Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Rose (voorheen Red Bull)

JvdHurk
Forum-lid
Berichten: 92
Lid geworden op: 06 mei 2012 16:24
Locatie: Oss

JvdHurk 06 mei 2012 16:38

Ik ben na jaren (en kilo's) sinds een tijdje weer begonnen met fietsen.
Eerst op een MTB (Trek 8700 met XT), maar ook het weggebeuren begint weer te kriebelen (15 jaar terug al een racefiets gehad, maar die vanwege tijdgebrek en motor/auto weg gedaan.)
Omdat ik graag een fatsoenlijke wegfiets wil vorige week vrijdag naar Bocholt, en toen ik IRL de matzwarte CRS zag was de koop eigenlijk al gedaan.
Ik hoef voor mijn gebruik geen Dura-Ace, Red of Super Record, maar wou wel een triple, dus is de keus gevallen op een CRS3000, met Mavic Cosmic SL's.

Hij zou eind van de maand geleverd moeten worden, dan kan ik wat meer info geven.
Ik ben wel blij met de reviews hier van het frame, het was voor mij toch een gok om een full carbon te kopen van een merk wat niet op iedere straathoek verkocht wordt.
Maar voor het geld van een CRS3000 heb je van de (relatieve) bekende merken in de plaatselijke zaak als een Trek, Specialized of Giant geen volledig Ultegra.

Dan is de keus voor mij simpel, aangezien ik (en wat maten) het onderhoud volledig zelf doen, is bestellen via Internet een goede optie.
(Ik blijf het lullig vinden om met een Internetframe naar een fietsenmaker te gaan waar de fiets niet gekocht is)

Ik had wel de pech dat naast de matzwarte CLS net een witte stond met de SL's, dus die er ook maar bij genomen, dan kan het in ieder geval niet aan de fiets liggen als ik dadelijk alsnog helemaal weg wordt gereden.

Ik zou wel aanraden om toch te gaan passen, er zit namelijk verbazingwekkend veel verschil in mensen onderling.
Een collega die mee ging is 1 cm langer, maar heeft 8 cm langere benen, en een 7 cm korter bovenlijf, en zat dus op de 55cm fiets die mij als gegoten past helemaal opgevouwen met de benen, maar juist gestrekt met de armen

Gebruikersavatar
fabber
Forum-lid
Berichten: 332
Lid geworden op: 08 mar 2011 10:33
Locatie: Amersfoort

Gebruikersavatar fabber 11 mei 2012 10:57

Gisteren bij Rose geweest vanwege een gebroken voorvork na een ongeluk. Kon gebruik maken van de crash replacement garantie regeling. Mocht dus ter plekke een nieuw frame uitzoeken (waar ik overigens niet op gerekend had) met 50% korting.

Ik had een Red Bull Carbon Pro 3000 SL. Mijn keuze voor het nieuwe frame is de nieuwe XEON RS (mat zwart) geworden. Toch twijfel ik nog over de Rose Pro RS frame. Deze heeft wat forsere buizen wat hem wat robuster maakt. Ik heb in eerste instantie voor de XEON gekozen vanwege de mat zwarte kleur, het feit dat hij is comfortabler zou zijn dan de Pro RS en vanwege het mooi weggewerkt zijn van de kabels.

Wat vinden jullie?

Gera
Forum-lid
Berichten: 303
Lid geworden op: 06 feb 2012 21:24

Gera 11 mei 2012 11:36

De carbon pro rs heeft ook de kabels door het frame.
ik heb de carbon pro rs 3100 met DI2 en bevalt me prima.
lekker strak sturend .

Gebruikersavatar
fabber
Forum-lid
Berichten: 332
Lid geworden op: 08 mar 2011 10:33
Locatie: Amersfoort

Gebruikersavatar fabber 13 mei 2012 21:17

Besloten om voor de Xeon RS te gaan. Nu nog alleen de kleur nog. Zit te twijfelen aan de mat zwarte of de mat witte. Aangezien de meeste Xeon's die ik voorbij zie komen op diverse forums mat zwart zijn neig ik naar wit.

Wat vinden jullie?

Afbeelding Afbeelding

Gera
Forum-lid
Berichten: 303
Lid geworden op: 06 feb 2012 21:24

Gera 13 mei 2012 21:38

Ook vanwege de matte uitvoering ben ik niet voor de xeon gegaan.
zodra je ook maar met enig poetsmiddel erop komt of vettigheid heb je glimende plekken.
Een hoogglans wit heeft dat probleem niet
een krasje poets je dan ook nog weg.

velolove
Forum-lid
Berichten: 556
Lid geworden op: 20 mar 2010 20:08
Locatie: Gelderland

velolove 14 mei 2012 00:00

Ik vind dat je die keuze zelf moet maken.
ooit allemaal op een Scalpel

Gebruikersavatar
ric
Forum-lid
Berichten: 1021
Lid geworden op: 09 aug 2007 00:21
Locatie: Nieuwkoop

Gebruikersavatar ric 14 mei 2012 11:35

Wit als je van poetsen houdt.
Ik vind wit erg mooi maar die moet (vind ik) er ook altijd gelikt eruit zien.
Vandaar dat ik een zwarte heb.
Canyon Aeroad / Kona Rove St / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)

trebbor
Forum-lid
Berichten: 139
Lid geworden op: 21 apr 2011 23:27

trebbor 14 mei 2012 15:54

Ik heb een glazend witte RS3000 en vind hem prachtig! Ik deel de mening van ric, hij moet er dan wel altijd spik en span uitzien. Maar het onderhoud hoort voor mij bij het plezier van de fiets. Dit weekend ook weer 1,5 uur in het zonnetje staan poetsen. Niet persé omdat hij zo vies was, maar een mooi onderhouden fiets fietst fijner (maar dat is natuurlijk iets tussen (mijn) oren ;) )

Overigens vind ik de fiets nog net ietsjes mooier met een wit zadel en wit stuurlint. Al zijn dat juist twee zaken die snel verkleuren. Op het zadel moet ik flink boenen (wordt anders ietwat gelig) en het stuurlint verkleurd uiteraard ook een beetje door de combinatie van vuil en zweet.

Mat wit is natuurlijk wel een ander verhaal. Ook al zou ik tussen mat zwart en mat wit ook voor mat wit gaat. Heb verder geen ervaring met het onderhouden van een matte fiets.

orangex
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 16 mei 2012 11:03

orangex 16 mei 2012 11:14

Heb nu nog geen jaar de Rose Carbon Pro RS 4400, erg fijne fiets. Maar nu bleek dat na 6 maanden ongeveer er een scheur bij mijn bracket zat in het frame. Van Rijswijk naar Duitsland gereden, fiets is gerepareerd en een of 2 weken later heb ik de fiets weer opgehaald. Dit was afgelopen maart.

Nu 2 maandjes later, constateer ik wederom op die plek bij het bracket een scheur nadat ik tijdens het fietsen wat tikken hoorde. Ik dacht: zal toch niet weer daar probleem zijn? Tijdens het fietsen kon ik het niet zo goed zien en eenmaal thuis bleek dus dat het weer bij het bracket gescheurd was. Na een 2e onderzoekje bleek dat het ook aan de linkerkant al aan het scheuren is zeg maar.

Bij Rose gevraagd wat het maximale gewicht is voor dat frame + de DT 1500R wielen en dat zou max 110kg moeten zijn waar ik met mijn volledige gear niet boven de 100 kom dus een marge van 10% lijkt me ruimschoots voldoende.

Contact gehad, en nu willen ze dus niet alvast constateren wat het probleem is op basis van mijn foto's wat al beetje bizar is want de vorige keer was dat geen probleem. Kerel aan de telefoon gehad en die gaf aan dat ik maar langs moest komen om het na te laten kijken en dan gingen ze wel zien wat ze zouden doen. Maargoed, vervangen betekent weer x weken fiets kwijt en wie gaat mij vertellen dat het probleem niet weer vrolijk terugkomt, zeg net voordat ik van de zomer op vakantie ga! Dus ik heb gevraagd of het Xeon CRS frame dan misschien beter is maar die man zei dat er geen verschil zit tussen het Carbon Pro RS frame en het Xeon CRS frame. Lijkt me toch wel sterk aangezien de Xeon duurder is en de geometrie is gewoon op aardig wat punten net even anders.

Ik ga binnenkort maar even langs en stampij maken, want dat frame vertrouw ik gewoon niet echt.
Iemand ervaring met zo'n situatie? Of tips om dit af te handelen?

Wat mij vooral tegenzit is de manier waarop ze niet mee willen werken aan een goede afhandeling wat mij betreft. Ik zou het fijner vinden als het geregeld kan worden dat ik op 1 dag, ingepland, vroeg langskom, mijn fiets drop en na x uur weer naar huis kan met het nieuwe frame. Zo moeilijk moet dat toch niet zijn. En het is niet zo dat het dus de 1e keer is. En ik weet ook niet of dit wel de laatste keer gaat zijn.

Voor mij in ieder geval redenen om nu te bepalen dat ik hier denk ik geen fiets meer ga kopen al hebben ze wel een goede prijs/kwaliteit verhouding, als je fiets dus in orde is. Want over kwaliteit van de spullen of het personeel valt dus nu over te twijfelen gezien hetzelfde probleem nu al 2x voorkomt!

Constatering probleem 1e x:
Afbeelding

2e keer nu dit:

Afbeelding

Afbeelding

feddek
Forum-lid
Berichten: 730
Lid geworden op: 10 nov 2009 21:40

feddek 16 mei 2012 11:44

Welkom op het forum, had me een prettiger eerste post kunnen bedenken :)

Vervelend verhaal. Begrijp ik nou dat ze de eerste keer je fiets gerepareerd hebben, of heb je gewoon een nieuw frame gekregen?

Dat laatste zou het geval moeten zijn. Opzich vind ik het terecht dat je langs moet komen, omdat zo voor hen ook in enige mate te verifiëren is of je bijvoorbeeld gevallen bent en het dus je eigen schuld zou zijn. Zodra echter duideljk is dat dit niet het geval is, moeten ze direct een nieuw frame leveren aangezien je dit bij normaal gebruik echt niet hoeft te verwachten. Meer dan 110 kg zou ook moeten kunnen. Reparatie is natuurlijk onvoldoende betrouwbaar.

Hoewel niet iedere klacht van iedere consument even terecht is vind ik over het algemeen dat Rose de laatste tijd toch wel vaak door slechte service onder de aandacht komt.

Langs gaan en een nieuw frame opeisen dus!

Veel succes.

tjansen
Forum-lid
Berichten: 151
Lid geworden op: 11 mar 2008 13:33

tjansen 16 mei 2012 11:57

Ik vind het heel vervelend voor je, dat zeker. Maar wens je veel succes met het vinden van een fabrikant die op basis van een foto gelijk een nieuw frame voor je klaar zet. Dat heb ik eigenlijk nog nooit gehoord. Ook als je je fiets van een niet-budget merk koopt zul je hem toch moeten opsturen..

orangex
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 16 mei 2012 11:03

orangex 16 mei 2012 13:20

Ik snap wel dat ze niet nu iets opsturen ofzo, maar er werken in die werkplaats daar natuurlijk genoeg mensen op die dag. Wat ik meer bedoel is dat ik langskom, zij er even naar kunnen kijken en dan kunnen bepalen oke, vervanging is terecht, we doen het dan gelijk want rekening mee gehouden, dus ga lekker daar zitten en over x uur is ie klaar.

En ik begrijp ook wel dat ze dat niet doen, ze zijn niet verplicht om het te doen en het was mijn keus om de fiets daar te kopen en niet in de buurt te wonen. Maar als bedrijf zijnde vind ik dat je ook wel mee zou kunnen denken over het proces voor een specifiek geval.

De eerste keer is het frame ook gewoon vervangen hoor en dat was toen verder allemaal prima geregeld, maar wel dus 2x op en neer moeten rijden, wat natuurlijk "mijn probleem" is.

Ik heb al een keer eerder dit topic gelezen toen ik deze fiets wilde gaan aanschaffen geloof ik en ook een paar maanden geleden stond er volgens mij in dit topic een vergelijkbaar geval. Dus het zou een productiefout kunnen zijn of iemand die het bracket verkeerd of niet goed genoeg heeft gemonteerd. Het nare vind ik dan alleen dat het al de 2e x is en ik heb het idee dat het voor hen niet uitmaakt dat het een 2e of 3e x is. Daar val ik meer over dan dat het probleem er is. Zelf werk ik in de software, als iets fout gaat is dat al vervelend. Gaat het dan nog een keer fout om dezelfde of een vergelijkbare reden dan wordt er toch echt nog wel even goed naar gekeken en geprobeerd om een zo goed mogelijke oplossing te zorgen. Dus ik vind het vreemd dat het dan afgedaan kan worden als "ja, soort van pech joh" en dat er dus geen rekening mee gehouden wordt dat het gewoon na 2 maanden weer kaduuk is.

En natuurlijk zijn er genoeg mensen die zullen proberen te claimen als het ook onterecht is omdat ze gevallen zijn of weet ik wat voor reden en dat ze daarom het eerst allemaal willen zien. Begrijp ik volkomen, maar dat kunnen zien zal altijd komen omdat ik er toch heen moet :) Maargoed, nu dus volgende week erheen en dan maar kijken wat er gaat gebeuren.

Plaats reactie