Pagina 184 van 745
Geplaatst: 07 dec 2008 09:50
door colnagofreak
Groene Spicht schreef:Ik ben wel eens benieuwd of de gemiddelde toerfietser het verschil in frame merkt. Zet ze met hetzelfde spuitwerk en afmontage maar eens naast elkaar??? Wie kan zorgen voor een dergelijk vergelijk??? Dan wil ik wel eens zien we de Prince en de FP3 uit elkaar haalt!!! Ik denk dat 95% van ons het niet ziet!:/;):)
Helaas is de FP3 niet in het
GROEN (acid) leverbaar!
[img=
http://www.dickinson.edu/news/pics/greendevil.gif]
Geplaatst: 07 dec 2008 11:32
door composite
Zelfde mal of niet: feit blijft dat de Prince van hoogwaardiger carbon is gemaakt, en daardoor lichter en stijver is, kortom: daadoor ook duurder.
Het zijn allebei gewoon erg mooie frames!!
Neem bijvoorbeeld de Audi's : er is sprake bij dit merk van een duidelijk familie-gezicht, maar daardoor zijn ze erg herkenbaar als een Audi!! Het blijven mooie bakken, en zo is dat ook bij Pina, allemaal erg herkenbaar als een Pina (Onda vorken, framevormen etc), maar onderling zijn er duidelijke verschillen qua specificaties.
Dus tel je meer neer, krijg je hoogwaardiger spul, vandaar dat een Prince een berg(je) meer kost dan een FP3.
Geplaatst: 07 dec 2008 11:46
door amclassic-fan
Alleen de cosmetische buitenlaag is van dat 1k carbon gemaakt. Dat spul is wel duurder dan 3k of 12k, maar de kosten er van worden nog al overdreven. Er zijn ook gewoon no-name frames die er mee afgewerkt zijn en die zijn nog steeds goedkoop.
Geplaatst: 07 dec 2008 14:02
door groenespicht
colnagofreak schreef:Groene Spicht schreef:Ik ben wel eens benieuwd of de gemiddelde toerfietser het verschil in frame merkt. Zet ze met hetzelfde spuitwerk en afmontage maar eens naast elkaar??? Wie kan zorgen voor een dergelijk vergelijk??? Dan wil ik wel eens zien we de Prince en de FP3 uit elkaar haalt!!! Ik denk dat 95% van ons het niet ziet!:/;):)
Helaas is de FP3 niet in het
GROEN (acid) leverbaar!
[img=
http://www.dickinson.edu/news/pics/greendevil.gif]
Dat heb je goed opgemerkt Colnagofreak...en dat is vet balen. Wie weet...nog een jaar wachten! Het zal niet de eerste keer zijn. En anders een 2e handsje...maar zie die maar eens te vinden in mijn maat....
Geplaatst: 08 dec 2008 11:18
door jorisb
De voorvork van de Prince is in ieder geval anders dan de FP3, bij de Prince zit er een soort rib op aan de zijkant, een uitstulping, bij de FP3 is dan gewoon vlak. Als ik mij niet vergis heeft de Prince dit op de achtervork ook,de FP3 niet.
Verder natuurlijk duidelijk de verschillende carbonstructuur, en ik moet zeggen dat het niet eens zo heel erg is voor de FP3. Met name met het marmerachtige uiterlijk van de carbon Campagnolo cranks zou er mijns inziens heel goed bij staan. Beter dan bij het hele fijne carbonweefsel.
Geplaatst: 08 dec 2008 11:30
door daniel1975
Die 1K buitenlaag is niet puur cosmetisch, want dan is die laag volledig overbodig.
Geplaatst: 08 dec 2008 11:41
door tiest
Daniel1975 schreef:Die 1K buitenlaag is niet puur cosmetisch, want dan is die laag volledig overbodig.
Het bied extra stevigheid ook, maar dat is niet eens noodzakelijk. Die 1k laag kan er zo van af.
Geplaatst: 08 dec 2008 11:52
door daniel1975
Zouden ze dat niet gewoon doen? Dan kom je met een heel licht frame...
Geplaatst: 08 dec 2008 15:56
door amclassic-fan
Zoveel weegt 1 laagje carbon niet, maar waarom denk je dat alle lichte frames geen cosmetische laag hebben?
Die laag zit er puur voor het uiterlijk, het frame wordt echt niet beter van dat laagje 1k carbon. Die Italianen in Trevisio ontwerpen een frame gewoon voor een fancy uiterlijk en daarin past die 1k laag wel (die je niet zo vaak ziet).
Geplaatst: 08 dec 2008 16:46
door sharkman113
Die 1 k laag maakt de produktie van het prince frame heel veel goedkoper. Een nude carbon frame moet optisch perfect zijn (elke oneffenheid zie je). Met een carbon zichtlaag "plak" je alle ellende (en buisnaden) af en hoef je minder nauwkeurig te zijn bij de afwerking.
Strikt genomen kan ook een Prince zonder die 1k laag maar dan is het uiterlijk niet zo "Italiaans design" meer maar meer "Duits sober".
Geplaatst: 08 dec 2008 17:48
door bike_add1ct
Overigens claimt Pina dat de Prince uit slechts één laag 1K carbon bestaat, geloof ik. Goed, men claimt wel meer, maar toch. Iemand hier misschien een Prince en een zaag, en tijd over?
Geplaatst: 08 dec 2008 18:00
door sharkman113
Volgens mij was het verhaal ooit dat pina haar buizen/verbindingsstukken in China liet maken maar dat de rest van de produktie in Italië gebeurde. Zou het geheel van de 1 laag 1k wat ongeloofwaardig maken (maar als er liefhebbers met een Prince zijn, ik lever de zaag