Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cannondale

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 20 mei 2011 21:07

Rival zal naar mijn idee mooier staan met de zwarte remmen en derries, en je bent meteen de rode accenten van de shifters kwijt. Verder denk ik dat de match Ritchey Classic en SRAM shifters niet zo'n geweldige is ivm de aansluiting van de shifters. Die bocht is niet zo heel prettig. Maar ook dat is persoonlijk natuurlijk.

Gebruikersavatar
ld001
Forum-lid
Berichten: 366
Lid geworden op: 04 jan 2006 14:16

Gebruikersavatar ld001 20 mei 2011 21:12

Gefeliciteerd Havana, prachtig frame en het rijdt als een trein.
Je vraagt om suggesties, dus hierbij:
- de Cannondale carbon bidonhouders passen goed bij het frame en functioneren goed
- het Ritchey classis stuur is erg diep, indien je een compact stuur neemt kun je hem iets lager opbouwen, mijn favoriet: DEDA Zero 100, maar gezien de Red opbouw zou de ZIPP SC alu een goede keus zijn in combinatie met de Zipp stuurpen
- ik weet niet of je meerdere wielsets hebt zo ja OK als je het niet erg vindt om remblokjes te wisselen, zo nee dan zou ik niet zo snel kiezen voor carbon clinchers, Fulcrum Zero zou mijn keuze zijn
- een Cannondale Hollowgram zou het uiteraard helemaal afmaken, die zijn op Ebay nog wel eens redelijk voordelig te vinden
- bandjes: probeer eens veloflex

em
Forum-lid
Berichten: 1335
Lid geworden op: 12 aug 2008 14:22
Locatie: Den Haag

em 20 mei 2011 21:31

Havana, als je huidige stuur bevalt deze gewoon lekker houden. Persoonlijk vind ik het wel het mooiste als de stuur- en zadelpen van hetzelfde merk is als het stuur, in jou geval Ritchey dus. Verder mooie opbouw met goed doordachte keuzes.

Gebruikersavatar
apexrider
Forum-lid
Berichten: 1640
Lid geworden op: 16 okt 2009 21:39
Locatie: Almere

Gebruikersavatar apexrider 20 mei 2011 21:44

Gele remblokjes op een zwart/witte fiets? Heb ik ook een tijdje gehad en ging me er uiteindelijk steeds meer aan storen. Ik heb nog wel een (weinig) gebruikt setje zwarte lightweight blokken voor carbon wielen liggen (shimano), mag je voor een prikkie overnemen mocht je interesse hebben.

Verder lijkt het mij een fraaie combi.
Afbeelding

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27765
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 20 mei 2011 23:00

Veel reacties, leuk :)

@ iedereen

Het Ritchey stuur is om budgettechnische redenen gekozen. Ik wil eigenlijk een 3T Rotundo, maar ik moet binnen mijn budget van 4k blijven. Ik kijk dus even hoe 't bevalt en dan kan ik altijd nog upgraden.

Dat alles van één merk moet zijn vind ik niet zo belangrijk, dat mag inmiddels wel bekend zijn. Veel belangrijker vind ik dat er geen logo'tjes opstaan. Maar voordat ik daar aan ga beginnen, wil ik eerst 100% tevreden zijn met de afstelling en keuze van de onderdelen.

@ Litespeed

Ik zou evt. ook voor de SRAM Red black edition kunnen gaan. Desnoods zelfs alleen de shifters, want ik bestel de onderdelen los.

@ LD001

Hollowgram is natuurlijk fantastisch, op eBay kom ik prijzen van $900 tegen, dat noem ik toch niet echt voordelig? Maar misschien zoek ik niet goed?

Veloflex bandjes heb ik ook geprobeerd, maar na 3x lekrijden in 2 dagen was ik genezen. Dan maar iets stugger en nooit lek rijden.

Ik heb meerdere wielsets, sterker nog, ik heb straks 2 volledige fietsen. Bij slecht weer of natte wegen kan ik dus gewoon op de Bianchi rijden. Remblokken wisselen zal dus vrijwel nooit nodig zijn.

De Cannondale bidonhouders heb ik in de winkel al even snel bekeken. Zagen er goed uit. Misschien dat ik er twee meeneem als ik de fiets afhaal.

@ apexrider

Ik heb deze blokken nog liggen dus ik ga ze gebruiken. Als ze versleten zijn, zal ik de Lightweights proberen. Ik meen dat dit precies dezelfde zijn als de gele Swissstop (maar dan zwart).

paulwindtegen
Forum-lid
Berichten: 294
Lid geworden op: 05 aug 2010 00:59
Locatie: Gilze

paulwindtegen 20 mei 2011 23:09

Als je maar wel de juiste framemaat hebt gekocht ;)
Mooi spul man.
Heb ik weer, bloedarmoede! Iemand tips?

Gebruikersavatar
apexrider
Forum-lid
Berichten: 1640
Lid geworden op: 16 okt 2009 21:39
Locatie: Almere

Gebruikersavatar apexrider 20 mei 2011 23:23

havana schreef:Ik heb deze blokken nog liggen dus ik ga ze gebruiken. Als ze versleten zijn, zal ik de Lightweights proberen. Ik meen dat dit precies dezelfde zijn als de gele Swissstop (maar dan zwart).


Je hebt gelijk, het zijn best dure blokken dus zou het zonde zijn om ze niet te gebruiken. Ik heb zowel de gele als zwarte gehad, volgens mij hebben de zwarte een iets zachtere compound.
Afbeelding

gerrie
Forum-lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 31 mar 2011 17:10

gerrie 21 mei 2011 08:48

Hallo, toch de caad 9 gekocht.

ori53
Forum-lid
Berichten: 258
Lid geworden op: 02 sep 2009 23:11
Locatie: Amersfoort

ori53 21 mei 2011 10:47

Goede keuze.
Mocht je tzt lichter willen, de fulcrums 7 bewaren voor slecht weer en mooie lichte wielen erin.
Ik jaag de concurrentie voor me uit.......


Pegoretti Mxxxxxo
Cube Nuroad

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3128
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 21 mei 2011 11:16

@Havana mooie keuze, zou wel de black edition kiezen voor de SRAM onderdelen, zoals jezelf en litespeed opmerkte.

Dat belooft een snelle tijd te gaan worden in La Marmotte ;-), benieuwd naar de plaatjes....
YFood !!!

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27765
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 21 mei 2011 11:44

Ik ga kijken of de Black edition in mijn prijs-range gaat vallen.

In dat geval komt er een Stronglight CT2 binnenblad op en geen TA.

De Phil Wood lagers en de Focustek BB30 tool zijn inmiddels besteld.

HenH
Forum-lid
Berichten: 1112
Lid geworden op: 20 aug 2010 23:41
Locatie: Leeuwarden

HenH 21 mei 2011 15:27

@havana: Je had het over Black Shifters, maar volgens mij zijn die hetzelfde als de 'normale' red shifters.
Heb net even op de site van Sram gekeken en daar stond de yellow en de 'normale'.
Mis ik iets?
Blacksmith Avenue
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada

Plaats reactie