Pagina 186 van 779

Geplaatst: 19 mei 2011 20:34
door gerrie
Amerikaanse test gelezen de fiets kwam op 9,1kg vind ik nogal wat. En dat was de caad9.
Onder de 8kg kom je zeker niet, ook niet met een caad 10.
Vandaag een trek 25 alpha gezien en gewogen met ultegra aan een weeghaak speciaal om fietsen te wegen 8,3kg. Lichter als de 10 en de 9.
En ik ben met je eens een paar ons maakt niet uit maar kom niet met het verhaal een CARBON KILLER.

Geplaatst: 19 mei 2011 22:11
door ori53
hier toch andere gewichten....

http://forums.roadbikereview.com/showth ... ?p=2890379
post 8, 9 en 15.

Geplaatst: 19 mei 2011 22:24
door sharkman113
Ergens boven de 8 kg klopt gewoon (en mag je gewoon verwachten). Lichter kan maar dan stroomt je bankrekening leeg (en ook alu met de juiste setup beneden de 6 kg)

Geplaatst: 19 mei 2011 22:57
door gerrie
Maar vind jij de caad 9 onderdoen voor de caad 10, ik kan nml een caad 9 ultegra compact voor 1250 euro kopen.
Laatste model.

Geplaatst: 19 mei 2011 23:45
door cnillis
mijn caad 10 is 9,1 kg, shimano 105, mavic aksium wielen, inclusief m540 pedalen en twee bidonhouders. De maat is 63, en dat rijdt prima met mijn 1.93. Heb juist voor deze gekozen ipv de 60 omdat hierbij de stuurbuis hoger is tov de 60, terwijl de bovenbuis een relatief kleinere sprong maakt in lengte.
Als de caad 9 met ultregra compact een nieuwe is zou ik het doen, hangt er wel vanaf wat voor wielen erin zitten.

Geplaatst: 20 mei 2011 00:12
door ori53
gerrie schreef:Maar vind jij de caad 9 onderdoen voor de caad 10, ik kan nml een caad 9 ultegra compact voor 1250 euro kopen.
Laatste model.


Ik vind van niet. Groep is hetzelfde, crank hetzelfde, wielen vrijwel gelijkwaardig. Kleurkeuze en keuze voor made in usa/made in taiwan geven dan de doorslag.

Ps: heeft die dealer nog andere maten caad9 te koop?

Geplaatst: 20 mei 2011 09:12
door gerrie
Nee dit is de laatste, het is gewoon een splinternieuwe wielen doen er niet toe want ik heb nog een paar aksium sl liggen die er in gaan.

Geplaatst: 20 mei 2011 12:31
door lurhstaap
Een caad9, nieuw, 1250 euro? Ik zou 'm blind kopen :) Ik geloof overigens dat mijn caad9, maat 58, iets van 8,7 kg was, inclusief pedalen, maar ik weet het niet zeker meer. Weet inmiddels wel dat-ie fantastisch rijdt, en naar wat ik lees zijn de rij-eigenschappen vergelijkbaar met die van de caad10. Persoonlijk vind ik de caad9 mooier, maar dat kan uiteraard geheel komen door het feit dat ik de eerste heb gekocht, en niet de tweede :)

Geplaatst: 20 mei 2011 13:00
door lvgh
Met dit soort fietsen moet je absoluut niet op gewicht afgaan. En al helemaal niet op de gewichtsopgaves van fabrikanten want je weet niet waar die op gebaseerd zijn en wat de foutmarge is. Er zit met 105/Ultegra en dat soort afmontages weinig verschil in gewichten tussen diverse fietsen en je merkt niets van het verschil tussen 8.5 of 9kg. Ik zou in elk geval nooit een caad9 of caad10 laten staan voor een ander frame louter omdat er een of andere gewichtsopgave een paar onsjes lichter aangeeft.

Geplaatst: 20 mei 2011 13:24
door harry_
Mijn CAAD9 is 7,9 kg maat 56 met Ultegra en dura ace wielen. Een C'dale koop je voor het frame en ga je later opwaarderen met mooie spulletjes. Dat is juist leuk en zo wordt hij steeds lichter.

Geplaatst: 20 mei 2011 14:20
door gerrie
Heeft iemand wel eens de caad 9 of 10 met de trek 2.5 vergeleken.

Geplaatst: 20 mei 2011 20:52
door havana
Ik ga binnenkort ook toetreden tot het Cannondale-gezelschap!

Ik heb namelijk vandaag een Supersix besteld bij Bike Life in Roden (105-versie, maat 56, zwart/zit).

Vrijwel alle onderdelen zullen direct gedemonteerd en verkocht worden.

De afmontage wordt waarschijnlijk als volgt:

SRAM Red derailleurs
SRAM Red BB30 crankstel compact met Phil Wood BB30 lagers
TA Specialités binnenblad 39T voor op 't vlakke
SRAM Red shifters (gewone versie, geen black of yellow)
SRAM Red remmen
Ultegra 12-23 cassette (heb nog een 12-27 liggen voor in de heuvels)
KMC ketting
Reynolds Assault C wielen
GP4000s banden
KCNC snelspanners
Veloplugs
Bidonhouders onzeker, waarschijnlijk Arundel Mandible (alternatief Tune Wasserträger)
Ritchey WCS alu classic stuur (van huidige fiets)
Specialized Toupé zadel (van huidige fiets)
Time RXS carbon pedalen
Swissstop Yellow King remblokken (heb ik nog liggen)
Easton stuurlint (heb ik nog liggen)

Ik moet de meeste onderdelen nog bestellen, dus als er opmerkingen zijn dan hoor ik het graag!