Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2012

farelli
Forum-lid

farelli 24 dec 2012 18:49

En hiermee is iedereen uitgedaagd .... :D
Kom, we gaan de fietsjes voeren
http://fabiofarelli.blogspot.com

marcelb
Forum-lid

marcelb 24 dec 2012 21:43

Vandaag een leuk rondje in D1/D2 gefietst wat onbedoeld iets langer uitpakte:

Deurne - Liessel - Neerkant - Meijel - Heibloem - Heythuysen - Baexem - Grathem - Panheel - Wessem - Montfort - St.-Odiliënberg - Paarlo - Vlodrop - Herkenbosch - Asenray - Boukoul - Swalmen - Reuver - en toen ging het mis..............

Het veer Reuver-Kessel had panne. Na een half uur wachten bij een behoorlijk gezwollen Maas, besloot ik het veer Steyl-Baarlo te nemen. Dus terug naar Reuver en via Belfeld en Tegelen naar het veer Steyl-Baarlo. Daar bleek de veerman druk doende om de kettingen te verleggen in verband met de stijgende waterstand (5 cm extra per uur). De ketting was bijna aan zijn eind en kon niet veel hoger op de glooiende kade verankerd worden. Gelukkig voer het veer nog wel en werd ik aan de overkant afgezet en kon ik weer verder.

Baarlo - Helden - Panningen - Beringe - Meijel - Liessel - Deurne.

Het was een leuk rondje van 133 km met in het begin wat motregen. Gaandeweg werd het weer beter en beter en begon ik me af te vragen waarom er niet meer fietsers onderweg waren!
Real men wear blûk!!! Marcel

canyon81
Forum-lid

Gebruikersavatar canyon81 24 dec 2012 22:06

Ik moest vandaag nog werken, dus vroeg gegeten en vanavond nog een stukje gefietst. Extreem zacht voor de tijd van het jaar, wel een stevig windje! 45 km in D1 en 1 lekke band later was ik weer thuis.
Eenvoud kenmerkt het ware.

neos
Forum-lid

neos 25 dec 2012 00:00

vandaag 52 km op de atb met flink wat modder.
Van Heijen naar oeffelt-Haps-Beers- Gassel-Langeboom-Kuilen-Mill Daar de oude spoorlijn Wesel>>>Boxtel.
Tja met de kerstmis in het vooruitzicht nu maar vast een voorschot genomen. :P :P :P :P
cornelli racing cycles Uden

robbebopper
Forum-lid HC

Gebruikersavatar robbebopper 25 dec 2012 00:03

marcelb schreef:Vandaag een leuk rondje in D1/D2 gefietst wat onbedoeld iets langer uitpakte:

Deurne - Liessel - Neerkant - Meijel - Heibloem - Heythuysen - Baexem - Grathem - Panheel - Wessem - Montfort - St.-Odiliënberg - Paarlo - Vlodrop - Herkenbosch - Asenray - Boukoul - Swalmen - Reuver - en toen ging het mis..............

Het veer Reuver-Kessel had panne. Na een half uur wachten bij een behoorlijk gezwollen Maas, besloot ik het veer Steyl-Baarlo te nemen. Dus terug naar Reuver en via Belfeld en Tegelen naar het veer Steyl-Baarlo. Daar bleek de veerman druk doende om de kettingen te verleggen in verband met de stijgende waterstand (5 cm extra per uur). De ketting was bijna aan zijn eind en kon niet veel hoger op de glooiende kade verankerd worden. Gelukkig voer het veer nog wel en werd ik aan de overkant afgezet en kon ik weer verder.

Baarlo - Helden - Panningen - Beringe - Meijel - Liessel - Deurne.

Het was een leuk rondje van 133 km met in het begin wat motregen. Gaandeweg werd het weer beter en beter en begon ik me af te vragen waarom er niet meer fietsers onderweg waren!
Zie ik hier een nieuwe ronde voor de kalender van 2013 aankomen?
Flinke rit zeg, voor deze tijd van het jaar!

farelli
Forum-lid

farelli 25 dec 2012 01:39

Mooie rit!
Peel-Maas-Meinweg en terug.
Kom, we gaan de fietsjes voeren
http://fabiofarelli.blogspot.com

marcelb
Forum-lid

marcelb 25 dec 2012 09:22

Het is inderdaad een leuke rit om te rijden, Farelli. Op de een of andere manier word ik onbewust altijd weer aangetrokken door (het stroomgebied van) de Maas. Of het nu dit rondje is of een rondje aan deze kant van de Maas (Baarlo - Kessel - Kessel-Eik -Neer) of de Grensmaasroute in België (grofweg Ophoven - Maaseik - Oud-Rekem en weer terug naar het noorden langs de Maas).

Misschien een idee voor de kalender van 't Verzetje, Robbebopper. Ik ken de route - bij gebrek aan een GPS - uit mijn hoofd. Mogelijk is dat een probleem voor de leden die technisch wat beter onderlegd zijn en zich zonder GPS-track wat onzeker voelen? Hoewel de routebeschrijving anders doet vermoeden, vermijdt de route heel vaak de bebouwde kom of raakt de route die amper. Verder ken ik dit gebied goed genoeg om oneindig veel variaties in te bouwen.

PS: mijn zus in Vlodrop was niet thuis en dat betekende geen koffie onderweg :roll:
Real men wear blûk!!! Marcel

.jeroen.
Forum-lid

.jeroen. 25 dec 2012 11:10

Een klein kerstrondje gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

Le Grimpeur
Forum-lid

Gebruikersavatar Le Grimpeur 25 dec 2012 12:14

.jeroen. schreef:Een klein kerstrondje gemaakt...
Ben zo vrij geweest de tweede foto t.g.v. het Kerstfeest een beetje bij te snijden... ;) :

Afbeelding

(Alhoewel ik vermoed dat jij hetzelfde bedoelt te zeggen...)
60 x Ventoux

fredmtb-sport
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 25 dec 2012 13:54

Even vlot dikke 3 uurtjes op de weg gedaan met de pekelbak (MTB met semi slicks). Stond beetje wind bij 7 graden wat goed te doen was. 2 buitjes (1x met tegenwind) ging ook wel.
Op 80% gem. hf waarde gereden en voel de beentjes nu goed. Geen spijt van deze training.

Weet nu 100% zeker:
Dit jaar geen off road meer, wat een natte bende langs de kant en in de weilanden. Geen EPE toertocht a.s. vrijdag. Ben langer bezig met puin ruimen dan fietsen en zonde tijd.
Km's op de weg met als voordeel: max. 5 minuten en fiets weer klaar voor volgende rit. Ben niet gek !!!!!
http://app.strava.com/activities/33887371
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

steven250
Forum-lid

Gebruikersavatar steven250 25 dec 2012 16:12

Deventer - Lochem - Borculo - Ruurlo - Zelhem - Doetinchem - Zutphen - Deventer, totaal goed voor 100.2km. Onderweg een paar spatjes, maar het mocht geen namen hebben. Ik heb zelfs nog in de zon gefietst, voelde wel een beetje onwennig...

Dit brengt de totaalstand voor dit jaar op 10.021km :). Aan het begin van het jaar was dit geen doel en ik had ook niet verwacht dat ik het zou halen, maar ik heb het nu dan als nog wel die 10k gehaald.

Nu op naar het volgende doel, het jaarrecord van 10.108km wat ik vorig jaar heb gezet...
Afbeelding
Volg mij via mijn Bike planner blog of via Strava

DeletedUser01
Forum-lid

DeletedUser01 25 dec 2012 19:44

Dat gaat je lukken!

Gesloten