Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Trek

en_voyage
Forum-lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 26 aug 2014 10:49

en_voyage 06 sep 2014 21:49

Heb inmiddels ook de stoute schoenen aangetrokken en het witte stuurlint vervangen door zwart. Ik vind m'n Trek 1.1 er meteen wat minder speelgoedachtig door worden.

Voor:
Afbeelding

Na:
Afbeelding

Nu nog een zwart zadeltje, dan is m'n Trek 1.1 qua looks wel zo'n beetje klaar. Misschien dat ik bij een servicebeurtje de witte kabels nog eens laat vervangen door zwart, maar voorlopig storen ze mij nog niet. Op het frame komen immers ook wat witte accenten voor.

Weet nog niet of ik weer een Bontrager zadel op m'n Trek ga zetten. Nu zit er een Affinity 1 fabriekszadel op. Niet heel verkeerd, maar ook niet het summum van comfort. Zit een beetje rond te kijken wat er in de buurt te koop is, want ik wil wel eerst passen en aanmeten voor ik iets koop. Heb geen voorkeuren, hoewel erg schreeuwerige Italiaanse zadeltjes van mij niet zo hoeven (immers geen Italiaans rijwiel).

Gr. Geoffrey

Naambezet
Forum-lid
Berichten: 374
Lid geworden op: 04 jun 2014 23:38

Naambezet 07 sep 2014 23:17

Demax69 schreef:Ja vind m echt veel mooier zo! Stickers vd wielen vind ik in bijna alle gevallen veel mooier. Zwart zadel en lint maakt t n strak geheel!
fietseric schreef:mooie updates! heb je nog meer op de planning staan?
Dank beiden!
Stickers waren er door de vorige eigenaar afgehaald helaas, fabrikant is ook niet echt behulpzaam als ik naar verkoopadressen vraag.
Er komt een andere crank op, nieuwe cassette (lange termijn) en de stuurpen wordt ingekort, verder vind ik 'm prima :mrgreen: (en een Garmin, als je dat een upgrade kunt noemen) (ipv de crappy Mio die ik nu heb)

Gebruikersavatar
Snuf
Forum-lid
Berichten: 238
Lid geworden op: 08 jul 2011 12:32
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar Snuf 19 sep 2014 19:13

Snuf schreef:De speling is opgelost: ik ben vanochtend meteen even langs de FM gereden. Hij had het zelf nogal druk maar heeft me uitgelegd hoe ik de decoupler weer vast kon draaien: je moet even het kapje loshalen, en dan met een momentsleutel en een imbus 5 de bout aandraaien tot max 8NM (staat ook op de bout zelf aangegeven). Ik heb m nu op 7NM gezet en de speling is weer weg. Het komt volgens de FM regelmatig voor dat de decoupler na verloop van tijd iets los gaat zitten. Maar het is een redelijk eenvoudig klusje, mits je een momentsleutel hebt.

tommymang schreef: Van waar ongeveer komt het getik: bracket, pedaal, zadel, stuur .... ?
Sja, das altijd lastig te zeggen met een carbon frame. Ik zou zeggen dat het bij het bracket ergens vandaan komt, maar met die klankkast van een schuine buis kan het zomaar ook de decoupler zijn (of iets heel anders). Morgen een testritje, hopelijk is het tikje verdwenen!
Part two: de speling was weg, het getik trouwens ook. Maar vandaag hoorde ik tijdens een ritje (toevallig op een wat slechter stuk wegdek) een harde tik. Meteen gestopt en alles nagekeken, het klonk als een knappende spaak maar mn wielen waren nog helemaal heel. Rustig naar huis gefietst maar verder niks gemerkt.
Thuis de fiets nog maar eens beter bekeken en de speling op de decoupler was weer terug. Bij het loshalen van de boel bleek dat de bout in het scharnier compleet doormidden is. Meteen de FM maar weer gebeld en ik kon m vandaag nog langsbrengen. Ze gaan een nieuwe bout bestellen en zsm fixen.

Afbeelding

Gebruikersavatar
franklin
Forum-lid
Berichten: 603
Lid geworden op: 12 okt 2009 01:16

Gebruikersavatar franklin 20 sep 2014 15:12

en_voyage schreef:
Weet nog niet of ik weer een Bontrager zadel op m'n Trek ga zetten. Nu zit er een Affinity 1 fabriekszadel op. Niet heel verkeerd, maar ook niet het summum van comfort. Zit een beetje rond te kijken wat er in de buurt te koop is, want ik wil wel eerst passen en aanmeten voor ik iets koop. Heb geen voorkeuren, hoewel erg schreeuwerige Italiaanse zadeltjes van mij niet zo hoeven (immers geen Italiaans rijwiel).

Gr. Geoffrey
Prologo heeft anders ook compleet zwarte zadels die helemaal niet schreeuwerig zijn. Italiaans hoeft dus zeker niet schreeuwerig te zijn. Heb zelf Prologo zadels die compleet zwart zijn, ook de tekst.
Focus Mares CX 1 2014
Cube ams super hpc race 2012

en_voyage
Forum-lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 26 aug 2014 10:49

en_voyage 23 sep 2014 10:54

Ik beweerde ook niet dat alle Italiaanse zadels schreeuwerig zijn. ;) Ik doelde vooral op de Chinees-Italiaanse zadels uit het goedkopere segment die bij de 'winkel op de hoek' te krijgen zijn (Halfords en zo).

Overigens heb ik toch een Bontrager zadel aangeschaft: de Paradigm R. Iets zwaarder dan de RL of de RXXXL, maar wel betaalbaar en voor mijn Trek 1.1 maken die paar grammen weinig uit. Zelf een kilootje afvallen is een makkelijker manier om met minder gewicht op pad te gaan. Zadel zit prima, nog geen centje zadelpijn na een toch van 60 km afgelopen weekeinde. Dat was met het oorspronkelijke zadeltje wel anders.

Mijn 1.1 ziet er nu zo uit (snelle pic met telefoon, heb even niks beters):

Afbeelding

De upgrades die ik nog overweeg, zijn andere banden en lichtere wielen. Maar eens uitzoeken wat goed en betaalbaar is. Het liefste zou ik er ook een paar Claris STI shifters op willen zetten, omdat ik die duimknoppen van de 2300 shifters niet prettig vind bij afdalen. Dat gaat echter in de papieren lopen, omdat ik die klus nog niet zelf kan doen. Weet niet of ik het de investering dan nog wel waard vind. Misschien nog een jaar door en dan inruilen, is ook een optie.

Ik ben verder gewoon blij met m'n Trekkie. Kilometers maken met het ding is toch het leukste, de rest er om heen is spielerei.

Gebruikersavatar
Snuf
Forum-lid
Berichten: 238
Lid geworden op: 08 jul 2011 12:32
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar Snuf 27 sep 2014 12:27

Snuf schreef:
Part two: de speling was weg, het getik trouwens ook. Maar vandaag hoorde ik tijdens een ritje (toevallig op een wat slechter stuk wegdek) een harde tik. Meteen gestopt en alles nagekeken, het klonk als een knappende spaak maar mn wielen waren nog helemaal heel. Rustig naar huis gefietst maar verder niks gemerkt.
Thuis de fiets nog maar eens beter bekeken en de speling op de decoupler was weer terug. Bij het loshalen van de boel bleek dat de bout in het scharnier compleet doormidden is. Meteen de FM maar weer gebeld en ik kon m vandaag nog langsbrengen. Ze gaan een nieuwe bout bestellen en zsm fixen.
Klein weekje gewacht en t is onder garantie gefixed!

Afbeelding

selespeed
Forum-lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 04 jan 2007 10:17

selespeed 15 okt 2014 19:01

Garantie; Trek maakt zijn toezegging waar. Mijn Madone 6.9 SSL uit 2012 vertoonde een 'scheur' in de bovenbuis. Kon volgens de dealer lakschade zijn maar Trek zelf wil geen risico nemen.......ik mocht onder garantie een nieuw frame uitzoeken.

Geeft mij het vertrouwen destijds voor een goed en zichzelf respecterend fietsmerk gekozen te hebben. Lijkt me goed om het in dit topic te delen.
Ad6 2010/2011/2012, Ven2-4Cancer 2011/2012/2013. In 2014 Ventoux3

Gebruikersavatar
Stuntman Mike
Forum-lid
Berichten: 862
Lid geworden op: 06 jun 2013 21:04

Gebruikersavatar Stuntman Mike 15 okt 2014 20:43

Garantie (levenslang) is goed maar niet geweldig indien er een lange tijd tussen zit. Had destijds hét topmodel mtb aangeschaft (+-5000 gulden) toen nog alu. Die scheurde na 9 jaar. Ik kreeg een nieuw frame maar dan de goedkoopste instapper iets van een 4300 serie. Heb toen voor een tegoedbon gekozen waarvan je net een instap wielsetje kon kopen.

lawnmower
Forum-lid
Berichten: 619
Lid geworden op: 19 mar 2012 22:13
Locatie: Apeldoorn

lawnmower 21 okt 2014 22:38

Sorry maar dat vind ik moeilijk te geloven. Ik heb Trek oudere kleins en Gary fishers zien vervangen voor het frame dat op dat moment hetzelfde inzet bereik had en op dezelfde hoogte in de line up stond. Wellicht is je dealer hier tussen gaan zitten.....

Naambezet
Forum-lid
Berichten: 374
Lid geworden op: 04 jun 2014 23:38

Naambezet 08 nov 2014 13:49

Afbeelding

Gebruikersavatar
fietseric
Forum-lid
Berichten: 220
Lid geworden op: 12 feb 2014 13:00

Gebruikersavatar fietseric 08 nov 2014 23:35

Heel mooi zo met die wieltjes en je vorige updates!

Gebruikersavatar
Stuntman Mike
Forum-lid
Berichten: 862
Lid geworden op: 06 jun 2013 21:04

Gebruikersavatar Stuntman Mike 08 nov 2014 23:51

lawnmower schreef:Sorry maar dat vind ik moeilijk te geloven. Ik heb Trek oudere kleins en Gary fishers zien vervangen voor het frame dat op dat moment hetzelfde inzet bereik had en op dezelfde hoogte in de line up stond. Wellicht is je dealer hier tussen gaan zitten.....
Tja geloof het of niet, maar zo liggen de feiten zoals het bij mij ging. Wellicht hebben andere meer geluk hierin, daar kan ik dan weer niet over oordelen.

Plaats reactie