Ik heb een nieuwe!!! Dit keer gekozen voor een Italiaan na jaren op een Trek te hebben gereden. Het is een F4:13 geworden, ik deel hem graag even met jullie.
Het is een maat 55, afgemonteerd met Ultegra SL. Heb lang getwijfeld tussen Campa en Shimano. Ik heb een paar keer proefgereden met Campa, maar kon niet wennen aan het duimschakelen. Daarnaast vind ik de kleurstelling van de SL-groep goed passen bij m'n Pina. En ja, met een tripple ben ik nu eenmaal sneller boven dan een dubbel, dus die keuze was snel gemaakt.
De wielen zijn Mavic Cosmic Carbone Premiums. Wel 2e hands aanschaft om de prijs wat te drukken. Voor veel Pina-puristen is dit wellicht niet een voor de hand liggende combi, maar ik houd niet zo van druk bestickerde wielen.
Verder een stuur (Lionair) en zadelpen van Most en carbon bidonhouders. Zadel is een Selle Italia Flite.
Moet alleen nog even het aantal spacers bepalen, daarna stuurpen definitief op maat maken.
Heb nu zo'n 600 KM gereden, en de Pina is in een wereld van verschil met m'n oude Trek 2000. Pakken lichter en veel stijver. De geomterie is voor mij ook beter, gezien de kortere bovenbuis t.o.v. de Trek. Kan niet wachten tot de Pekel weer van de straat is.....
Gewicht zit nu op 7.4 KG. Op de wenslijst staat nog een carbon crankstel en andere zadelpen. Komt volgend jaar wel weer. En als er nog mensen zijn die leuke upgradetips hebben, ik hoor ze graag.