Garmin Edge 1000
Je kan hem koppelen via BT met garmin connect maar niet synchroniseren,sluit hem aan op de computer en start garmin express voor de laatste software.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
De batterij van mijn 1000 begint echt wel minder te worden. Iemand ideeen om dat zelf te vervangen?
En kan dat dat alleen met eenzelfde batterij of er een soort van betere optie beschikbaar (lees een die langer meegaat als ie opgeladen is). Ik kan me dat zo voorstellen omdat de originele techniek toch al een paar jaartjes oud is. En indien ja, waar is dat dan te krijgen? Mijn garantie is toch al verlopen volgens mij.
En kan dat dat alleen met eenzelfde batterij of er een soort van betere optie beschikbaar (lees een die langer meegaat als ie opgeladen is). Ik kan me dat zo voorstellen omdat de originele techniek toch al een paar jaartjes oud is. En indien ja, waar is dat dan te krijgen? Mijn garantie is toch al verlopen volgens mij.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
Batterijen? Ali is daarvoor jouw beste vriend.
De Edge 1000 is vrij gemakkelijk te openen (niets gelijmd of zo). Vervangen batterij stelt niet zo veel voor. Wel voorzichtig doen met de afdichtingsring.
De Edge 1000 is vrij gemakkelijk te openen (niets gelijmd of zo). Vervangen batterij stelt niet zo veel voor. Wel voorzichtig doen met de afdichtingsring.
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018
Cube Reaction Pro 2018
Ja, al gedaan. Youtube is mijn vriend voor sit soort dingen. Wellicht niet helemaal duidelijk gevraagd lees ik nu. Maar is er een soort van extended battery te verkijgen. Als ik google worden er batteryen aangevonden die extended heten maar volgens mij gewoon te standaard specs hebben.havana schreef: ↑21 apr 2020 08:07 Heb je al op YouTube gekeken?
https://www.youtube.com/results?search_ ... +edge+1000
Heeft iemand daar ervaring mee? Of weet er iets vinden, als het er al is?
Ja, ziet er niet heel ingewikkeld uit. Wel solderen zag ik. Niet dat dat heel lastig is...
https://www.newpower99.com/Garmin_Edge_ ... 201000.htm
Al bij meerdere Garmins gedaan.
Deze brengt me dus in verwarring: 1200 mAh Replacement Battery for Garmin Edge 1000senior schreef: ↑21 apr 2020 16:05 https://www.newpower99.com/Garmin_Edge_ ... 201000.htm
Garmin Edge 1000 Explorer GPS
Garmin Edge 1000 Color Touring GPS
010-01161-00
010-N1161-00
DI44EJ18B60HK
1ICP6/35/53
361-00035-06
M/N:F4ACGQ00
Dit zijn de specs en hij zou extended zijn maar als ik die andere bekijk is het ook 1200mAh. Ik ben geen ubertechneut, maar wat maakt deze nou extended?
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Er staat "Extended life battery".
Bij een gelijke capaciteit als de originele zou "extended life" wel eens een andere betekenis dan 'groter", meer" "uitgebreider", of iets dergelijks kunnen hebben.
Zie "How to extend the life of your lithium-ion batteries"
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Aha, dat betekent dus dat ie veel vaker opgeladen kan worden. Maar niet dat ie met 1 keer opladen langer zijn werk kan doen. En daar was ik eerlijkgezegd naar op zoek. Maar inderdaad kan ik iets met die specs niet vinden. Ik denk dus dat ik maar mijn huidige batterij ga vervangen voor een replacement-part.Lcsmet schreef: ↑21 apr 2020 17:21Er staat "Extended life battery".
Bij een gelijke capaciteit als de originele zou "extended life" wel eens een andere betekenis dan 'groter", meer" "uitgebreider", of iets dergelijks kunnen hebben.
Zie "How to extend the life of your lithium-ion batteries"