Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2013

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 26 nov 2013 16:15

Grappig. Strava laat geen rondje zien en Garmin wel?
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Suntoro
Forum-lid
Berichten: 1311
Lid geworden op: 06 apr 2012 13:35

Suntoro 26 nov 2013 18:57

zorroi schreef:Grappig. Strava laat geen rondje zien en Garmin wel?
Bij Strava zit hem dat in de privacy settings, zodat je niet kan zien waar iemand woont. Voorheen was je rit onzichtbaar rondom een straal vanaf een adres die je instelt, maar ik kwam er onlangs achter dat Strava meer van je rit niet laat zien. Mist echt een groot stuk uit de rit wanneer je geen volger van iemand bent, maar wel beter tegen de internet criminelen die zien waar een mooie fiets zou kunnen staan...

Bij Garmin Connect kun je je rit alleen maar op zichtbaar of verborgen zetten aan wie jij wilt.

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 26 nov 2013 19:04

Ja maar Strava laat zo ongeveer de helft van de rit niet zien en gaat tot iets onder Apeldoorn en stopt dan. Dat kan toch niet aan Privacy Settings liggen?

@nijkie. Zie jij zelf wel de volledige rit in Strava?
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8922
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 26 nov 2013 20:24

zorroi schreef:Ja maar Strava laat zo ongeveer de helft van de rit niet zien en gaat tot iets onder Apeldoorn en stopt dan. Dat kan toch niet aan Privacy Settings liggen?

@nijkie. Zie jij zelf wel de volledige rit in Strava?
Ik zie de gereden route helemaal in beeld.
Ik zet mijn Garmin pas aan 25 meter van mijn huis.
http://www.strava.com/activities/97180533
Ik vindt dat de Garmin site maar slecht uit te lezen is kwa kaart trekt strepen over huizen heen ipv er om heen.,ride with gps is wat dat betreft haarzuiver.
Sensa GF White edition.
Cannondale Topstone 4.

ErikDignum
Forum-lid
Berichten: 118
Lid geworden op: 15 aug 2013 20:52
Contact

ErikDignum 26 nov 2013 21:49

rhino7 schreef:@Erik

Wellicht voor volgende keer om vanaf Bergen tot Wijk aan Zee wat westelijker aan te houden.
Dan heb je een wat leukere omgeving om doorheen te rijden.
Bedoel je dan door de duinen? Die route over de klinkerwegen? Ik houd juist daarom de route aan die ik maandag reed. Voornamelijk (redelijk) strak asfalt is is ;)

Suntoro
Forum-lid
Berichten: 1311
Lid geworden op: 06 apr 2012 13:35

Suntoro 27 nov 2013 09:46

zorroi schreef:Ja maar Strava laat zo ongeveer de helft van de rit niet zien en gaat tot iets onder Apeldoorn en stopt dan. Dat kan toch niet aan Privacy Settings liggen?

@nijkie. Zie jij zelf wel de volledige rit in Strava?
Als ik ingelogd ben bij Strava zie ik wel de hele rit tot aan de straal die nijkie heeft ingesteld. Volgens mij heeft Strava dat wel bewust zo gedaan, zodat niet elke internetgebruiker alles kan zien. Maar het kan ook een fout zijn zijn van Strava, want voorheen (in het begin van Strava) was dat niet zo volgens mij....

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 27 nov 2013 09:56

Inderdaad Suntoro. Dat had ik nog niet geprobeerd. Ik log zonet even in op Strava en zie nu idd het hele rondje i.p.v. de helft. Toch bizar.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 27 nov 2013 15:16

Kon het niet laten. Boterhammetjes gesmeerd en tijdens lunchtijd een rondje gefietst. Is uiteindelijk toch nog 78 km geworden. Waar overal in het land zeldzame uiltjes worden gespot, was ik toch al tevreden met wat zilverreigers bij het Naardermeer en 4 ooievaars in een weiland bij de Vecht bij Loenen. Begreep alleen helemaal niets van de wind: volgens buienradar kwam de bewolking ut het noordoosten, maar de wind leek toch echt uit het zuidwesten te komen.
Fijne dag
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 27 nov 2013 16:50

JoostG schreef:...Begreep alleen helemaal niets van de wind: volgens buienradar kwam de bewolking ut het noordoosten, maar de wind leek toch echt uit het zuidwesten te komen.
Fijne dag
Dat heeft te maken met het feit dat de grondwind doorgaans uit een andere richting komt, dan de wind op grotere hoogten. Uit onderstaande kopie, 'geknipt' uit het weerbulletin voor de luchtvaart, is dat goed af te lezen. Zo was om 16:00 uur (= 15:00 UTC) de wind op 500 voet ongeveer WZW (250 graden), en op 10.000 voet (= FL/Flight Level 100) min of meer NO (40 graden). Een hoogte van 500 voet komt overeen met ruwweg 165 meter en 10.000 voet is ruim 3 km.

HOOGTEWINDEN:
15 UTC:
0500VT 250/10-15
1500VT 270/15-20
3000VT 290/15-20
FL 050 360/10-20
FL 100 040/30-35

Je 'waarneming' klopt dus wel, want jij had wind uit ZW-richtingen en de bewolking kwam inderdaad uit het NO.
60 x Ventoux

Gebruikersavatar
rhino7
Forum-lid
Berichten: 1052
Lid geworden op: 08 dec 2011 11:50
Locatie: 0251

Gebruikersavatar rhino7 27 nov 2013 18:25

ErikDignum schreef:
rhino7 schreef:@Erik

Wellicht voor volgende keer om vanaf Bergen tot Wijk aan Zee wat westelijker aan te houden.
Dan heb je een wat leukere omgeving om doorheen te rijden.
Bedoel je dan door de duinen? Die route over de klinkerwegen? Ik houd juist daarom de route aan die ik maandag reed. Voornamelijk (redelijk) strak asfalt is is ;)
Idd de route door de duinen, op zich een redelijk strak pad en het oog wil ook wat.
Ook halverwege de berg kun je mooi uitzicht hebben

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8922
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 27 nov 2013 22:14

JoostG schreef:Kon het niet laten. Boterhammetjes gesmeerd en tijdens lunchtijd een rondje gefietst. Is uiteindelijk toch nog 78 km geworden. Waar overal in het land zeldzame uiltjes worden gespot, was ik toch al tevreden met wat zilverreigers bij het Naardermeer en 4 ooievaars in een weiland bij de Vecht bij Loenen. Begreep alleen helemaal niets van de wind: volgens buienradar kwam de bewolking ut het noordoosten, maar de wind leek toch echt uit het zuidwesten te komen.
Fijne dag
Dan heb jij een lange lunchtijd als je 78km kan fietsen ;) en daarna Siesta houden :P
Sensa GF White edition.
Cannondale Topstone 4.

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 28 nov 2013 17:33

De lunchpauze een klein beetje opgerekt, en dan 's avonds een uurtje extra achter de laptop. Vind fietsen met daglicht toch wel stukken fijner. Siestaatje zou wel lekker geweest zijn.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Plaats reactie