Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 1000

mhr-zip
Forum-lid

mhr-zip 24 mei 2020 21:36

Ik gebruik de IQ apps strava en Komoot om routes te downloaden naar mijn Garmin. Is dit ook mogelijk onderweg zonder wifi? (Via telefoon?)
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

piethenk
Forum-lid

piethenk 24 mei 2020 22:12

Ja, dat kan. Alleen niet als je een activiteit aan het opnemen bent. Deze moet je eerst stoppen, opslaan en dan pas kan je een nieuwe route op je Garmin zetten. Staat de route al op je Garmin, dan hoef je de lopende activiteit niet eerst te stoppen.

Wel erg irritant. Heb nl al vaker gehad dat ik zonder route op pad ga en dat ik mij dan halverwege bedenk en ter plekke een route met Komoot terug naar huis maak. Deze kan ik dan pas naar mijn Garmin sturen, als de lopende activiteit afgesloten wordt (stoppen is dus niet voldoende).

Sieper
Forum-lid

Gebruikersavatar Sieper 24 mei 2020 22:19

Vandaag in de regen gefietst, weer continu de “Screen locked”. Het enige echte minpunt (frustrerend) van de edge1000.
Afbeelding

mhr-zip
Forum-lid

mhr-zip 24 mei 2020 22:35

piethenk schreef: 24 mei 2020 22:12 Ja, dat kan. Alleen niet als je een activiteit aan het opnemen bent. Deze moet je eerst stoppen, opslaan en dan pas kan je een nieuwe route op je Garmin zetten. Staat de route al op je Garmin, dan hoef je de lopende activiteit niet eerst te stoppen.

Wel erg irritant. Heb nl al vaker gehad dat ik zonder route op pad ga en dat ik mij dan halverwege bedenk en ter plekke een route met Komoot terug naar huis maak. Deze kan ik dan pas naar mijn Garmin sturen, als de lopende activiteit afgesloten wordt (stoppen is dus niet voldoende).
Route stond nog in de cloud. Ik was vergeten Hem op me Garmin te zetten thuis. Ging een rondje rijden met een kennis. Navigatie was ‘nodig’ om thuis te komen. Maar de Garmin gaf niet thuis.
Garmin connect app opgestart, maar Garmin downloade de route niet.

i-mac

i-mac 24 mei 2020 22:45

Sieper schreef: 24 mei 2020 22:19 Vandaag in de regen gefietst, weer continu de “Screen locked”. Het enige echte minpunt (frustrerend) van de edge1000.
Heb je een schermbeveiliging? Ik heb dat geplaatst, en heb nog nooit dat probleem gehad.

Sieper
Forum-lid

Gebruikersavatar Sieper 25 mei 2020 01:43

Nee, bedoel je een physiek stukje plastic over het scherm?

Edit, gegoogled, ik heb er een besteld, top tip, dank je!

Het komt Inderdaad doordat de regendruppels (of de zweetdruppels, ik ben een zweetbeer) langere tijd op het scherm liggen. Daardoor raakt hij in de verwarring en gaat hij in de screenlock modus. Vroeger had ik het ook vaak door zweetdruppels maar die droog ik nu meteen even af wanneer ik ze zie liggen.
Laatst gewijzigd door Sieper op 25 mei 2020 02:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Sieper
Forum-lid

Gebruikersavatar Sieper 25 mei 2020 01:46

mhr-zip schreef: 24 mei 2020 22:35
piethenk schreef: 24 mei 2020 22:12 Ja, dat kan. Alleen niet als je een activiteit aan het opnemen bent. Deze moet je eerst stoppen, opslaan en dan pas kan je een nieuwe route op je Garmin zetten. Staat de route al op je Garmin, dan hoef je de lopende activiteit niet eerst te stoppen.

Route stond nog in de cloud. Ik was vergeten Hem op me Garmin te zetten thuis. Ging een rondje rijden met een kennis. Navigatie was ‘nodig’ om thuis te komen. Maar de Garmin gaf niet thuis.
Als het je gaat om thuiskomen is er ook een optie om je via de kortst mogelijk weg weer naar het beginpunt van je huidige rit te navigeren. Lang niet meer gebruikt (dus weet niet meer precies hoe) maar soms wel fijn als je totaal stuk zit.
Afbeelding

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 25 mei 2020 09:00

Probeer eens het volgende tijdens de lopende activiteit.
Begin scherm.
Waarheen of het rondje rechts onder.
Opgeslagen of andere keuze.
Dan een keuze maken.

Laat het even weten.
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.

mhr-zip
Forum-lid

mhr-zip 25 mei 2020 16:10

Sieper schreef: 25 mei 2020 01:46
mhr-zip schreef: 24 mei 2020 22:35

Als het je gaat om thuiskomen is er ook een optie om je via de kortst mogelijk weg weer naar het beginpunt van je huidige rit te navigeren. Lang niet meer gebruikt (dus weet niet meer precies hoe) maar soms wel fijn als je totaal stuk zit.
Ik heb nu ingesteld dat hij mijn telefoon als wifi hotspot ziet, maar kan het ook op een andere manier?

Jeefp
Forum-lid

Jeefp 19 jun 2020 12:44

Einstein schreef: 10 apr 2019 18:26 Aan/uit knop is gescheurd. Wat kan ik het beste doen, opsturen naar Garmin of waypoint en wat gaat dat kosten?

Wat zijn jullie ervaringen?
Ook bij mij knopje gescheurd ! zelf met kneedbaar plastic ( in heet water) en een malletje nieuwe gemaakt netjes met twee seconde lijm op de Garmin gelijmd en werkt weer prima , en is weer water dicht
Bijlagen
20200619_115526.jpg
20200619_111150.jpg
20200619_111056.jpg
20200526_190610.jpg

rikkert
Forum-lid HC

rikkert 19 jun 2020 16:50

Mooi stukje huisvlijt!
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 26 jun 2020 21:28

Is het mogelijk in een gegevensveld de tijd (Timer)te laten lopen als ik de lap knop indruk?nog niet getest maar heb nu in het gegevensveld ingegeven huidige ronde.
Bijvoorbeeld ik wil 3 min op 280 watt rijden en druk de lap knop in na 3 minuten druk ik nogmaals zodat de 3 minuten apart geregistreerd staan,vervolgens 10 minuten rustig (geen lap indrukken)dan 5 minuten 280 watt rijden en de lap knop indrukken zodat de timer opnieuw gaat lopen en na 5 minuten uitdrukken en vervolgens weer relax rijden.Dit om de 3 en 5 waarde uit te lezen (als ronde).
Of maak ik het mezelf moeilijk en is er een andere manier?dan hoor ik dat graag.
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.

Plaats reactie