Jan Janssen
-
- Forum-lid
- Berichten: 372
- Lid geworden op: 03 jun 2012 12:35
- Locatie: Zwolle
mooi fietsie, heerlijke kmers ermee gewenst!
Bedankt Harry, zal er morgen al eens mee beginnen. Hopelijk blijft het vòòr de middag droog, want gelijk bij z'n eerste rit al in de regen gaan rijden, ga ik toch niet doen. Je zal het zien dat na een hele week prachtig weer, morgen de sluizen open gaan...Harry Jacques schreef:mooi fietsie, heerlijke kmers ermee gewenst!
Jan Janssen Blade & Tdf
-
- Forum-lid
- Berichten: 574
- Lid geworden op: 21 apr 2013 11:34
Mooie fiets! Maar die toren..........
Vandaag eerste km's gereden met mijn nieuwe bolide.
Wát een verschil met mijn vorige fiets (Cannondale Caad8).
Heerlijke eerste 25km gehad, tot ze hierboven er anders over gingen denken.
Volgende 55km in de regen, telkens denkend :"waarom net nú op mijn maidenrit"
Flinke poetsbeurt gegeven en mooi ingevet tegen de muur gehangen, wachtend op de volgende rit...zit nu al met volle goesting te wachten tot het zover is.
Heb wel het stuur een 1,5cm laten zakken. Vond na het zien van mijn geposte foto (én bijhorend commentaar) ook dat het wat hoog stond.
Had dit bewust gevraagd aan mijn FM, omdat ik schrik had voor mijn rug.
Na de eerste rit vandaag, kan ik alleen maar zeggen dat dit niet hinderlijk was en het stuur eventueel nog iets zou kunnen zakken.
Wát een verschil met mijn vorige fiets (Cannondale Caad8).
Heerlijke eerste 25km gehad, tot ze hierboven er anders over gingen denken.
Volgende 55km in de regen, telkens denkend :"waarom net nú op mijn maidenrit"
Flinke poetsbeurt gegeven en mooi ingevet tegen de muur gehangen, wachtend op de volgende rit...zit nu al met volle goesting te wachten tot het zover is.
Heb wel het stuur een 1,5cm laten zakken. Vond na het zien van mijn geposte foto (én bijhorend commentaar) ook dat het wat hoog stond.
Had dit bewust gevraagd aan mijn FM, omdat ik schrik had voor mijn rug.
Na de eerste rit vandaag, kan ik alleen maar zeggen dat dit niet hinderlijk was en het stuur eventueel nog iets zou kunnen zakken.
Jan Janssen Blade & Tdf
Omdat die trapas die jij afbeeld niet de goede is.
Hollow tech trapas, je crank gaat daar doorheen. Is dus normaal.
Overigens snap ik niet waarom er voor het topmodel niet gekozen wordt voor press fit lagers.
Hollow tech trapas, je crank gaat daar doorheen. Is dus normaal.
Overigens snap ik niet waarom er voor het topmodel niet gekozen wordt voor press fit lagers.
-
- Forum-lid
- Berichten: 574
- Lid geworden op: 21 apr 2013 11:34
@peet 68 Is echt een super fijne fiets! En zo ziet het er al een stuk beter uit!
@joeywl wat zijn de voordelen? Ben gene techneut dus simpele taal
@joeywl wat zijn de voordelen? Ben gene techneut dus simpele taal
Ben ook geen techneut, maar zou het kunnen dat er schroefdraad in de bracket zit?joeywl schreef:Omdat die trapas die jij afbeeld niet de goede is.
Hollow tech trapas, je crank gaat daar doorheen. Is dus normaal.
Overigens snap ik niet waarom er voor het topmodel niet gekozen wordt voor press fit lagers.
Heb dit gelezen in een testrapport van "fiets.nl".
Er staat "stevig bracket, wel nog met schroefdraad..."
http://www.flickr.com/photos/jsprhrmsn/8475762986/
Jan Janssen Blade & Tdf
Ja, die 2 buitenste "ringen" zijn lagers, daar zit schroefdraad op.Peet68 schreef:Ben ook geen techneut, maar zou het kunnen dat er schroefdraad in de bracket zit?joeywl schreef:Omdat die trapas die jij afbeeld niet de goede is.
Hollow tech trapas, je crank gaat daar doorheen. Is dus normaal.
Overigens snap ik niet waarom er voor het topmodel niet gekozen wordt voor press fit lagers.
Heb dit gelezen in een testrapport van "fiets.nl".
Er staat "stevig bracket, wel nog met schroefdraad..."
http://www.flickr.com/photos/jsprhrmsn/8475762986/
Die holle syaaf die je aan het crankstel zuet zitten gaat daar doorheen. Andere crank "klem" je vast aan die holle staaf.