Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Scott

forum
Forum-lid
Berichten: 88
Lid geworden op: 17 jun 2007 22:14

forum 24 feb 2009 22:07

Ik ben de tevereden eigenaar van een Scott CR1 limited. Nu is de "sticker" op de bovenbuis beschadigd. Weet iemand (Sharkman?) of deze sticker ook los te verkrijgen is? Het gaat om de zilverkleurige CR1 limited decals.
Het fietst er niet minder om maar ik vind het gwoon jammer dat de decals beschadigd zijn.

beammeup,scotty
Forum-lid
Berichten: 190
Lid geworden op: 18 mar 2009 16:45

beammeup,scotty 18 mar 2009 19:58

Hoi Scott fans. Ik had mijn fiets hier willen laten zien, maar ik kom er maar niet achter hoe ik een foto kan koppelen. Voor het gemak verwijs ik even naar mijn review (Scott CR1 custom). Die kun je overigens niet updaten, heb ik ontdekt na navraag bij de sitebeheerder. Jammer...
Scott Addict 20 disc (2017) | Ultegra/Dura-ace | Scope R3d | Selle Italia SLR Boost SF | Garmin 540

unlimited
Forum-lid
Berichten: 154
Lid geworden op: 03 jun 2008 19:24

unlimited 19 mar 2009 13:18

Welkom Beam me up Scotty :D
Jammer dat je de foto niet kunt laten zien. Het is vrij simpel. Gewoon klikken op reactie (dus niet het venster voor snel reageren gebruiken). Daar kun je een foto tot 500 KB uploaden via "browse" kun je de locatie op je PC kiezen. Andere mogelijkheid is linken naar een website waar deze foto reeds opstaat. Dan kies je de optie "Afbeelding" en geef je de link in van de foto.

Ik post gelijk even mijn eigen Scott. Misschien dat mensen mijn topic al hadden gezien in het gevraagd-forum. Ik was opzoek naar een alu-Scott frame en dit heb ik uiteindelijk gevonden:

[img=http://i.fok.nl/userpics/122006/Speedster_frame.jpg]

Ik ben er heel blij mee! :) Nu nog opbouwen. Komt voornamelijk Campa Record op met Eurus wielen. Hier ben ik overigens nog naar opzoek. Heb al contact met 2 forumleden, dus dat moet ik eerst even afwachten...
Heeft iemand trouwens nog een 5 mm spacertje over? Deze kom ik namelijk nog te kort. Vind het zonde om een hele set te kopen, los van het feit dat er veel verzendkosten bijkomen.

biker-sander
Forum-lid
Berichten: 441
Lid geworden op: 11 feb 2008 16:53

biker-sander 19 mar 2009 14:17

Hoi,

Dat is een erg gaaf frame, met dit weer glimtie mooi;-)

5mm spacertjes hebben de meeste LBS'en wel los liggen hoor.

Kost geen drol.

Succes met opbouwen, altijd leuk.

Gr Sander

Gebruikersavatar
magoo
Forum-lid
Berichten: 578
Lid geworden op: 29 nov 2006 14:52

Gebruikersavatar magoo 19 mar 2009 15:41

Beam me up, Scotty schreef:Hoi Scott fans. Ik had mijn fiets hier willen laten zien, maar ik kom er maar niet achter hoe ik een foto kan koppelen. Voor het gemak verwijs ik even naar mijn review (Scott CR1 custom). Die kun je overigens niet updaten, heb ik ontdekt na navraag bij de sitebeheerder. Jammer...


Hee Scotty, nou had ik toch een andere nick verwacht...

Aangezien je zo'n prachtige Scott hebt die hier niet misstaat op het forum, zet ik de plaatjes maar even voor je neer!

groeten en tot zaterdag...

Afbeelding

Afbeelding
Cannondale SuperSix EVO, Sram Red
Scott Addict R1, DA 7900
Cannondale F29 Alloy 2 SLX/XT

unlimited
Forum-lid
Berichten: 154
Lid geworden op: 03 jun 2008 19:24

unlimited 19 mar 2009 16:48

Dankje Sander!

Ik had al gekeken bij Salden (woon ik niet ver vandaan), daar hadden ze de idd 5 mm los. Maar ik heb nog eens wat gemeten en ik denk dat ik 6 mm nodig heb (niet helemaal zeker overigens). Vorkbuis inkorten met 1 mm is niet echt te doen, plus de expander zit er al mooi in. Dat wil ik dus even zo laten omdat ik de vorige keer heb lopen klooien met de expander.
Dus eigenlijk ben ik opzoek naar 2x3mm spacers. Dan kan ik ook 1 spacer bovenop mijn F99 stuurpen gebruiken zodat deze over de volle hoogte om de vork grijpt.
De 3 mm spacers heeft Salden niet en ik heb ze ook nergens anders gevonden. Somebody?

Trouwens, de foto's in de zon volgen nog :D

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9108
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 20 mar 2009 00:40

Impressie van de Scott (Scandium Team Issue) die ik zojuist voor mijn schoonpa opgebouwd heb (kabels en stuurlint volgen nog). Vind het zelf een zeer geslaagd geheel.
(SVP geen commentaar over spacers/zadelhoogte. Moet nog afgesteld worden)
[img=http://img5.imageshack.us/img5/6044/scotto.jpg]

Specs:
Scott Frame (via Sharkman)
Campa Alu groep (m.u.v. cranks)
FSA Team Issue Crank
Campa Zonda Wielen
Ritchey WCS Stuur/Stuurpen/Zadelpen
SLR XP zadel
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

unlimited
Forum-lid
Berichten: 154
Lid geworden op: 03 jun 2008 19:24

unlimited 20 mar 2009 00:43

Zeer mooie fiets! Perfect afgemonteerd.
Deze lijkt overigens heel veel op die wat ik ga bouwen ;)

unlimited
Forum-lid
Berichten: 154
Lid geworden op: 03 jun 2008 19:24

unlimited 23 mar 2009 17:11

Zoek de verschillen :D

[img=http://i.fok.nl/userpics/122006/Speedster_2.jpg]


Had spacers gehaald bij 2 FMs in de buurt (na wat telefoontjes te hebben gepleegd). De carbon spacers zaten te ruim om de vorkbuis. Nu heb ik er normale stalen ringen op, deze zitten ook ietsje ruim, maar ik krijg de headset wel goed op voorspanning. Is dit normaal dat de spacers ruim vallen? Dit was bij mijn CR1 niet het geval...
Nu nog een Campa cassette scoren en dan kan ik de zaak afbouwen ;)

beammeup,scotty
Forum-lid
Berichten: 190
Lid geworden op: 18 mar 2009 16:45

beammeup,scotty 25 mar 2009 09:51

Waar worden die geweldige Scott frames (Addict, CR1) tegenwoordig geproduceerd? De een zegt dat de raceframes uit Zwitserland komen, de ander USA. Misschien is de vraag al eens gesteld en beantwoord. Maar in de laatste 10 pagina's ben ik het niet tegengekomen.

Ander vraagje: Laatst had ik met iemand een discussie over de Italiaanse afmontage van mijn Scott. Hij vond dat je op een niet Italiaanse fiets beter Shimano kunt monteren. Ik besef dat het een kwestie van smaak is, en dat je dan op een Scott nog eerder SRAM zou moeten monteren, maar hoe zien jullie dat? Ik heb met Italiaans overigens wel een haat-liefde verhouding. Ze maken de meest prachtige spullen, maar veel Italianen hebben mij een iets te extravert (en chauvinistisch) karakter en daarnaast zijn die spullen niet altijd van de beste kwaliteit.
Scott Addict 20 disc (2017) | Ultegra/Dura-ace | Scope R3d | Selle Italia SLR Boost SF | Garmin 540

Gebruikersavatar
maurice
Forum-lid
Berichten: 2445
Lid geworden op: 14 apr 2004 16:24
Locatie: Maassluis

Gebruikersavatar maurice 25 mar 2009 09:59

Beam me up, Scotty schreef:Waar worden die geweldige Scott frames (Addict, CR1) tegenwoordig geproduceerd? De een zegt dat de raceframes uit Zwitserland komen, de ander USA. Misschien is de vraag al eens gesteld en beantwoord. Maar in de laatste 10 pagina's ben ik het niet tegengekomen.

Ander vraagje: Laatst had ik met iemand een discussie over de Italiaanse afmontage van mijn Scott. Hij vond dat je op een niet Italiaanse fiets beter Shimano kunt monteren. Ik besef dat het een kwestie van smaak is, en dat je dan op een Scott nog eerder SRAM zou moeten monteren, maar hoe zien jullie dat? Ik heb met Italiaans overigens wel een haat-liefde verhouding. Ze maken de meest prachtige spullen, maar veel Italianen hebben mij een iets te extravert (en chauvinistisch) karakter en daarnaast zijn die spullen niet altijd van de beste kwaliteit.



Volgens mij worden de frames net als (vele) andere in het verre Oosten geproduceerd. Maar wat maakt het uit?!
En over extravert en chauvinistisch gesproken: Je kunt dit ook zeggen over Amerikanen, Duitsers, Nederlanders, Fransen..... dus gewoon monteren!
Niets is wat het lijkt..

beammeup,scotty
Forum-lid
Berichten: 190
Lid geworden op: 18 mar 2009 16:45

beammeup,scotty 25 mar 2009 09:59

@magoo: Nogmaals bedankt voor de foto's! Ik had een andere nick, voor Clubfiets. Maar die mocht ik hier niet gebruiken. Zodoende heb ik hier de jou bekende nick. Weer een andere zou ik waarschijnlijk vergeten.
Scott Addict 20 disc (2017) | Ultegra/Dura-ace | Scope R3d | Selle Italia SLR Boost SF | Garmin 540

Plaats reactie