Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Tijdritfietsen

casran
Forum-lid HC

casran 22 okt 2009 00:35

mister_arby schreef:http://3.bp.blogspot.com/__DphPVyuouc/S ... 8-0229.jpg

btw. zitten veel mooie foto's tussen ;)

Kan je eens een link posten naar de gallery ipv naar die ene foto??
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

mister_arby
Forum-lid

mister_arby 22 okt 2009 02:52

Amclassic-fan schreef:
daj schreef:
Amclassic-fan schreef:@Stokie, een oplopende bovenbuis en veel onzinnige scherpe hoeken is niet echt goed voor de aerodynamica.

Weet je waar de winnaar van de afgelopen Ironman Hawaii op reed? En met wat voor helm?
Zou hij sneller geweest zijn met de uitrusting van de nummer twee?

Mooi lijstje met foto's van de top 15 Ironman Hawaii

Ja, qua aerodynamica was Chris Lieto echt beter af.

@Stokie, op een korte tijdrit zal het verschil tussen fietsen tot secondes blijven. Maar als je 180 km in een Ironman moet rijden dan geeft een klein verschil toch een significant voordeel.
Ik zeg niet dat de Ordu een slechte fiets is, het is alleen niet het beste TT frame op de markt. Er zijn ontwerp keuzes gemaakt om een opvallend frame te maken die ten koste van aerodynamica zijn gegaan.

Jah maar uiteindelijk heeft toch Craig Alexander het beter gedaan. Zijn keuze voor een 'normale' helm heeft weer te maken met zijn prestaties bij het lopen.

Het verschil met materiaal zal op 180 km fietsen niet veel minuten schelen. Daarnaast is het frame niet het meest belangrijke bij aerodynamica, dat zijn houding, wielen, voorvork..

Er zijn geen bewijzen dat je kan aantonen welk frame nou sneller is. Elke fabrikant roept dan van hun eigen frame namelijk. Ik weet zeker dat je mentaal meer kan winnen dan dat je overtuigd bent van je materiaal, dan dat je ook daadwerkelijk het meest aerodynamische spul hebt.

mister_arby
Forum-lid

mister_arby 22 okt 2009 02:57

C a s r a n schreef:
Kan je eens een link posten naar de gallery ipv naar die ene foto??

Cesar_ schreef:
Op deze site nog meer mooie fietsjes te spotten...

speric
Forum-lid HC

speric 22 okt 2009 10:23

Timo 2.0 schreef:Ik verwijs naar het feit dat je een P4 als avatar gebruikt en als Cervélo dealer deze fabrikant de beste noemt en het bedrijf kwalitieten toedicht die bij andere bedrijven zouden ontbreken. Dat noem ik eigen parochie. Dat er meerdere Cervélo dealers zijn doet daar niets aan af. Het is simpelweg weinig objectief. Helemaal daar het om een vraag ging van iemand die de Cervélo P4, de Storck Aero2, de Ridley Dean, de Argon 18 E14 en de Felt DA als opties noemt. Allemaal topframes uit het duurste segment waaruit jij hem de P4 aanbeveelt dus dat je nu komt met dat het om het assortiment van Cervélo met meerdere modellen in verschillende prijsklassen gaat is een non-issue ten opzichte van mijn eerdere kritiek.

De beste man vraagt naar meningen en evt ervaringen. Die geef ik.
Dat ik de cervélo de beste vind, heeft niks te maken met het feit dat ik dealer ben van Cervélo. Dat is gebasseerd op ervaringen met dit merk en andere merken.
Wellicht dat iemand anders er anders over denkt, dat kan diegene hier ventileren.
Ik vind je reactie wederom op het kinderachtige af, het lijkt wel gevoed door een soort allergie voor Cervélo.

Alsof de beste man direct naar mij toe komt, kom op zeg ..

Als je er nou nog langer over wilt blijven doorgaan, open er dan een topic over, maar laat dit topic lekker voor TT-fietsen.
Daarbij kan ik je helaas ook niet echt betrappen op constructieve bijdragen, al helemaal niet in deit topic..

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 22 okt 2009 11:46

SpEric schreef:Daarbij kan ik je helaas ook niet echt betrappen op constructieve bijdragen, al helemaal niet in deit topic..

Guttegut, dat moet dan ff een persoonlijke sneer plaatsen en noemt mij kinderachtig ;)
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

daftreks
Forum-lid

daftreks 22 okt 2009 12:15

SpEric schreef:
Timo 2.0 schreef:Helemaal daar het om een vraag ging van iemand die de Cervélo P4, de Storck Aero2, de Ridley Dean, de Argon 18 E14 en de Felt DA als opties noemt. Allemaal topframes uit het duurste segment waaruit jij hem de P4 aanbeveelt

Dat ik de cervélo de beste vind, heeft niks te maken met het feit dat ik dealer ben van Cervélo. Dat is gebasseerd op ervaringen met dit merk en andere merken.

Oprechte vraag: heb je met alle bovenstaande merken en hun tijdritframes ervaring om een inhoudelijke vergelijking tussen deze frames te maken?
"Courir, c\'est mourir un peu" - T. Krabbé

speric
Forum-lid HC

speric 22 okt 2009 15:08

Met de Felt en de Argon wel..
neem nou zo'n geïntergreerde stuurpen/ stuur. Prachtig, maar je zit wel aan bepaalde combi's vast.
Als je kijkt naar de aerodynamica, dan weten we allemaal net zo goed dat als je het fijne ervan wilt weten, je zelf moet gaan testen vergelijk.
Maar, op basis van wat ik gezien heb, gelezen en als feedback terug krijg, heb ik wel het beste gevoel bij Cervélo in dat opzicht.
Als ik het hele plaatje bekijk qua prijs/ kwaliteit en gebruiks/ montage/ stel gemak. Dat vind ik Cervélo de betere keus. De P3 nog meer eigenlijk.
Letop, ik zeg nergens en dat is ook nooit de bedoeling geweest, dat is iets anders slecht is.

raydox
Forum-lid

raydox 22 okt 2009 22:00

Deze nm ff bij de fm langs gegaan en daar wist een collega renner me te vertellen dat hij zijn tijdritfiets tranistion
( http://www.roadcycling.com/artman2/uplo ... t_bike.jpg)
zoals op de link, verkocht had omwille dat dit model niet meer was toegestaan van de uci ? ivm de boven buis of zo

mss al oud nieuws of zo maar ik was er toch niet van op de hoogte .

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 22 okt 2009 23:19

Ding is dit jaar gewoon UCI legal, QS en Saxo rijden er ook gewoon mee. Allicht dat er volgend jaar een probleem is met de 3:1 regel voor de zadelpen, maar daar hebben wel meer merken last van.

@SpEric De geintegreerde stuurpen zoals bij de Trinity 2 lijkt mij toch echt geen probleem. Daar is meer dan genoeg stel mogelijkheid met verschillende pennen om je ideale positie te bereiken.

@mister_arby. De fiets is maar een onderdeeltje van het geheel, dat Craig won had denk ik vooral met het feit te maken dat hij gewoon de veel betere loper is. Maar het verschil tussen een 808 en dat C35 voorwiel van Craig zal wel behoorlijk wat verschil geven qua aerodynamica, dat zal niet bij een paar seconde voordeel blijven. Alleen dat voorwiel zal wel energie gekost hebben om die fiets steeds recht door te laten gaan met de harde wind.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

speric
Forum-lid HC

speric 22 okt 2009 23:23

Waar zijn ze toch mee bezig bij die club zeg..

tiest
Forum-lid HC

tiest 23 okt 2009 00:42

SpEric schreef:Waar zijn ze toch mee bezig bij die club zeg..

Welke club?

mister_arby
Forum-lid

mister_arby 23 okt 2009 01:22

TiesT schreef:
SpEric schreef:Waar zijn ze toch mee bezig bij die club zeg..

Welke club?

de UCI

Ik hoop wel dat de bij triathlon lekker soepel blijven met de reglementen. Wat de UCI tegenwoordig doet, steeds regelement aanpassen dat schiet ook niet op.

Plaats reactie