Tijdritfietsen
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Die datum van ergens in 2011 heeft Specialized gewoon geroepen om van het gezeur van de UCI af te zijn en onder de nieuwe regel uit te komen dat tijdritfietsen ook te koop moeten zijn voor consumenten. Als Specialized nu goede frames kan maken, dan kunnen ze best over enkele maanden die frames verkopen. Dat is namelijk gewoon een kwestie van mallen maken en daarna gaan met de banaan.
Amclassic-fan schreef:Die datum van ergens in 2011 heeft Specialized gewoon geroepen om van het gezeur van de UCI af te zijn en onder de nieuwe regel uit te komen dat tijdritfietsen ook te koop moeten zijn voor consumenten. Als Specialized nu goede frames kan maken, dan kunnen ze best over enkele maanden die frames verkopen. Dat is namelijk gewoon een kwestie van mallen maken en daarna gaan met de banaan.
Dat zeg ik dus.
Mooie oplossing met die bidon, vraag me steeds af als ik zoiets zie hoe je dat ding er weer terug in krijgt:
-
- Forum-lid
- Berichten: 945
- Lid geworden op: 29 aug 2007 23:24
Dat lijkt me dus echt niet handig een bidon daar. De nieuwe trek vind ik opzich wel grappig, maar als ik hem zo zie, hoe verschrikkelijk hoe het stuur staat. Raar :S
dit vond ik wel grappige foto;
http://3.bp.blogspot.com/__DphPVyuouc/S ... 8-0229.jpg
btw. zitten veel mooie foto's tussen
dit vond ik wel grappige foto;
http://3.bp.blogspot.com/__DphPVyuouc/S ... 8-0229.jpg
btw. zitten veel mooie foto's tussen
TiesT schreef:Nu wel ff wel want dit slaat nergens op. De shiv staat gepland voor voorjaar 2011. als ze in deze tijd enkel 1 keer in de week een uurtje naar die fiets staren kan hij ook wel morgen op de markt. En dit heeft echt niet alleen te maken met het maken van de fietsen want dat is in relaftief korte tijd gedaan.Timo 2.0 schreef: Of preek je weer eens voor je eigen Cervélo parochie?
Ennnn...wat heeft dat precies met het citaat van mij te maken??
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
Timo 2.0 schreef:TiesT schreef:Nu wel ff wel want dit slaat nergens op. De shiv staat gepland voor voorjaar 2011. als ze in deze tijd enkel 1 keer in de week een uurtje naar die fiets staren kan hij ook wel morgen op de markt. En dit heeft echt niet alleen te maken met het maken van de fietsen want dat is in relaftief korte tijd gedaan.Timo 2.0 schreef: Of preek je weer eens voor je eigen Cervélo parochie?
Ennnn...wat heeft dat precies met het citaat van mij te maken??
Eric zegt dat andere merken als cervelo niet continue bezig zijn met tt fietsen ontwerpen. Dus als voorbeeld spec die de verschillende stuurpenlengtes ed van de shiv nog niet helemaal oke hebben.
snapt'em?;)
Key, maar ik zie het verband niet met mijn opmerking dat het ophemelen van Cervélo en het commentaar op "de anderen" (en dat is niet alleen Specialized) dat die blijkbaar minder hun best doen nergens op zou slaan.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
Amclassic-fan schreef:@Stokie, een oplopende bovenbuis en veel onzinnige scherpe hoeken is niet echt goed voor de aerodynamica.
Weet je waar de winnaar van de afgelopen Ironman Hawaii op reed? En met wat voor helm?
Zou hij sneller geweest zijn met de uitrusting van de nummer twee?
Mooi lijstje met foto's van de top 15 Ironman Hawaii
ach, het gaat niet alleen maar om de aerodynamica van de fiets. Samuel Sanchez reed ook nog steeds op de ordu, maar gesink op zn giant, reed niet sneller. Je kan beter heel hard kunnen fietsen, dan een heel aerodynamische fiets hebben, maar niet hard kunnen fietsen.
De aerodynamica van de fietsen is inmiddels geen minuten verschilmakende kwestie, hooguit enkele seconden.
De aerodynamica van de fietsen is inmiddels geen minuten verschilmakende kwestie, hooguit enkele seconden.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
daj schreef:Amclassic-fan schreef:@Stokie, een oplopende bovenbuis en veel onzinnige scherpe hoeken is niet echt goed voor de aerodynamica.
Weet je waar de winnaar van de afgelopen Ironman Hawaii op reed? En met wat voor helm?
Zou hij sneller geweest zijn met de uitrusting van de nummer twee?
Mooi lijstje met foto's van de top 15 Ironman Hawaii
Ja, qua aerodynamica was Chris Lieto echt beter af.
@Stokie, op een korte tijdrit zal het verschil tussen fietsen tot secondes blijven. Maar als je 180 km in een Ironman moet rijden dan geeft een klein verschil toch een significant voordeel.
Ik zeg niet dat de Ordu een slechte fiets is, het is alleen niet het beste TT frame op de markt. Er zijn ontwerp keuzes gemaakt om een opvallend frame te maken die ten koste van aerodynamica zijn gegaan.
Timo 2.0 schreef:Key, maar ik zie het verband niet met mijn opmerking dat het ophemelen van Cervélo en het commentaar op "de anderen" (en dat is niet alleen Specialized) dat die blijkbaar minder hun best doen nergens op zou slaan.
Waar het om gaat is dat deze shiv bijvoorbeeld het topmodel is. Veel merken hebben een mooi (top) model, maar weinigen hebben meerdere en zeer betaalbare modellen, die ook nog een heel goed zijn.
Als je naar de fietsen in het peloton kijkt, is Cervélo, ook met de wegframes nog 1 minder duure tegenwoordig ( m.u.v. de TdF).
En dat eigen parochie slaat al helemaal nergens op, ik zet toch nergens neer dat EPbike alleen cervélo verkoopt, of dat ze daar beter zijn .... Er zijn inmiddels een heleboel dealers.
Ik dacht juist dat Cervelo zo goed was omdat ze zich niet bezig hielden met betaalbare modellen? Ik kan me daarover hele verhandelingen op dit forum herinneren.
Blijkbaar zijn de verkooppraatjes sneller achterhaald dan ik dacht!
Blijkbaar zijn de verkooppraatjes sneller achterhaald dan ik dacht!
Ik verwijs naar het feit dat je een P4 als avatar gebruikt en als Cervélo dealer deze fabrikant de beste noemt en het bedrijf kwaliteiten toedicht die bij andere bedrijven zouden ontbreken. Dat noem ik eigen parochie. Dat er meerdere Cervélo dealers zijn doet daar niets aan af. Het is simpelweg weinig objectief. Helemaal daar het om een vraag ging van iemand die de Cervélo P4, de Storck Aero2, de Ridley Dean, de Argon 18 E14 en de Felt DA als opties noemt. Allemaal topframes uit het duurste segment waaruit jij hem de P4 aanbeveelt dus dat je nu komt met dat het om het assortiment van Cervélo met meerdere modellen in verschillende prijsklassen gaat is een non-issue ten opzichte van mijn eerdere kritiek.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof