Het Grote China Topic (frames + onderdelen)
@Timsen
Sorry voor de late reactie. Ben net terug van een weekje Vogezen.
Het is een maat 61.
Overigens heeft de fiets zich bewezen in de Vogezen.
Sorry voor de late reactie. Ben net terug van een weekje Vogezen.
Het is een maat 61.
Overigens heeft de fiets zich bewezen in de Vogezen.
FM098 van Dengfu
FM056A van Dengfu MTB
Pinarello Dogma 65.1 Think2 DA DI2
FM056A van Dengfu MTB
cube_m schreef:Zijn er ook forumleden die ervaringen met 29-er mtb frames uit China hebben?
Zit er aan te denken om dit als projectje op te starten.
Ik heb vorige jaar een carbon 29 er besteld incl. vaste voorvork balhoofd en wielen. De fiets bevalt mij uitermate goed. De levering was ook zeer snel binnen een week geleverd.
@Timsen, heb je al een brief van de postnl/douane gehad. Ik kreeg namelijk eerst een brief om aan te geven wat er in de doos zat en welke waarde het vertegenwoordigde.
Welk kleurschema heb je gekozen?
Miisschien zie ik je binnenkort wel een keer rond fietsen op de Posbank.
Welk kleurschema heb je gekozen?
Miisschien zie ik je binnenkort wel een keer rond fietsen op de Posbank.
FM098 van Dengfu
FM056A van Dengfu MTB
FM056A van Dengfu MTB
@arzeg0 Ik heb hem al thuis. 44 euro inklaringskosten. Nu is het even een probleempje met de di2 bekabeling. De frames zijn Ultegra di2 ready en helaas niet Dura ace di2 (dura ace heeft dikkere kabels uit één stuk) dus dat wordt knippen en solderen in de bekabeling.
Kleuren schema is zwart met wit. Lekker basic maar is wel mooi naast me mat zwarte chinees.
Kleuren schema is zwart met wit. Lekker basic maar is wel mooi naast me mat zwarte chinees.
@timsen, dat is een leuk klusje.
Heb het zelf moeten doen om di2 op mijn Ridley Noah te maken.
Heb alles intern zitten ook de accu.
Hoe zit het bij de bottombracket. Heb je daar de mogelijkheid om in het frame te komen?
Succes.
Heb het zelf moeten doen om di2 op mijn Ridley Noah te maken.
Heb alles intern zitten ook de accu.
Hoe zit het bij de bottombracket. Heb je daar de mogelijkheid om in het frame te komen?
Succes.
FM098 van Dengfu
FM056A van Dengfu MTB
FM056A van Dengfu MTB
Ik denk dat ook ik ga volgen. Ik twijfel nog tussen de FM028 en FM098. Ik ben 1.91 en heb op verschillende sites mijn maten uit proberen te rekenen. Meesten komen het meeste in de buurt van de 60cm versie. Mijn voorkeur gaat uit naar de iets meer klassieke (en ik geloof comfortabele) variant, de FM028.
Weten jullie of er prijsverschillen zijn en wat is de reden dat jullie voor een van de twee zouden gaan.
Weten jullie of er prijsverschillen zijn en wat is de reden dat jullie voor een van de twee zouden gaan.
-
- Forum-lid
Ik heb voor de koers nog een chinees, en deze bevalt heel erg goed! Volgens mij is het een FM028... 56 cm.
FM028 by B&T Bikestore, on Flickr
FM028 by B&T Bikestore, on Flickr
@ddevil
Bij mijn keuze heb ik gekeken naar het frame en de geometrie die het meeste overeenkomt met mijn Ridley Noah RS.
Daardoor ben ik uitgekomen bij de FM098.
Kijk dus welke twee van de frames het beste bij de gewenste geometrie past.
Bij mijn keuze heb ik gekeken naar het frame en de geometrie die het meeste overeenkomt met mijn Ridley Noah RS.
Daardoor ben ik uitgekomen bij de FM098.
Kijk dus welke twee van de frames het beste bij de gewenste geometrie past.
FM098 van Dengfu
FM056A van Dengfu MTB
FM056A van Dengfu MTB