Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Remco Evenepoel

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 6040
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 18 jul 2023 17:48

walter- schreef: 18 jul 2023 15:45
galileo2 schreef: 18 jul 2023 15:35 Evenepoel was/is er absoluut niet tevreden mee dat hij gedwongen werd voor de Giro te kiezen. ...
hilarisch hoe mensen dingen bedenken. Alsof een ploeg in staat is Evenpoel tot iets te dwingen. Evenpoel is al even groter dan de ploeg. Het zal eerder omgekeerd zijn: Evenepoel kan de ploeg tot vanalles dwingen...
Ik denk niet dat hij de ploeg kan dwingen. Omgekeerd denk ik ook niet. Er zal gezamenlijk een plan gemaakt zijn.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1493
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 25 jul 2023 17:11

De vraag is: kan hij de sponsoren dwingen om meer geld op te hoesten? Wat er nodig is om rond Evenepoel een volwaardige rondeploeg te bouwen, is budget om kopmannen te doen knechten.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 5169
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 25 jul 2023 18:17

Als dat al zou lukken is dat niet iets dat op één twee drie gerealiseerd is. Een goed ronde-team samenstelling duurt lang en kost veel. Beter is dat Remco migreert naar een team dat die kennis en talenten al heeft.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16769
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 26 jul 2023 01:21

Toch Jumbo dus..?
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39704
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 26 jul 2023 07:47

Hij past niet in dar keurslijf denk ik.

Ben echt oprecht heel nieuwsgierig naar de Vuelta. Daar staat nu echt de hele top aan ronderenners klaar.
Less is bore

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1493
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 26 jul 2023 08:20

Dat keurslijf valt volgens mij wel mee, Evenepoel zondert zich nu toch ook maanden af om een strak plan te volgen en lijkt daar mee om te kunnen.
Dat neemt niet weg dat het volgens mij langs beide kanten een mismatch is. Jumbo zit, denk ik, niet te wachten op iemand met het karakter van Evenepoel. Evenepoel zit niet te wachten op een ploeg waar hij niet de grote ster is en bij Jumbo zal het toch op zijn minst delen worden met Vingegaard.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39704
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 26 jul 2023 08:51

bartdr schreef: 26 jul 2023 08:20. Evenepoel zit niet te wachten op een ploeg waar hij niet de grote ster is
ALS dat zo is, is dat zijn grootste valkuil.
Less is bore

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1493
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 26 jul 2023 09:08

Hoezo? Je kan toch ambitieus zijn en kiezen voor wat je denkt dat je het meeste succes gaat brengen? Ik geef wel toe dat "grote ster" een beetje overdreven was en zeker suggestief in de richting van een ego-probleem.
Toch bedoelde ik het niet als een ego-probleem, wel als "hij wil ergens kunnen rijden waar de ploeg in teken staat van zijn beste prestatie". Volgens mij zie je dat ook bij de Yates broers. Adam Yates lijkt zich net iets makkelijker te verzoenen met een schaduwkopman-rol dan Simon Yates.
Niet zo lang geleden was het toch compleet normaal om absolute kopman van een grote ronde ploeg te claimen? Bv. de tourzege van Wiggins. Froome had die tour ook kunnen winnen.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39704
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 26 jul 2023 10:30

bartdr schreef: 26 jul 2023 09:08 Ik geef wel toe dat "grote ster" een beetje overdreven was en zeker suggestief in de richting van een ego-probleem.
Zo had ik hem ook gelezen.
Vandaar ook ALS.
Less is bore

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16769
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 26 jul 2023 11:12

Als je ziet wat ze bij Jumbo van relatieve nobody's als Vingegaard en Roglic hebben kunnen maken, is het op zijn minst interessant om te zien wat ze met het talent van Remco kunnen.

Voor het Belgische wielrennen zou het wel prettig zijn om hem binnen de eigen gelederen te houden. Toch zie ik eigenlijk iedereen die daar fietst de laatste jaren een beetje tegen een plafond aan lopen. Buiten Remco, mis ik een beetje de uitschieters in die ploeg.
Campagnolo Ultra Dork

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1493
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 26 jul 2023 11:20

Ik weet niet of je Roglic en Vingegaard zo mag bestempelen. Volgens mij zijn die uit het scoutingnetwerk gekomen als ruwe diamanten en heeft Jumbo vooral dat goed gedaan. PatLef heeft dat met Evenepoel eigenlijk ook gedaan: gegokt dat een voetballer die wielrenner wou worden inderdaad zou uitgroeien tot wat de testmomenten aangaven.

Niet akkoord met dat Belgisch wielrennen deel. Als Belg zou ik het net jammer vinden dat ik op het einde van de carrière van Evenepoel een "hij had er zoveel meer uit kunnen halen bij een niet-Belgische ploeg"-gevoel zou hebben.
Binnen Quick-step lijken ze vooral een probleem te hebben met ernstige blessures en ongeluk de laatste jaren. Eigenlijk heeft elke kopman daar toch bovengemiddeld veel pech gekend gedurende de laatste 3jaar. Evenepoel is de enige die ondanks de blessures wel nog geflitst heeft op de momenten dat hij wel fit was.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16769
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 26 jul 2023 11:34

Vandaar interessant: zou hij daar ineens echt de nieuwe Merckx worden? Hoeveel van het succes van Jumbo komt door de vermeende topbegeleiding of hebben ze gewoon 3 a 4 extreem getalenteerde renners en een paar subtoppers relatief goedkoop op kunnen pikken?

Pech speelt ook zeker wel mee bij QS. Als je dan zo'n Alaphilippe en Jakobsen ook weer ziet spartelen in de Tour, is dat toch echt wel jammer. Gelukkig was Asgreen wel weer terug.

Maar buiten de toppers hebben ze toch ook wel wat jongens die lang mee zouden moeten kunnen bergop, en ook die heb ik dit seizoen niet veel gezien.
Ik ben benieuwd deze Vuelta en komend seizoen wat b.v. zo'n Knox of Masnada nog kan. In theorie moeten ze toch ten minste één grote ronde een ploeg kunnen samenstellen die niet veel onderdoet voor Jumbo, Ineos en UAE.
Campagnolo Ultra Dork

Plaats reactie