Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS
-
ultra_ivo
- Forum-lid
ultra_ivo
13 nov 2017 19:00
MarkVeenstra schreef: ↑13 nov 2017 16:36
Lange tijd heb ik de privacy zone niet ingesteld, maar recent toch eens gedaan. Wordt netjes op oude ritten/hardlooprondjes toegepast. Maar de meerwaarde is toch maar erg beperkt hoor.
Onderstaand een screenshot (van veloviewer), als je 2 ritten in verschillende richtingen hebt lopen, kan je met een middellijn tussen de beginpunten van die ritten al bepalen waar je huis staat, met de kennis van de straal van de privacy zone. heb je 4 of meer ritten, in alle richtingen, kan je met enkele middellijnen tussen 2 ritten, op het snijpunt van de middellijnen je huis vinden.
Op welk punt heeft ooit iemand bedacht dat een privacy zone instellen ook maar enige nut heeft op deze manier? het maakt mij nu niet zo veel meer uit, binnenkort verhuizen, dus nieuwe plek. Vandaar dat ik dit zo wel durf te delen. Maar als je echt wat aan je privacy wilt doen, kan je beter wachten met tracken van je rit totdat je een stuk van je huis bent (zeg, rand van het dorp/wijk of stad.., en bij voorkeur niet altijd op gelijke afstand van je huis).
privacy zone.PNG
Je kunt dit probleem op 3 manieren oplossen:
-Privacy zone niet op jouw adres zetten maar op een ander adres zodat het middelpunt niet jouw huis is
-meerdere, overlappende, privacy zones zodat je geen ronde variant krijgt
-je track niet rechstreeks vanuit je GPS uploaden maar eerst op je PC/laptop zetten en dan het 1e/laatste stuk er af knippen. Daarna pas uploaden op Strava. Ook handig als je onderweg vrienden/familie hebt bezocht en hun plek niet wil verraden.
-
Deleted_User
- Forum-lid
Deleted_User
13 nov 2017 19:14
ultra_ivo schreef: ↑13 nov 2017 19:00
-Privacy zone niet op jouw adres zetten maar op een ander adres zodat het middelpunt niet jouw huis is
En natuurlijk niet zélf een plaatje met al je ritten zelf nog eens op het forum gooien....
-
ultra_ivo
- Forum-lid
ultra_ivo
13 nov 2017 19:36
afrit13 schreef: ↑13 nov 2017 19:14
ultra_ivo schreef: ↑13 nov 2017 19:00
En natuurlijk niet zélf een plaatje met al je ritten zelf nog eens op het forum gooien....
mwah, hangt een beetje van de resolutie van het plaatje af, en van de oppervlakte van de ritten
.
-
Nee_Nee
- Forum-lid HC
Nee_Nee
13 nov 2017 20:49
Van tijd tot tijd je account verwijderen en alles wissen. En dan opnieuw beginnen. En zorgen dat je niet gevolgd kan worden. strava heeft meerdere kruisjes.
https://www.strava.com/settings/privacy
-
TL@
- Forum-lid HC
TL@
13 nov 2017 20:59
Het startpunt van al mijn ritten:
Dat ontmoedigt potentiële dieven wel denk ik
-
GJEvK
- Forum-lid
GJEvK
18 nov 2017 10:46
MarkVeenstra schreef: ↑13 nov 2017 16:36
Lange tijd heb ik de privacy zone niet ingesteld, maar recent toch eens gedaan. Wordt netjes op oude ritten/hardlooprondjes toegepast. Maar de meerwaarde is toch maar erg beperkt hoor.
Wat is het probleem dat je wijk te zien is? Een dief die de moeite neemt om mijn Strava account op te zoeken, te bekijken waar ik rij, en wat dan wellicht mijn straat is waar ik woon, en dan de moeite wil nemen om in te breken om er achter te komen dat ik geen fiets van 5000 euro heb... Respect. Denk dat er een stuk eenvoudigere manieren zijn om een dure fiets te jatten.
En Strava gebruiken om te bepalen of je wel of niet thuis bent? Als je dus al ontdekt hebt waar iemand precies woont. Denk dat de kans groter is dat een inbreker langskomt en ziet dat het licht uit is.
-
MarkVeenstra
- Forum-lid HC
MarkVeenstra
18 nov 2017 13:59
Je snapt mijn punt niet.
Het gaat er niet om dat de wijk te zien is, maar dat je ondanks de speciale privacy zone, heel eenvoudig, exact het beginpunt kunt bepalen.
Mijn punt is vooral dat een privacy zone suggereert dat je jouw adres privé kunt houden. Want met die functie van Strava dus gewoon onwaar is.
Voorgaande reacties laten zien dat je met andere trucs, een beter resultaat bereikt.
Dus àls je privacy van je woonadres belangrijk is... Bedenk dan, dat je dat beter niet alleen maar op die instelling van Strava moet vertrouwen.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
-
ic3d
- Forum-lid
ic3d
26 nov 2017 00:39
Het valt me nu pas op hoe ontzettend veel cheaters er op Strava zitten. Ik was vandaag nr2 op twee segementen, blijkt de nummer 1 al een half jaar zo'n 20 KOMS op zijn naam te hebben met 120 kmpu gemiddeld. Lekker ook, op stukken binnen de bebouwde KOM.
Doet Strava hier preventiefs iets aan, of hangt dit puur af van flaggende gebruikers? Het stoort mij uitermate dat één of ander marginaal sujet met 120 kmpu door een 30 kmpu woonwijk meent te moeten knallen, om weer wat nieuwe KOM's op zijn conto te schrijven. Dat zo iemand zichzelf om een boom vouwt is mooi meegenomen, maar zo'n idioot neemt vaak een onschuldige mee. En voor wat!?
-
nielsh
- Forum-lid
nielsh
26 nov 2017 09:04
ic3d schreef: ↑26 nov 2017 00:39
Het valt me nu pas op hoe ontzettend veel cheaters er op Strava zitten. Ik was vandaag nr2 op twee segementen, blijkt de nummer 1 al een half jaar zo'n 20 KOMS op zijn naam te hebben met 120 kmpu gemiddeld. Lekker ook, op stukken binnen de bebouwde KOM.
Doet Strava hier preventiefs iets aan, of hangt dit puur af van flaggende gebruikers? Het stoort mij uitermate dat één of ander marginaal sujet met 120 kmpu door een 30 kmpu woonwijk meent te moeten knallen, om weer wat nieuwe KOM's op zijn conto te schrijven. Dat zo iemand zichzelf om een boom vouwt is mooi meegenomen, maar zo'n idioot neemt vaak een onschuldige mee. En voor wat!?
Ik mag hopen dat dit een foutje betreft? Een Garmin die nog liep, terwijl in de auto.
Flaggen is de remedie.
Gek van de weg, de MTB en het gravel
-
DDX
- Forum-lid HC
DDX
26 nov 2017 09:45
120 per uur door bebouwde kom klink meer als kort segment met gps drift ?
-
Nee_Nee
- Forum-lid HC
Nee_Nee
26 nov 2017 10:01
Dat is vreemd. Ik heb de GPS wel eens per ongeluk in de auto aan laten staan, maar daar kwam Strava vanzelf achter. Kreeg ik een mededeling van en de rit werd niet opgenomen. Pas toen ik hem ingekort had, werd ie gedeeld.
-
ic3d
- Forum-lid
ic3d
26 nov 2017 11:33
Ik zal geen namen posten, maar het gaat echt om tientallen ritten, zelfs meerderen per week, maanden lang. Gemiddeld rond de 80kmpu tot 100kmpu met hogere pieken. Van de tientallen KOMS zijn er maar twee die twijfelachtig zijn met +/- 50kmpu. Ik heb een aantal ritten geflagd en zijn KOMS verdwijnen nu als sneeuw voor de zon. Neemt niet weg dat hij waarschijnlijk op een motor met Strava aan rondrijdt over allerlei segmenten om in een uurtje 10 KOMS bij te schrijven en dit maanden lang kan doen.