Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Trek

Transalp2011
Forum-lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 13 mei 2014 20:45

Transalp2011 07 aug 2014 22:08

Mensen. Ik rijd momenteel op een trek tct5000 uit 2007, ultegra afgemonteerd op de cane creek remmen na en 105 shifters. Ik merk dat de geometrie niet echt de goede is voor mij. Ik heb een redelijk kort bovenlijf tov van benen. Heb het idee dat wielbasis te lang is (te merken in de reach) en neig daarom meer naar een madone dan een domane als opvolger. Bovendien is het mij niet helemaal duidelijk wat een logische opvolger binnen trek gamma zou zijn. Iemand tips/ideeën?

Transalp2011
Forum-lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 13 mei 2014 20:45

Transalp2011 07 aug 2014 22:14

Oh ja. Ben dus een stuk meer aan het fietsen en ben toe aan wat nieuws. Merk beter de tekortkomingen van mijn huidige fiets. Na 7 jaar Vind ik de fiets het niet meer waard om met nieuwe wielen en andere zaken te gaan upgraden. Budget is rond de 3k€.

Gebruikersavatar
tinoh
Forum-lid
Berichten: 603
Lid geworden op: 13 mei 2011 10:48

Gebruikersavatar tinoh 07 aug 2014 22:59

Transalp2011 schreef: Ik heb een redelijk kort bovenlijf tov van benen. Heb het idee dat wielbasis te lang is (te merken in de reach) en neig daarom meer naar een madone dan een domane als opvolger. Bovendien is het mij niet helemaal duidelijk wat een logische opvolger binnen trek gamma zou zijn. Iemand tips/ideeën?
volgens mij zou een Domane dan juist meer geschikt zijn.
Trek Domane 4.3 2013
Trek Domane SL 6 pro 2017
Orbea Terra M31 2019

Gebruikersavatar
rielplayer
Forum-lid
Berichten: 426
Lid geworden op: 21 aug 2009 20:48

Gebruikersavatar rielplayer 22 aug 2014 10:10

hier mijn Domane op vakantie. Heerlijk op gefietst in het Franse landschap

Afbeelding

allessie
Forum-lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 09 mei 2010 23:30

allessie 23 aug 2014 20:07

Transalp2011 schreef:Mensen. Ik rijd momenteel op een trek tct5000 uit 2007, ultegra afgemonteerd op de cane creek remmen na en 105 shifters. Ik merk dat de geometrie niet echt de goede is voor mij. Ik heb een redelijk kort bovenlijf tov van benen. Heb het idee dat wielbasis te lang is (te merken in de reach) en neig daarom meer naar een madone dan een domane als opvolger. Bovendien is het mij niet helemaal duidelijk wat een logische opvolger binnen trek gamma zou zijn. Iemand tips/ideeën?
Mijn ervaring is dat juist de Madone een lange reach heeft. Voor mij prima, ik ben 1.94m. Ik heb een Madone 6, maar wel in de meer rechtop H2 geometrie, niet de H1 race afmetingen. Tijdens het selecteren van mijn huidige fiets werd juist gezegd dat de Domance meer voor comfort is, rechterop dan de Madone. Een Madone is een pure racer, de Domane een prima tourfiets. Ik zou mij goed laten opmeten en bij een goede zaak laten adviseren. Uiteraard willen ze allemaal graag verkopen....

Vanuit jouw oude uitrusting.... iedere nieuwe Trek is een mega stap vooruit. De huidige 105 is stukken beter dan de oude Ultegra. Rondom een Domane of Madone 3 of 4 is prima materiaal te vinden !

Succes met uitzoeken !
Daany
Trek Madone 6 Project One

lawnmower
Forum-lid
Berichten: 619
Lid geworden op: 19 mar 2012 22:13
Locatie: Apeldoorn

lawnmower 25 aug 2014 00:09

Volgende week zaterdag Is er een show in Harderwijk waar trek hun nieuwe modellen laat zien, daar kun je ook de Domane en emonda en madone testen. Lijkt me een uitgelezen kans voor je om een vergelijking te doen.

Gebruikersavatar
Snuf
Forum-lid
Berichten: 238
Lid geworden op: 08 jul 2011 12:32
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar Snuf 25 aug 2014 17:42

Even een technisch vraagje: Mijn Domane heeft zijwaartse speling op het scharnier tussen de horizontale buis en de zitbuis, is dat normaal? Ik heb dat kapje van de coupler er nog nooit zelf afgehaald, is dat iets wat simpel teruggezet kan worden of is dat iets voor de FM?

Ik ben al een tijdje op zoek naar een vervelende tik in mn fiets... misschien is dit wel de oorzaak.

joeywl
Forum-lid
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 nov 2007 20:04
Locatie: Naaldwijk

joeywl 25 aug 2014 22:27

Is die niet gescheurd?

lawnmower
Forum-lid
Berichten: 619
Lid geworden op: 19 mar 2012 22:13
Locatie: Apeldoorn

lawnmower 25 aug 2014 23:27

Even langs de dealer gaan

tommymang
Forum-lid
Berichten: 117
Lid geworden op: 22 jul 2009 11:59

tommymang 26 aug 2014 09:35

Snuf schreef:Even een technisch vraagje: Mijn Domane heeft zijwaartse speling op het scharnier tussen de horizontale buis en de zitbuis, is dat normaal? Ik heb dat kapje van de coupler er nog nooit zelf afgehaald, is dat iets wat simpel teruggezet kan worden of is dat iets voor de FM?

Ik ben al een tijdje op zoek naar een vervelende tik in mn fiets... misschien is dit wel de oorzaak.
Van waar ongeveer komt het getik: bracket, pedaal, zadel, stuur .... ?

Gebruikersavatar
Snuf
Forum-lid
Berichten: 238
Lid geworden op: 08 jul 2011 12:32
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar Snuf 26 aug 2014 11:14

De speling is opgelost: ik ben vanochtend meteen even langs de FM gereden. Hij had het zelf nogal druk maar heeft me uitgelegd hoe ik de decoupler weer vast kon draaien: je moet even het kapje loshalen, en dan met een momentsleutel en een imbus 5 de bout aandraaien tot max 8NM (staat ook op de bout zelf aangegeven). Ik heb m nu op 7NM gezet en de speling is weer weg. Het komt volgens de FM regelmatig voor dat de decoupler na verloop van tijd iets los gaat zitten. Maar het is een redelijk eenvoudig klusje, mits je een momentsleutel hebt.

tommymang schreef: Van waar ongeveer komt het getik: bracket, pedaal, zadel, stuur .... ?
Sja, das altijd lastig te zeggen met een carbon frame. Ik zou zeggen dat het bij het bracket ergens vandaan komt, maar met die klankkast van een schuine buis kan het zomaar ook de decoupler zijn (of iets heel anders). Morgen een testritje, hopelijk is het tikje verdwenen!

Transalp2011
Forum-lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 13 mei 2014 20:45

Transalp2011 26 aug 2014 12:01

allessie schreef: Tijdens het
lawnmower schreef:Volgende week zaterdag Is er een show in Harderwijk waar trek hun nieuwe modellen laat zien, daar kun je ook de Domane en emonda en madone testen. Lijkt me een uitgelezen kans voor je om een vergelijking te doen.
Ik zal eens kijken of me dit gaat lukken. Heb wel al gelezen dat er een beperkt aanbod staat om te testen. Bijvoorbeeld geen madone.

Plaats reactie