlaag is niet puur cosmetisch, want dan is die laag volledig overbodig.


Het bied extra stevigheid ook, maar dat is niet eens noodzakelijk. Die 1k laag kan er zo van af.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39532
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 08 dec 2008 11:52

Zouden ze dat niet gewoon doen? Dan kom je met een heel licht frame...
Less is bore

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 08 dec 2008 15:56

Zoveel weegt 1 laagje carbon niet, maar waarom denk je dat alle lichte frames geen cosmetische laag hebben?

Die laag zit er puur voor het uiterlijk, het frame wordt echt niet beter van dat laagje 1k carbon. Die Italianen in Trevisio ontwerpen een frame gewoon voor een fancy uiterlijk en daarin past die 1k laag wel (die je niet zo vaak ziet).
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 08 dec 2008 16:46

Die 1 k laag maakt de produktie van het prince frame heel veel goedkoper. Een nude carbon frame moet optisch perfect zijn (elke oneffenheid zie je). Met een carbon zichtlaag "plak" je alle ellende (en buisnaden) af en hoef je minder nauwkeurig te zijn bij de afwerking.
Strikt genomen kan ook een Prince zonder die 1k laag maar dan is het uiterlijk niet zo "Italiaans design" meer maar meer "Duits sober".

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 08 dec 2008 17:48

Overigens claimt Pina dat de Prince uit slechts één laag 1K carbon bestaat, geloof ik. Goed, men claimt wel meer, maar toch. Iemand hier misschien een Prince en een zaag, en tijd over? :)

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 08 dec 2008 18:00

Volgens mij was het verhaal ooit dat pina haar buizen/verbindingsstukken in China liet maken maar dat de rest van de produktie in Italië gebeurde. Zou het geheel van de 1 laag 1k wat ongeloofwaardig maken (maar als er liefhebbers met een Prince zijn, ik lever de zaag :-)

Plaats reactie