Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

baron062
Forum-lid
Berichten: 1145
Lid geworden op: 25 nov 2004 10:37

baron062 26 mar 2018 19:10

Marcopfiets schreef: 26 mar 2018 12:49 Daarom negeer ik niet verplichte fietspaden meestal. Iets wat sommige automobilisten dan weer ergerlijk vinden en je luid toeterend rakelings gaan passeren. Eikels.
Dan zou ik een driewielige (lig)fiets kopen, breder dan 75cm. Hierdoor ben je niet meer verplicht het verplichte fietspad te volgen tenzij dit bord er staat:

Afbeelding

Zie RVV, H2 paragraaf 1 art. 5 lid 4

Maar dat weet bijna niemand, dus onze medeweggebruikers zullen je al snel naar het leven staan.
Laatst gewijzigd door baron062 op 26 mar 2018 19:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 26 mar 2018 19:11

Orlok schreef: 26 mar 2018 18:53
herrick schreef: 26 mar 2018 12:29 Laatst was ik even met mijn jongens (5 en 8) een kort rondje op de ATB aan het doen in een nabijgelegen bosje. Heel rustig fietsend kwamen we wandelaars tegen (in hun rug). Dus keurig even bellen en jongens geïnstrueerd dat ze er rustig langs fietsen. Krijg je nog de opmerking dat het geen fietspad is. Ik had geen zin om te reageren (al die negatieve energie is nergens goed voor), maar ze stonden niet in hun recht. Daar mag je gewoon fietsen en zolang je anderen niet hindert is er echt niks aan de hand. Ik had ook kunnen zeggen dat hun hond toch ook losliep, maar dat mag daar ook gewoon (en had ik geen last van).
Het fietsen over bospaadjes is niet overal toegestaan:

Afbeelding
Het los laten lopen van honden ook niet. Maar als de honden wel los mogen lopen of als je er wel mag fietsen, wat is dan het probleem?
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2372
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 26 mar 2018 19:25

Keezx schreef: 26 mar 2018 16:46 Ik ben al een 7-8 keer over de Friese brug gemoeten en ik denk er hard over om die "afgesloten" Leeghwaterbrug ook maar eens te nemen, lijkt me wel geinig.
Duurt onderhand al een maandje ofzo.
Dat pontje is belachelijk, ik ga echt niet bij 5 graden in de wind op een pontje staan, bovendien is de Friesebrug pakweg 300 meter verder....
De Leeghwaterbrug en de Friesebrug liggen een slordige 3 km van elkaar. Toch een aardig ommetje als je nietsvermoedend bij de Leeghwaterbrug arriveert. ;)

baron062
Forum-lid
Berichten: 1145
Lid geworden op: 25 nov 2004 10:37

baron062 26 mar 2018 19:29

Keezx bedoelt de pont van het rooie dorp naar de bierkade denk ik ;)

Als je dagelijkse route van zeg Heerhugowaard naar Beverwijk is, is de Friesebrug inderdaad een eind om! Als deze meneer plaatselijk bekend was geweest had hij dat echter wel gedaan.

Wisselwerking
Forum-lid
Berichten: 314
Lid geworden op: 21 aug 2015 10:00

Wisselwerking 26 mar 2018 19:35

Orlok schreef: 26 mar 2018 18:53
herrick schreef: 26 mar 2018 12:29 Laatst was ik even met mijn jongens (5 en 8) een kort rondje op de ATB aan het doen in een nabijgelegen bosje. Heel rustig fietsend kwamen we wandelaars tegen (in hun rug). Dus keurig even bellen en jongens geïnstrueerd dat ze er rustig langs fietsen. Krijg je nog de opmerking dat het geen fietspad is. Ik had geen zin om te reageren (al die negatieve energie is nergens goed voor), maar ze stonden niet in hun recht. Daar mag je gewoon fietsen en zolang je anderen niet hindert is er echt niks aan de hand. Ik had ook kunnen zeggen dat hun hond toch ook losliep, maar dat mag daar ook gewoon (en had ik geen last van).
Het fietsen over bospaadjes is niet overal toegestaan:

Afbeelding
Dat is mij bekend, maar in dit geval ken ik het bos, het bordje en de eigenaar (mijn werkgever) goed. In mijn geval mag het dus gewoon ;)
Helaas dat sommige mensen denken de regels te kennen, terwijl dat aantoonbaar niet klopt (niet voor jou bedoeld).
Mijn Strava

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 26 mar 2018 20:05

buzz schreef: 26 mar 2018 19:25
Keezx schreef: 26 mar 2018 16:46 Ik ben al een 7-8 keer over de Friese brug gemoeten en ik denk er hard over om die "afgesloten" Leeghwaterbrug ook maar eens te nemen, lijkt me wel geinig.
Duurt onderhand al een maandje ofzo.
Dat pontje is belachelijk, ik ga echt niet bij 5 graden in de wind op een pontje staan, bovendien is de Friesebrug pakweg 300 meter verder....
De Leeghwaterbrug en de Friesebrug liggen een slordige 3 km van elkaar. Toch een aardig ommetje als je nietsvermoedend bij de Leeghwaterbrug arriveert. ;)
Dat ommetje moet ik dus regelmatig maken als ik naar het noorden rij.
Niet heel erg, een pont is helemaal niks , je moet wachten, staat stil en je wint geen noemenswaarde tijd.
Wat me stoort is dat fietsers naar een pont worden verwezen, ik vermoed dat er normaal toch duizenden fietsers per dag gebruik van de Leeghwaterbrug maken en dat die zonder pardon in de kou gezet worden.
5 km omrijden is voor mij als relatief sterke fietser geen probleem, maar het is langs de zuidkant een vervelende hobbelweg en er zijn ook een paar stoplichten, (die ik negeer als het kan)
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Heppiebianchi
Forum-lid
Berichten: 1427
Lid geworden op: 23 apr 2015 21:36
Locatie: Amstelveen

Heppiebianchi 08 apr 2018 20:59

Olympia Ikon ultegra 2015
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1713
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 23 apr 2018 11:14

Ondanks dat we het verhaal maar van één kant kennen, mogen ze wat mij betreft de wielrenner uit dit verhaal straffen voor het opzettelijk toebrengen van letsel

https://nos.nl/artikel/2228626-80-jarig ... enner.html

Geen wonder dat "we" een slechte naam houden, hier helpt geen wegkapitein tegen.
Uitkotsen dit soort klojo's.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

baron062
Forum-lid
Berichten: 1145
Lid geworden op: 25 nov 2004 10:37

baron062 23 apr 2018 11:19

Grappig dat de media er zo anders over bericht: http://www.nhnieuws.nl/nieuws/223391/Be ... s-gebroken

Verder niets grappigs aan, hoewel we maar 1 kant van het verhaal kennen

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6189
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 23 apr 2018 11:56

Ja, wat is het nou..,. een racefietser? mountainbiker? een duw, of een stomp? Kort stekelig haar (dus geen helm?).

Lekker in de beeldvorming weer richting de wielrenners. Terwijl dat toch niet zo relevant is, behalve qua signalement wellicht. Maar wel triest dat je je zo laat gaan, ongeacht wat de bejaarde man wel of niet tegen je gezegd heeft. (en of je nou een wielrenner, golf bestuurder, of appende puber bent).
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

JC80
Forum-lid
Berichten: 331
Lid geworden op: 02 okt 2017 17:14

JC80 23 apr 2018 11:59

Aha, een wielrenner op een 'donkere mountainbike'. Los van het feit dat het vreselijk ellendig is voor deze man en we over de werkelijke toedracht niks kunnen zeggen, is dit een mooi voorbeeld van een waardeloos bericht. De vermoedelijke dader wordt namelijk weer heel makkelijk in het hokje 'wielrenners' geplaatst, terwijl het kennelijk een kerel op een mountainbike was, waarschijnlijk dus ook zonder helm. Je zou zeggen dat er met het enorme overschot aan journalisten en 'communicatie-deskundigen' er toch een iets strengere selectie aan de poort zou kunnen plaatsvinden...

Zo heb ik ooit de NOS-redactie getipt over een niet zo handige foto. Bij een bericht over deelname aan de VN van onze Oosterburen stond een foto van een reenactment van de landing in Normandië. Tja: een beetje beeldredacteur maakt niet zulke blunders.

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1713
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 23 apr 2018 13:17

We wijken af, we wijken af.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

Plaats reactie