Stijver, lagere q factor. ( http://www.bikeboosting.nl/index.php?q )bladejanjmagic schreef:@peet 68 Is echt een super fijne fiets! En zo ziet het er al een stuk beter uit!
@joeywl wat zijn de voordelen? Ben gene techneut dus simpele taal
Jan Janssen
"Die holle staaf die je aan het crankstel ziet zitten gaat daar doorheen. Andere crank "klem" je vast aan die holle staaf."
Ok, begrijp ik.
Maar waarom zit dat gekarteld uiteinde van die holle staaf, niet helemaal door de getande opening van de losse crankarm?
Ik kom nu 1,5 cm tekort, waardoor de crankarm er maar voor de helft van zijn dikte, over zit geschoven.
Ok, begrijp ik.
Maar waarom zit dat gekarteld uiteinde van die holle staaf, niet helemaal door de getande opening van de losse crankarm?
Ik kom nu 1,5 cm tekort, waardoor de crankarm er maar voor de helft van zijn dikte, over zit geschoven.
Jan Janssen Blade & Tdf
Door dat zwarte kunstof rondje, wordt ie voor een gedeelde aangedrukt. Al zou de hele crank arm er over heen zotten kan je hem niet meer aandrukken. Moeilijk uit te leggen zo haha. Moet je het een keer gedemonteerd zien.
-
- Forum-lid
- Berichten: 574
- Lid geworden op: 21 apr 2013 11:34
@joeywl Voorafgaande aan de volgende forumrit: Workshop?
Alles is mogelijk
-
- Forum-lid
- Berichten: 574
- Lid geworden op: 21 apr 2013 11:34
Bij deze gecontracteerd!
Niet aandrukken joeywl maar aantrekken. Die kunsstof bus met gekartelde binnenrand is eigenlijk een bout. Er zit schroefdraad aan de buitenkant die je in de metalen Hollowtech as draait. Door eerst de crank over de gekartelde as te schuiven en daarna de kunststof bus erin te draaien kan je met behulp van een gereedschaptooltje deze bus handvast aandraaien zodat de speling van de as met cranck opgeheven wordt. Daarna draai je de inbusbouten vast in de linker cranck. Vergeet niet het vulplaatje te monteren. Zie ook deze techdocs van Shimano zoals deze 105 versie.
http://techdocs.shimano.com/media/techd ... 603698.pdf.
Wat joeywl al schreef, als de as zo lang was dat de cranck er helemaal overheen schoof, dan kun je de speling tegen de lagers niet meer afstellen.
http://techdocs.shimano.com/media/techd ... 603698.pdf.
Wat joeywl al schreef, als de as zo lang was dat de cranck er helemaal overheen schoof, dan kun je de speling tegen de lagers niet meer afstellen.
Precies, alleen dit is een dubbel en dan heb je geen vulplaatje, die heb je enkelt met een triple.
- Jaap Telder
- Forum-lid
- Berichten: 1735
- Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12
@ fietstechnicus: een spacer zul je bedoelen die enkel bij de triple gemonteerd moet worden.joeywl schreef:Precies, alleen dit is een dubbel en dan heb je geen vulplaatje, die heb je enkelt met een triple.
Maar ja, ik ben geen triple specialist......
Dat vulplaatje voor de boutjes zit bij een triple , compact en een dubbel.
Als we dan toch technische gaan doen, wat is spacer in het nederlands? Een stopper plate is wat jij bedoeld. Ik kan het mis hebbenJaap Telder schreef:@ fietstechnicus: een spacer zul je bedoelen die enkel bij de triple gemonteerd moet worden.joeywl schreef:Precies, alleen dit is een dubbel en dan heb je geen vulplaatje, die heb je enkelt met een triple.
Maar ja, ik ben geen triple specialist......
Dat vulplaatje voor de boutjes zit bij een triple , compact en een dubbel.
- Jaap Telder
- Forum-lid
- Berichten: 1735
- Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12
Als we dan toch weer een discussie willen gaan beginnen (wat mijn bedoeling NIET is):
in de Shimano manual ( zie bijgevoegde link van carel) staat expliciet beschreven: SPACER.
in de Shimano manual ( zie bijgevoegde link van carel) staat expliciet beschreven: SPACER.