Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

corniel
Forum-lid HC

corniel 01 jul 2010 16:46

Nieuw en overtuigend bewijs: Fabian Cancellara gebruikte hulpmotor. Nu kan men er echt niet meer omheen.

lunaton
Forum-lid

lunaton 01 jul 2010 16:57

Corniel schreef:Nieuw en overtuigend bewijs: Fabian Cancellara gebruikte hulpmotor. Nu kan men er echt niet meer omheen.

en die fiets heb jij gebruikt voor je tijdrit? :-)

geer
Forum-lid

geer 01 jul 2010 17:10

Corniel schreef:Nieuw en overtuigend bewijs: Fabian Cancellara gebruikte hulpmotor. Nu kan men er echt niet meer omheen.

Hummmm....het filmpje komt mij een beetje amateuristisch over, nogal schokerige filmbeelden :/

Verder onthudsend dat hier opeens een solarbaterij gebruikt wordt door Fabian C. Ik zou in dit geval kiezen voor een kleine kernfusie reactor. Daarmee kan je een megaton watt produceren. Daarmee kan je dan weer de snelheid van het licht halen en dat verklaart het volgende dan weer: http://www.nusport.nl/thijs-zonneveld/2 ... erlap.html

:D

deboefvanparma
Forum-lid

deboefvanparma 22 jul 2010 23:09

De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 26 jul 2010 15:48

cyclingnews.com schreef:Bed & Dope-fest?

The lack of any doping scandals at this year’s Tour has led some to speculate that cycling is winning the war on drugs.The experience of one Dutch journalist earlier this week, though, suggests that conclusion may be a tad hasty. On checking out of his rest-day digs on Friday, the reporter in question got chatting to the owner about a group of American amateur cyclists who had used his bed & breakfast as their base when in Monein, near Pau, to ride the Etape du Tour the previous week. Suffice it to say these weekend warriors were more “amateurish” in some regards than others: among the debris they left behind was, allegedly, a handsome collection of used syringes.
Ongelofelijk dat mensen die voor "hun plezier" fietsen dit soort gedoe klaarblijkelijk nodig hebben. Lijkt wel op die inval van een paar jaar geleden bij de Dolomieten Marathon. Ik kan het niet snappen.....
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

teutoon
Forum-lid

teutoon 26 jul 2010 16:49

[ quote = mrcoffee ] [ quote = cyclingnews.com ] Bed & Dope - fest ? [ / b ]

Het ontbreken van een dopingschandalen in de Tour van dit jaar heeft ertoe geleid dat sommige van die fietsen speculeren is het winnen van de oorlog op drugs.The ervaring van een Nederlandse journalist die eerder deze week , maar suggereert dat conclusie kan worden een tikkeltje voorbarig. Op het uitchecken van zijn rustdag opgravingen op vrijdag , de journalist in kwestie kreeg kletsen met de eigenaar over een groep Amerikaanse amateur- fietsers die had zijn bed & breakfast gebruikt als hun thuisbasis bij in Monein , in de buurt van Pau , aan de Etape du rit Tour de voorgaande week. Het volstaat te zeggen dat deze krijgers weekend werden meer " amateuristische " in bepaalde opzichten dan anderen : onder het puin die ze achterlieten was , naar verluidt , een mooie collectie van gebruikte spuiten . [/ quote]

Ongelofelijk DAT VOOR Mensen sterven " Hun Plezier " fietsen DIT soort gedoe klaarblijkelijk Nodig Hebben . Lijkt WEL op sterven Inval van EEN Paar Jaar geleden BIJ de Dolomieten Marathon. Ik Kan Het niet snappen .....[/ quote]

Dat komt omdat bij veel duursporters een steekje los zit. Duursporters zijn niet zelden maniakaal.

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 26 jul 2010 16:57

teutoon schreef:
mrcoffee schreef:
cyclingnews.com schreef: Bed & Dope - fest ?

Het ontbreken van een dopingschandalen in de Tour van dit jaar heeft ertoe geleid dat sommige van die fietsen speculeren is het winnen van de oorlog op drugs.The ervaring van een Nederlandse journalist die eerder deze week , maar suggereert dat conclusie kan worden een tikkeltje voorbarig. Op het uitchecken van zijn rustdag opgravingen op vrijdag , de journalist in kwestie kreeg kletsen met de eigenaar over een groep Amerikaanse amateur- fietsers die had zijn bed & breakfast gebruikt als hun thuisbasis bij in Monein , in de buurt van Pau , aan de Etape du rit Tour de voorgaande week. Het volstaat te zeggen dat deze krijgers weekend werden meer " amateuristische " in bepaalde opzichten dan anderen : onder het puin die ze achterlieten was , naar verluidt , een mooie collectie van gebruikte spuiten .
Ongelofelijk DAT VOOR Mensen sterven " Hun Plezier " fietsen DIT soort gedoe klaarblijkelijk Nodig Hebben . Lijkt WEL op sterven Inval van EEN Paar Jaar geleden BIJ de Dolomieten Marathon. Ik Kan Het niet snappen .....

Dat komt omdat bij veel duursporters een steekje los zit. Duursporters zijn niet zelden maniakaal.

Ik begreep mijn eigen post even niet meer maar je had hem door een of andere translator heengehaald begrijp ik?

Had het waarschijnlijk beter zelf even kunnen vertalen :)

Strekking is dat een motel in Pau waar een amerikaans amateur cyclingteam verbleef voor de Etappe du Tour. Bij het vuilnis bleek een leuke hoeveelheid spuiten te zitten die ze op "amateurische wijze" hadden achtergelaten.

Waar hebben we het hier dan inderdaad over? Wat wil je dan bewijzen als amateursporter? Ik kan best begrijpen dat je als sporter doorgedreven bent om het beste uit jezelf te halen maar als daarbij doping om de hoek komt kijken ben je toch echt rijp voor een psychiater... Wat voor verstoord zelfbeeld of minderwaardigheidscomplex moet je dan hebben.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

otje2
Forum-lid

otje2 26 jul 2010 17:24

Ik snap niet dat je als 'recreant' of zelfs als amateur op wedstrijdniveau zo ver zou gaan....dan heb je echt een minderwaardigheidscomplex + faalangst. In mijn ogen is het zlefs goed om ooit totaal 'op' te zijn...dan kan het alleen maar beter. Echt kansloos. Maar wie weet waren het alleen maar herstel'medicamenten' die je krijgt bij uitdrogingsverschijnselen.....die kreeg ik bij mijn laatste marathon ook van de arts v.d. organisatie, geoorloofde medicijnen bij navraag......

Ik heb wel ooit een grap uitgehaald om na de d'huez als snelste op te fietsen van ons fietsteam. Afbeeldingsknipsel van nusport.nl met wat gephotoshop omgetoverd met de vermelding dat ik gepakt was op EPO!

hendrikjan
Forum-lid

hendrikjan 26 jul 2010 17:40

we weten natuurlijk niet wat er met de spuiten is gedaan..... Er komt wel meer in een spuit dan alleen maar doping...

Ik kan me overigens best voorstellen dat je als amateur naar die spullen pakt, om dezelfde reden dat je dat als prof doet... Als je bijvoorbeeld wilt doorbreken en het prof circuit in wil.. dan zal je toch boven het gemiddelde uit moeten steken.. Als je dat clean niet lukt, dan probeer je het op een andere manier..
:winkthumb:

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 30 jul 2010 16:55

En het dolfijntje zit ook de komende 2 jaar achter de begonia's.....

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 04 aug 2010 14:09

wielerflits.nl schreef:Sloveense federatie legt Valjavec geen straf op

De tuchtcommissie van de Sloveense wielerbond heeft besloten Tadej Valjavec geen sanctie op te leggen voor zijn vermeende dopinggebruik. Dat schrijft Siol. De commissie is van mening dat Valjavec de anti-dopingregels niet overtreden heeft en dat het biologisch paspoort, waardoor hij tegen de lamp liep, niet voor de volle 100 procent betrouwbaar is.

Op 3 mei raakte bekend dat bij Valjavec verdachte bloedwaarden waren vastgesteld aan de hand van het biologisch paspoort. De 32-jarige renner werd daarop ontslagen door zijn werkgever Ag2r-La Mondiale, maar beweerde meteen dat hij onschuldig was. Zijn ploegdokter had nagelaten een medisch attest voor bepaalde geneesmiddelen door te spelen aan de UCI, klonk het.
wielerflits.nl schreef:CONI vraagt twee jaar schorsing voor Pellizotti

Het CONI eist een tweejarige schorsing voor Franco Pellizotti. Dat staat te lezen op de website van het Italiaans Olympisch Comité. In mei, net voor het begin van de Ronde van Italië, raakte bekend dat bij de Italiaan verdachte bloedwaarden waren aangetroffen.

Later raakte bekend dat de verdachte waarden al dateren van de vooravond van de Ronde van Frankrijk van 2009. Op 17 mei moest Pellitzotti zich verantwoorden bij het CONI, dat nu dus besloten heeft dat de nummer drie van de Giro van 2009 voor twee jaar aan de kant moet.

De beslissing van het CONI is opvallend, aangezien de Sloveense wielerbond vandaag juist naar buiten bracht dat Tadej Valjavec niet geschorst wordt. Ook bij de Sloveen waren schommelende bloedwaarden gevonden.
Ergens gaat het fout volgens mij.
Dit valt in hetzelfde rijtje als Vino die maar één jaar geschorst werd door zijn bond ipv de afgesproken twee jaar.
Ik denk dat dit soort schorsingen niet bij de nationale bond hoort te liggen maar bij een internationale instelling.

otje2
Forum-lid

otje2 04 aug 2010 20:01

Leipheimer is ook in de spotlight:

http://www.cyclingnews.com/news/hans-mi ... nipulation

Was al vergeten dat hij voor gerolsteiner heeft gereden.

Plaats reactie