Canyon
Minimale update dus. Ben vooral benieuwd of Canyon het spuitschema gaat aanpassen. Ik vind op dit moment geen van de kleuren en dat spuitwerk met die schuine aflopende lijnen mooi. Wanneer verwachten we deze bike, na of tijdens de Tour?
Ik pak ze wel weer in de afdaling
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4708
- Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44
Bottas had hem ook al in Monaco, dus voor de tour klinkt zeer aannemelijk.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40118
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
2 punten die echt wel voor verbetering vatbaar zijn. Zeker de aanpassing naar torx is een simpele met groot voordeel.
Less is bore
en nu een puntje vergeten:camu schreef: ↑02 jun 2024 22:25Toen ik eerder deze week berichten las dacht ik alleen een update voor de cockpit, maar lijkt toch een iets bredere update:
- Cockpit vernieuwd
- Gebied rond de balhoofdbuis herontworpen, zowel bij aansluiting met spacers, onderkant verlengd, wat hoekiger
- Aansluiting staande buis op bovenhuis t.h.v. zadelpenklem aangepast
- Aansluiting achtervork op staande buis aangepast
- Voorvork lijkt aangepast aan de onderkant (het lijkt wel of er een lijntje aan de zijkant iets uitsteekt en in lijn met de vork naar beneden doorloopt?)
Helaas waarschijnlijk toch nog steeds dat achterlijke systeem om de cockpit ‘vast’ te zetten en zo te zien ook geen torx boutje voor de zadelpenklem…
- Vanaf ‘drive-side’ zijn de steekassen niet meer afgedekt met een dopje maar in het frame geïntegreerd
- prijsstijging
Haha, ik vrees er idd voorverhto schreef: ↑03 jun 2024 13:25en nu een puntje vergeten:camu schreef: ↑02 jun 2024 22:25Toen ik eerder deze week berichten las dacht ik alleen een update voor de cockpit, maar lijkt toch een iets bredere update:
- Cockpit vernieuwd
- Gebied rond de balhoofdbuis herontworpen, zowel bij aansluiting met spacers, onderkant verlengd, wat hoekiger
- Aansluiting staande buis op bovenhuis t.h.v. zadelpenklem aangepast
- Aansluiting achtervork op staande buis aangepast
- Voorvork lijkt aangepast aan de onderkant (het lijkt wel of er een lijntje aan de zijkant iets uitsteekt en in lijn met de vork naar beneden doorloopt?)
Helaas waarschijnlijk toch nog steeds dat achterlijke systeem om de cockpit ‘vast’ te zetten en zo te zien ook geen torx boutje voor de zadelpenklem…
- Vanaf ‘drive-side’ zijn de steekassen niet meer afgedekt met een dopje maar in het frame geïntegreerd
- prijsstijging
Hear heardaniel1975 schreef: ↑03 jun 2024 12:592 punten die echt wel voor verbetering vatbaar zijn. Zeker de aanpassing naar torx is een simpele met groot voordeel.
Leuk hoor die cockpit, maar zonder tooltje kun je onderweg niets en stapvoets terug huiswaarts als de boel loskomt (spreek helaas uit ervaring). En die inbusboutjes t.b.v. zadelpen en balhoofd (tot de recente upgrade) zijn belabberd van kwaliteit en draaien zo lam (helaas ook uit ervaring) ..
Fiets rijdt fantastisch maar doe mij maar liever eerst doeltreffende verbeteringen die zorgen voor probleemvrij gebruik (en dan bedoel ik niet een stukje tape tussen m'n zadelpen en frame om het gekraak op te lossen)...
Onvoorstelbaar dat zulke design"fouten" hun doorgang vinden bij de producent. Wordt er dan echt alleen maar gekeken naar mooi/25% functioneel? Zulke problemen klinken voor mij niet als reclame. T is een mooi ding, maar als je zo nu en dan met je knieën tegen het stuur naar huis moet fietsencamu schreef: ↑03 jun 2024 16:18Hear heardaniel1975 schreef: ↑03 jun 2024 12:592 punten die echt wel voor verbetering vatbaar zijn. Zeker de aanpassing naar torx is een simpele met groot voordeel.
Leuk hoor die cockpit, maar zonder tooltje kun je onderweg niets en stapvoets terug huiswaarts als de boel loskomt (spreek helaas uit ervaring). En die inbusboutjes t.b.v. zadelpen en balhoofd (tot de recente upgrade) zijn belabberd van kwaliteit en draaien zo lam (helaas ook uit ervaring) ..
Fiets rijdt fantastisch maar doe mij maar liever eerst doeltreffende verbeteringen die zorgen voor probleemvrij gebruik (en dan bedoel ik niet een stukje tape tussen m'n zadelpen en frame om het gekraak op te lossen)...
Zouden die prof ploegen die deze fiets gebruiken dan ook deze problemen hebben? Lijkt me toch een ideale testomgeving, zo zuinig wordt er niet met het materiaal omgegaan...
Zijn er echt zoveel issues met dat stuur? En kraakt de zadelpen echt bij iedereen? Niet sarcatisch bedoeld, maar ik ben serieus in de markt voor een Aeroad. Volgens mij is die zadelpen toch opgelost met de laatste update? En ik heb nergens gelezen dat mensen zoveel issues hebben met het stuur.
Ik hoop dat de kleurschema's gaan wijzigen en dat de prijzen mee gaan vallen.
Ik hoop dat de kleurschema's gaan wijzigen en dat de prijzen mee gaan vallen.
Ik pak ze wel weer in de afdaling
Ik heb er nu 1700km opzitten en 0 issues met stuur en zadelpen.marsman schreef: ↑03 jun 2024 17:18 Zijn er echt zoveel issues met dat stuur? En kraakt de zadelpen echt bij iedereen? Niet sarcatisch bedoeld, maar ik ben serieus in de markt voor een Aeroad. Volgens mij is die zadelpen toch opgelost met de laatste update? En ik heb nergens gelezen dat mensen zoveel issues hebben met het stuur.
Ik hoop dat de kleurschema's gaan wijzigen en dat de prijzen mee gaan vallen.
Vond wel dat balhoofdlagers wat mager van vet voorzien waren ( zag ik nadat ik spacer er tussenuit haalde) en er dus meer vet op gesmeerd.
Is nog niet heel veel km’s maar volgens mij zijn er weinig issues met de laatste generatie.
Canyon Aeroad / Canyon Grizl / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40118
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Stuur is gewoon een ruk systeem. Je hebt een speciale tool nodig om de boel spelingvrij te krijgen. Niet de standaard 4/5mm imbusbout die in een expander zit.
Less is bore
Tot nu toe niet hoeven gebruiken behalve bij spacer verwijderen. Ga er vanuit dat ik dat niet vaak hoef te doen dus vind ik wel mee vallen hoe ruk dat isdaniel1975 schreef: ↑03 jun 2024 18:10 Stuur is gewoon een ruk systeem. Je hebt een speciale tool nodig om de boel spelingvrij te krijgen. Niet de standaard 4/5mm imbusbout die in een expander zit.
Canyon Aeroad / Canyon Grizl / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)