Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2013

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 06 dec 2013 12:58

Nee nog niet, maar dat zal wel komen want het is wel heel erg strijden tegen de klok zo. Alhoewel dat met Sufferfest alleen maar een dimensie van ellende er bij krijgt vermoed ik.
Veni. Vidi. Fietsie.

Gebruikersavatar
Martin Swinkels
Forum-lid
Berichten: 431
Lid geworden op: 10 aug 2013 21:58
Locatie: Hilversum
Contact

Gebruikersavatar Martin Swinkels 06 dec 2013 15:42

Ondanks het weer, windkracht 5-6 vanuit WNW en hagelbuien afgewisseld met zon, toch maar een rondje gemaakt.

Ik ben erg enthousiast over m'n nieuwe Garmin Edge 200 i.c.m. Strava :D

http://www.strava.com/activities/98893737

Gebruikersavatar
Snuf
Forum-lid
Berichten: 238
Lid geworden op: 08 jul 2011 12:32
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar Snuf 07 dec 2013 13:18

Pfff vandaag moest ik met de auto gered worden vanwege een lekke band. Biba was binnen no time verwisseld, maar na het opppompen draai ik mn pompje los en draai ik het ventiel van mn reservebandje eruit. Dus dan maar de lekke band plakken, weer alles wisselen en oppompen: draait dat ventiel er ook uit! Tja, toen heb ik maar de telefoon gepakt. Zometeen nog maar even een uurtje op de Tacx :s

i-mac

i-mac 07 dec 2013 16:17

Deze morgen een leuke rit van net 100km gereden :-) Nog een goeie 208, en de kaap van 7000km wordt weer bereikt.

Gebruikersavatar
steven250
Forum-lid
Berichten: 1088
Lid geworden op: 06 mei 2006 16:42
Locatie: Deventer

Gebruikersavatar steven250 07 dec 2013 17:03

Vandaag een duurtraining van 103km. Ik had deze week nog niet eerder de kans om wat te fietsen, dus ging nu gelijk maar voor een langer rondje.

Met dit weer zijn het niet de mooiste rondjes, had onderweg alleen even wat miezer, maar ben altijd wel tevreden zodra ik thuis ben :)
Afbeelding
Volg mij via mijn Bike planner blog of via Strava

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 07 dec 2013 20:03

Ik ben vanochtend met een groepje fanatiekelingen/gekken een rondje wintertraining gaan fietsen van Dordrecht naar Etten Leur en terug. Nog herstellende van een griep en ook het weer was niet echt lekker. Op gegeven moment was echt alles wat ik aanhad wel nat, was het niet van de regen dan wel van zweet. Ik had nog overwogen om morgen te gaan fietsen want dan is het beter weer. Maar ja, afzien met een groepje is toch leuker dan een beetje flierefluiten in je eentje. Dus dan maar.
Met harde wind in je gezicht en een snotsliert van een meter over de Moerdijkbrug. Dan vraag je je af of het ritje nou lekker is of een lijdensweg.:) Alletwee tegelijk?
Zelfs de zon liet zich nog heel even zien. Maar dan ook wel heel even maar. Onder deze omstandigheden vind ik 82 km in totaal nog best knoestig.

Tja, moet me toch een beetje voorbereiden op de rit volgende week met dat stelletje afgetrainde forummannen...kan ik moeilijk drie weken niet gefietst hebben.
Veni. Vidi. Fietsie.

kees0251
Forum-lid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 28 aug 2010 14:53

kees0251 07 dec 2013 20:30

TumTumTum schreef: En ja kees0251, er zit een ZADELTAS!! op... :twisted: :twisted: Je moet maar voorbereid zijn in je eigen woonkamer, toch?
Ach, bij zo'n schattige ouwe Giant kan dat wel vind ik....
Cheap light strong, choose two

fietsvriend
Forum-lid
Berichten: 792
Lid geworden op: 15 okt 2008 23:17

fietsvriend 08 dec 2013 11:06

Vanmorgen de zon zien opkomen boven Colmont. Even voor acht uur vertrokken in de schemer, op de cyclocrosser. Anderhalf blubber gehapt op mijn vaste rondje vanuit Valkenburg zo veel mogelijk onverhard naar Klimmen, Voerendaal, Heerlen, Voerendaal, Ubachsberg, Colmont, Ransdaal, Schin op Geul, Valkenburg. Om tien uur schoon en gewassen aan de balkenbrij met een glaasje sap. Dat zijn zondagochtenden waar ik van hou!
Michiel

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6571
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 08 dec 2013 12:07

Gister met een vriend in de Noord Franse blubber wezen fietsen.

We hebben het permanente le Circuit de la Marque à l'Arbre MTB parcours gedaan en daarna de finale van Parijs-Roubaix van Cysoing (daar uiteraard een koffiestop) tot en met Carrefour.

Het viel enorm mee hoeveel blubber er overal lag en vrij vlot trapte we de kilometers weg. Maar op een paar veldwegen was het echt glibberen en glijden. Verder heerlijk weer en met gewone koershandschoentjes gefietst en geen overschoenen. Regelmatig liet de zon zich zien en het werd een heerlijk dagje.

Auto bij Carrefour geparkeerd
Afbeelding

M'n maatje heeft een maatje groter. Dan is zo'n gewone MTB ineens net een kinderfietsjes :mrgreen:
Afbeelding

Afbeelding

Een van de weinige nijdige klimmetjes
Afbeelding

Lac du Heron
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het viel mee
Afbeelding

Suntoro
Forum-lid
Berichten: 1311
Lid geworden op: 06 apr 2012 13:35

Suntoro 08 dec 2013 16:18

Vorige week zondag nog even 2 snelle rondjes gedaan op de mtb in de Drunense Duinen met 2 maatjes met 2 korte stops bij het 2e rondje en een afhaker... Helaas geen pr gereden en ook net niet onder het uur voor een rondje... Ooit moet dat er toch een keer van komen. Wel dicht tegen mijn pr aan bij het eerste rondje. Vorige week geen foto's gemaakt vanwege onze snelheid... :lol: Vandaag dan toch maar weer wel... :)

Nog even op de weerkaart gekeken en zag dat in de richting van Zeeland de zon zou gaan schijnen. Dus vandaag toch nog maar even een rondje op de racefiets gedaan voor mijn 100e activiteit van 2013 op Strava. Lekker schoon op de weg i.p.v. in de blubber van de bossen. Wegen niet helemaal droog, maar dat maakte me niet zo veel uit. Wel wind tegen gehad het eerste stuk, dus echt rustig fietsen met een lage hartslag zat er niet bij... Moet ik me toch eens aanleren, zodat ik afval... Hoewel ik niet echt te zwaar ben ofzo en inspannen je toch ook wel weer sterker maakt...

Was verder gewoon lekker weer eigenlijk. Toch wel wat fietsers gezien en ik snap ook niet goed waarom je met dit weer juist niet op de fiets zou willen stappen. Als het in het voorjaar regent is het ook altijd weer gezeur dat het regent... :lol:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

http://www.strava.com/activities/99230238

Verder was dit rondje de eerste keer dat ik met mijn nieuwe SPD-SL schoenen reed (en zijn gelukkig schoon gebleven (door m'n dunne overschoenen). Eerlijk gezegd voelde ik weinig verschil met mijn mtb SPD schoenen. Enige voordeel is dat ze netter staan op de racefiets... ;)
Laatst gewijzigd door Suntoro op 08 dec 2013 16:39, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
rielplayer
Forum-lid
Berichten: 426
Lid geworden op: 21 aug 2009 20:48

Gebruikersavatar rielplayer 08 dec 2013 16:27

Klein rondje Oosterhout, Raamsdonkveer, Oosterhout, en via oosteind weer terug naar Dongen. Ik heb me wel stevig verkeken op de wind. Ik kan me niet voorstellen dat het maar windkracht 3 was die ik tegen had....

Overigens eerste rondje met de nieuwe fiets.

http://www.strava.com/activities/99235964

Suntoro
Forum-lid
Berichten: 1311
Lid geworden op: 06 apr 2012 13:35

Suntoro 08 dec 2013 16:35

rielplayer schreef:Klein rondje Oosterhout, Raamsdonkveer, Oosterhout, en via oosteind weer terug naar Dongen. Ik heb me wel stevig verkeken op de wind. Ik kan me niet voorstellen dat het maar windkracht 3 was die ik tegen had....
Het was ook 4 volgens mij en zo voelde het ook... Later is het zelfs 5 geworden volgens mij als je kijkt op de weerkaart. Daarom koos ik ook eerst wind tegen, zodat de 2e helft makkelijk ging... :).

Toch zou jij op die nieuwe fiets vanzelf harder moeten gaan. Althans met een nieuwe fiets gaat het bij mij ook altijd makkelijker, lijkt het... :lol:

Plaats reactie