Het dopingtopic 2.0
-
- Forum-lid
Ze gaan er wel alles aan doen om Armstrong te pakken
http://www.nu.nl/sport/2306840/nieuwe-b ... trong.html
http://www.nu.nl/sport/2306840/nieuwe-b ... trong.html
RvanE schreef:ZorroI schreef:...Het lijkt teveel te zijn om allemaal door Landis verzonnen te zijn....
Mvg, Zorro
Dat dacht ik ook toen ik het boek las van Landis waarin ie zijn onschuld probeerde te bewijzen.
Hoi,
Nou dat wat je zegt klopt niet helemaal als je ziet wat Landis beweert in het door mij aangehaalde artikel van 2 Juli 2010:
'Mr. Landis said he had taken testosterone while training for the Tour. But, as he told officials for his Phonak team, he hadn't done so during the race.'
Tevens kan het nooit zo zijn dat, mocht hij WEL testosteron hebben genomen na debakel etappe 16 in de TdF 2006, dit NOOIT en te nimmer zijn grootse rit naar Morzine (etappe 17) kan verklaren.
Maakt verder niet uit aangezien een middel verboden is. Punt. Maakt verder niet uit hoeveel en wat het zou kunnen bijdragen aan prestatie.
Landis komt van ver (financieel, prive etc. is alles naar de verdommenis). Feit blijft dat hij wel een aardig bom onder Lance Armstrong heeft gelegd. Nu, door mogelijke getuigen als LeMond en Hamilton, krijgen die beschuldigingen toch iets meer vorm en is de bal in Lance zijn kamp.
Bewijs zullen ze echt nodig hebben tegen Lance want ik reken er zeker op dat ALS Lance inderdaad gebruikt heeft (die positieve B-staal uit 1999 werkt niet in zijn voordeel), de zaak erg goed dichtgetimmerd is en moeilijk te bewijzen.
Echter......er waren mensen bij betrokken en de gemiddelde mens breekt psychisch vroeg of laat vanwege wroeging/spijt.
Zie hoe het 5 jaar duurde vooraleer Museeuw 'uit de kast kwam'.
Zijnde een groot Ullrich denk ik dat dat verhaal ook wel ooit naar boven komt. Hoeveel ik Der Jan echt een geweldige renner vind.......
Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
U2-11 O'Clock Tick Tock
ZorroI schreef: Zijnde een groot Ullrich denk ik dat dat verhaal ook wel ooit naar boven komt. Hoeveel ik Der Jan echt een geweldige renner vind.......
Nee joh, als ze Lance nou even goed aanpakken worden al die tweede plaatsen van Der Jan ineens omgezet in Tour-overwinningen!
Ik heb het niet over de schuld of onschuld van Landis. Ik zei alleen dat er in zijn boek ook zoveel details staan dat het mij ook teveel leek "om allemaal door Landis verzonnen te zijn". Misschien ben ik naïef, maar ik vind het ongelooflijk knap hoe je zo'n boek kunt schrijven, met zoveel verzonnen details.
Bianchi 1885, Centaur compact, Campagnolo Scirocco
Niettemin blijft voor LA pleiten dat hij in ieder geval zijn tour overwinningen nuttig heeft aangewend om veel gelden los te maken ten behoeve van de strijd tegen kanker.
Dat vind ik zoveel waarde hebben voor de wereld dat we hem eigenlijk maar met rust moeten laten.
En zo zijn,om die reden, nog steeds nuttige status in stand moeten laten.
Het fietsen van hem is na deze zomer nu eenmaal toch mooie geschiedenis geworden.
Dat vind ik zoveel waarde hebben voor de wereld dat we hem eigenlijk maar met rust moeten laten.
Het fietsen van hem is na deze zomer nu eenmaal toch mooie geschiedenis geworden.
Zij is ook tegen
simen schreef:Niettemin blijft voor LA pleiten dat hij in ieder geval zijn tour overwinningen nuttig heeft aangewend om veel gelden los te maken ten behoeve van de strijd tegen kanker.
Het is uiteraard noemenswaardig dat de Lance Armstrong Foundation en Livestrong geld inzamelen voor de strijd tegen kanker. Echter als je de Livestrong site bekijkt vind ik het tegenvallen wat de organisatie jaarlijks binnenkrijgt aan donaties. Zeker gezien het wereldwijde karakter!
Ter vergelijk, sinds de oprichting van Livestrong / LA Foundation in '97 is er $ 250 mi. binnengekomen of ca. 14 mi per jaar.
Een organisatie als KWF haalt alleen in Nederland al 105 mi per jaar binnen aan donaties.
Hiermee wil ik niet zeggen dat $ 250 mi in 13 jaar geen gering bedrag is, maar gezien de rol van Armstrong in de strijd tegen kanker wat hij wereldwijd wil uitdragen vind ik het toch een schril contrast om te zien dat een nationale organisatie als KWF in 1 jaar bijna 8x zoveel binnenhaalt.
Je kunt je daarom afvragen of L.A. niet meer met zijn overwinningen had kunnen doen. De man heeft immers een publiek wat zeker 8x zo groot is dan de Nederlandse bevolking.
Dat is geen geel! Dit is geel!
Je kunt het verleden niet meer veranderen. gebeurd is gebeurd, en weten we stiekem diep vanbinnen niet allemaal dat het zeer onwaarschijnlijk is dat alles schoon gereden zou zijn.
Als men zich nu eens zou richten op de toekomst en het huidige wielrennen, in plaats van kostbare energie te steken in zaken die al lang geleden gebeurd zijn.
Als men zich nu eens zou richten op de toekomst en het huidige wielrennen, in plaats van kostbare energie te steken in zaken die al lang geleden gebeurd zijn.
simen schreef:Niettemin blijft voor LA pleiten dat hij in ieder geval zijn tour overwinningen nuttig heeft aangewend om veel gelden los te maken ten behoeve van de strijd tegen kanker.
Hoi,
Ik ben niet zo zeker dat 'het doel heiligt de middelen' hier van toepassing is (persoonlijke mening MOCHT Lance schuldig worden bevonden aan dopinggebruik).
Lance is onderhevig aan dezelfde regels als elke andere renner.
Er staat toch nergens in het UCI reglement dat je mag belazeren met doping als dat maar een goed doel heiligt?
Ik ben heel duidelijk geen Armstrong fan hetgeen niet wegneemt dat er geen concrete bewijzen op tafel moeten komen aangaande de dopinggebruik aanteigingen. Geen concrete bewijzen voor dopinggebruik Armstrong=onschuldig.
Tja, wat is een concreet bewijs? Een getuige die verklaart dat hij Armstrong bloeddoping zag gebruiken? Moeilijk.
Echter, met al wat ik gelezen en gezien heb denk ik toch echt wel dat er IETS waar is van de beschuldigingen. Bewijs de onschuld maar Lance want zo werkt het in de US (tevens achterlijk aangezien het bewijzen van onschuld dus zeer moeilijk is. Hoe bewijs je b.v. dat je een bepaalde daad NIET hebt verricht).
We zullen zien wat uit het proces volgt.
Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
U2-11 O'Clock Tick Tock
U2-11 O'Clock Tick Tock
Tja, soms denk ik wel eens dat dat een van de redenen is dat hij daar zoveel energie in stopt. Ik zeg niet dat hij niet écht zich inzet tegen kanker, maar tegelijkertijd vermoed ik altijd dat dit onderdeel is van de hele Armstrong show.
Zolang er geen echte bewijzen zijn, gaat het alleen maar om geloofwaardigheid. Zo'n stichting bouwt daar aan.
Het is verder ook niet zo dat al het geld dat Armstrong krijgt om over zijn kankerstichting te praten, ook naar de stichting gaat. Hij werkt voor de stichting, net als anderen. Dat is 1 van de redenen dat het totale bedrag aan de lage kant lijkt.
Maar goed, roepen vanaf de zijlijn is altijd erg makkelijk, en er zijn bewijzen nodig.
jibb schreef:simen schreef:Niettemin blijft voor LA pleiten dat hij in ieder geval zijn tour overwinningen nuttig heeft aangewend om veel gelden los te maken ten behoeve van de strijd tegen kanker.
Het is uiteraard noemenswaardig dat de Lance Armstrong Foundation en Livestrong geld inzamelen voor de strijd tegen kanker. Echter als je de Livestrong site bekijkt vind ik het tegenvallen wat de organisatie jaarlijks binnenkrijgt aan donaties. Zeker gezien het wereldwijde karakter!
Ter vergelijk, sinds de oprichting van Livestrong / LA Foundation in '97 is er $ 250 mi. binnengekomen of ca. 14 mi per jaar.
Een organisatie als KWF haalt alleen in Nederland al 105 mi per jaar binnen aan donaties.
Hiermee wil ik niet zeggen dat $ 250 mi in 13 jaar geen gering bedrag is, maar gezien de rol van Armstrong in de strijd tegen kanker wat hij wereldwijd wil uitdragen vind ik het toch een schril contrast om te zien dat een nationale organisatie als KWF in 1 jaar bijna 8x zoveel binnenhaalt.
Je kunt je daarom afvragen of L.A. niet meer met zijn overwinningen had kunnen doen. De man heeft immers een publiek wat zeker 8x zo groot is dan de Nederlandse bevolking.
De 250 miljoen dollar klopt niet. Het is 343 miljoen. Ik weet niet of LA er nog meer aan had kunnen doen. Je ziet LA de livestrong foundation door heel Amerika promoten. De livestrong foundation staat trouwens in de top-10 van organisaties die het meest geld binnenhalen voor de stijd tegen kanker in Amerika.
Naast het werven van geld is er natuurlijk ook nog de hoop ,als overlever, die hij uitstraalt voor degene die de ziekte overkomt.
Moeilijk meetbaar natuurlijk,maar wel degelijk aanwezig.
Iets waar je zuinig op moet zijn als gemeenschap.
Moeilijk meetbaar natuurlijk,maar wel degelijk aanwezig.
Iets waar je zuinig op moet zijn als gemeenschap.
Zij is ook tegen
En hoe anders gaat het bij de vrouwen:
wielerflits.nl schreef:Marianne Vos is niet te spreken over het huidige dopingcontrolesysteem in het vrouwenwielrennen. Terwijl de UCI er prat op gaat dat wielrennen de best gecontroleerde sport ter wereld is, is daar in het vrouwenwielrennen niet veel van te merken. Vooral het systeem van out-of-competion controles staat niet op punt, klinkt het.
Vos zegt aan Bike Pure dat ze dit jaar nog maar één out-of-competion controle heeft moeten ondergaan. "Er moeten er daar gewoon veel meer van komen", stelt ze. "Natuurlijk onderga ik daarnaast ook bijna elke week controles na wedstrijden, maar die hangen af van de behaalde resultaten."
"Tijdens de World Cup-wedstrijd in Zweden (begin augustus, red.) waren er zelfs helemaal geen dopingcontroles", zegt ze. En dat kan zo niet verder. "We moeten barrières opstellen om te voorkomen dat wielrensters in de verleiding gebracht worden om verboden middelen te gebruiken", aldus Vos.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O