DeRosa
-
- Forum-lid
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 21 mar 2016 13:31
Alvast eerste foto van mijn De Rosa King XS. Net klaar, snelle eerste prent.
Campy Chorus groep,
Deda Elementi cockpit,
Campy record DM remmen,
DT Swiss 411 velgen met 240s naven,
Powertap vermogensmeter,
Look Keo pedalen.
7.3 kg schoon aan de haak.
Sinds Pro Fietsen Rotterdam dealer is knaagde het al een beetje. Ik had het frame al een poosje zien staan op de site van Bicimondo. Zelf opgebouwd. Mooie aanvulling op Colnago v1-r en Colnago Prestige pekelbak. Heel veel zin om zo een rit te maken!
Campy Chorus groep,
Deda Elementi cockpit,
Campy record DM remmen,
DT Swiss 411 velgen met 240s naven,
Powertap vermogensmeter,
Look Keo pedalen.
7.3 kg schoon aan de haak.
Sinds Pro Fietsen Rotterdam dealer is knaagde het al een beetje. Ik had het frame al een poosje zien staan op de site van Bicimondo. Zelf opgebouwd. Mooie aanvulling op Colnago v1-r en Colnago Prestige pekelbak. Heel veel zin om zo een rit te maken!
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40969
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Fraai!!!
Wat voegt dit toe aan je v1-r dan? Alleen n+1 toch?![Wink ;-)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Wat voegt dit toe aan je v1-r dan? Alleen n+1 toch?
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Less is bore
Heb ‘m gisteren in het echt gezien en het is echt een plaatje!
-
- Forum-lid
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 21 mar 2016 13:31
Dat dacht ik ook toen ik het frame voor het eerst zag: DM remmen bij BB, race-geometrie (al is de De Rosa nog iets dieper met kortere balhoofdbuis), mooie Italiaanse karretjes...
Heb me toch laten verleiden tot proefrit. Rijgedrag van de King XS was tot mijn verbazing heel anders. De v1-r is echt een super-responsief, haast zenuwachtige racer. Bij sprintjes trek ik steeds voorwiel van de grond. Het ding wil vooruit schieten. Wat dat betreft is Ferrari-logo wel trefffend. De King is veel soepeler, glijdt haast over de weg. Zeker nog een racer, maar dat merk je niet zo. In reviews en tests wordt dat met enige teleurstelling ook wel gezegd, maar ik vind het een superframe. Het gekke is, je “voelt” minder goed dat je 400 W zit te trappen, maar reken maar dat je zeker net zo snel gaat. Ik denk dat het weglaten van het mannetje, daar waar anders de achterrem vastzit, de rijeigenschappen veroorzaken — eigenschappen waar je van kan houden of niet. Ik was na een testrit meteen verkocht, maar dat is ook omdat ik ook nog een v1-r heb om mee te raggen
![Smile :-)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40969
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Grappig, ik vind dat raggen met de v1-r dan weer meevallen ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Maar welke smoes je ook verzint, je hebt er een hele mooie fiets voor gekocht![Wink ;-)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Maar welke smoes je ook verzint, je hebt er een hele mooie fiets voor gekocht
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Less is bore
-
- Forum-lid
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 21 mar 2016 13:31
Ik sta hier — zoveel mogelijk duidelijk zijn — anders in dan de meesten hier. Esthetisch is de BB-achterrem een no-brainer — vind ik dan. Schoonmaken moet je je fiets toch, en dat duurt nu 15 s langer, ja. Afstellen was met de door Colnago geleverde remmen een ramp, maar met de campy record remmen een fluitje van een cent. En nu vermoed ik dat plaatsing onderin ook mogelijkheden bied voor betere rij-eigenschappen, al is dat misschien een hele discussie waard.
Anyway, commercieel lijkt het een misgreep, Colnago is met de V2-R weer teruggegaan en De Rosa lijkt dat ook re gaan doen. Maar ik ben blij dat ik deze frames heb!
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40969
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
De Colnago DM remmen zijn een ramp qua afstellen en qua remmen/piepen. Die heb ik er na 700km af gegooid en vervangen voor Record. Alle problemen opgelost. Alleen afstellen blijft vervelend. Nog eens extra lastig omdat ik een werkstand heb waarbij fiets leunt op BB. En dan kun j dus de remmen niet afstellen.
Less is bore
Ik vond de achterrem ook niet storend bij het BB ook niet qua poetsen ofzo.
Qua rijeigenschappen vond ik hem minder, zeker tov van mijn andere Den Rosa King RS die ik persoonlijk veel fijner vind rijden.
Maar rijeigenschappen is iets persoonlijks, wat blijft is een prachtige fiets !
Qua rijeigenschappen vond ik hem minder, zeker tov van mijn andere Den Rosa King RS die ik persoonlijk veel fijner vind rijden.
Maar rijeigenschappen is iets persoonlijks, wat blijft is een prachtige fiets !
YFood !!!
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40969
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Qua poetsen maakt het idd geen ruk uit.
Less is bore
Echt een fraaie fiets , die De Rosa ... maar als het om raggen gaat zou ik je V1-R nog niet vergelijken met de "oude" Scott Addict R1 - dat was echt een agressief monstertje, echt iets voor Cav. Ik heb er eentje gehad en als ik die vergelijk met mijn Scott Foil , dan is dat echt een plushe V8 Amerikaanse slee.michielkreutzer schreef: ↑06 jun 2018 12:47 [De v1-r is echt een super-responsief, haast zenuwachtige racer. Bij sprintjes trek ik steeds voorwiel van de grond.
![Afbeelding](http://cdn.media.cyclingnews.com/2010/04/04/1/cavendish_scott_rvv_pr_full_view_600.jpg)
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless ![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)