Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2013

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 08 dec 2013 17:03

Ja, die wind was best pittig. Geen animo in mijn omgeving om op de racer te stappen, dus ben ik alleen een rondje gaan trappen: h'sum-baambrug-vinkenveen-ronde hoep-abcoude-weesp-h'sum. Een kleine 80km en er lekker even uit in de slaap van de kindjes.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Suntoro
Forum-lid
Berichten: 1311
Lid geworden op: 06 apr 2012 13:35

Suntoro 08 dec 2013 18:22

TumTumTum schreef:Tja, moet me toch een beetje voorbereiden op de rit volgende week met dat stelletje afgetrainde forummannen...
Lees het nu pas... :lol: Maar dan heb je dit weekend toch al meer gefietst dan ik... :) Kwam vandaag niet verder dan 72km... Animo is niet echt groot voor volgende week, dus als je een niet forummer wil meenemen kan dat natuurlijk ook. Ben ook niet zo afgetraind hoor, maar heb nog nooit zoveel kilometers in een jaar gefietst als dit jaar... Soms in een periode iets teveel waardoor ik niet genoeg hersteld was tijdens de Bart Brentjes Challenge, omdat ik maar wat aanklooi met fietsritjes zonder een of ander schema...

Maar het is wel mijn bedoeling om volgende week de 7000km grens te passeren voor 2013... :)

superb11
Forum-lid
Berichten: 494
Lid geworden op: 10 jan 2006 22:46

superb11 08 dec 2013 18:38

Ik had geen zin in gebuffel tegen de wind in dus maar de Veluwezoom op geweest. Wel luxe zo net naast de deur. Als straf wel onder de bagger weer terug want in het bos droogt het voor geen meter. Net 80 km gereden; veel mbt-ers en ook de nodige racers gezien. Globale route: Doesburg, (Lange Juffer, Zijpenberg, Emma Pyramide) Rozendaal, Arnhem, Otterlo, Hoenderloo, Loenen, Dieren, Doesburg.

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 08 dec 2013 18:40

@ Suntoro Nou ja het is toch zo. Vandaag ben je weer wezen rossen om je pr te verbeteren...ik ga volgende week mijn hartkleppen eraf moeten fietsen. ;)
Oh ik weet nog wel een niet-forummer, ik zal hem eens vragen.
Gastheerg schreef:Gister met een vriend in de Noord Franse blubber wezen fietsen.
Mooi hoor.:) Zulke respectabele volwassen verantwoordelijke oudere heren...en dan zo'n enorme grijnzen om een beetje modder.(y)
Veni. Vidi. Fietsie.

kees0251
Forum-lid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 28 aug 2010 14:53

kees0251 08 dec 2013 19:35

Gastheerg schreef:Gister met een vriend in de Noord Franse blubber wezen fietsen.

We hebben het permanente le Circuit de la Marque à l'Arbre MTB parcours gedaan en daarna de finale van Parijs-Roubaix van Cysoing (daar uiteraard een koffiestop) tot en met Carrefour.

Het viel enorm mee hoeveel blubber er overal lag en vrij vlot trapte we de kilometers weg. Maar op een paar veldwegen was het echt glibberen en glijden. Verder heerlijk weer en met gewone koershandschoentjes gefietst en geen overschoenen. Regelmatig liet de zon zich zien en het werd een heerlijk dagje.
De aanhef vond ik veelbelovend, maar het rijden met dikke banden en 2 bar op de kasseien viel dan toch wat tegen....

Evengoed een leuk verslag...
Cheap light strong, choose two

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 08 dec 2013 20:30

Wow jezus zeg, ben jij zo über dat je met het blote oog van een fotootje ziet hoeveel bar er precies in een band zit? Wat zijn wij dan allen toch een microben van onwetendheid.

Maar even zonder gekheid, de mannen hadden zo te zien intens veel lol. Voor mijn part op een kruiwagen...ik vind het een mooi verslag. Als ik het zie moet ik glimlachen. Dan denk ik, oow had ik ook maar een mountainbike. Met maar 2 bar in de banden. En dan lekker door de bagger in Noord Frankrijk. Of misschien wel met helemaal lege banden, is het vast nog stoerRRder. 8-)
Veni. Vidi. Fietsie.

Suntoro
Forum-lid
Berichten: 1311
Lid geworden op: 06 apr 2012 13:35

Suntoro 08 dec 2013 20:44

Gastheerg schreef:gewone koershandschoentjes gefietst en geen overschoenen. Regelmatig liet de zon zich zien en het werd een heerlijk dagje.
Leuk uitstapje, helemaal in Noord-Frankrijk... Maar jij bent blijkbaar een bikkel, aangezien je maat wel dikke handschoenen en winterschoenen aan heeft... ;). Hoewel echt koud was het vandaag in Nederland ook niet.

@TTT.
2 bar is heel normaal op de mtb. Meestal zit ik zelf nog lager 1.5 tot 1.8 bar, lekker comfortabel... :) Eenmaal erin kan modder inderdaad leuk zijn.... :lol:

logo
Forum-lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 23 sep 2008 00:46

logo 08 dec 2013 20:49

kees0251 schreef:
Gastheerg schreef:Gister met een vriend in de Noord Franse blubber wezen fietsen.

We hebben het permanente le Circuit de la Marque à l'Arbre MTB parcours gedaan en daarna de finale van Parijs-Roubaix van Cysoing (daar uiteraard een koffiestop) tot en met Carrefour.

Het viel enorm mee hoeveel blubber er overal lag en vrij vlot trapte we de kilometers weg. Maar op een paar veldwegen was het echt glibberen en glijden. Verder heerlijk weer en met gewone koershandschoentjes gefietst en geen overschoenen. Regelmatig liet de zon zich zien en het werd een heerlijk dagje.
De aanhef vond ik veelbelovend, maar het rijden met dikke banden en 2 bar op de kasseien viel dan toch wat tegen....

Evengoed een leuk verslag...
:? Huh ?? Het was een ATB route....dus dikke banden is zo vreemd toch niet ? Maar plezier hadden we zeker !

Oja... er zat 2,5 bar in m'n banden ;)
Do I look like a guy with a plan ??

DeletedUser01
Forum-lid
Berichten: 3500
Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11

DeletedUser01 08 dec 2013 21:27

Vanmiddag naar Zoutkamp gereden en na de kazerne weer terug naar het oosten en door de stad Groningen naar huis deze keer. Goede krachttraining met deze wind!

Afbeelding

De Peizermaden

Afbeelding

Zoutkamp

Natte wegen, omgewaaide bomen en 114 kilometer op de teller.

ErikDignum
Forum-lid
Berichten: 118
Lid geworden op: 15 aug 2013 20:52
Contact

ErikDignum 08 dec 2013 21:52

Hoi hoi!

Vandaag weer lekker los kunnen gaan op me "straatkampioen" (Roadchamp, typenaam van mijn fietsie).
Samen met fietsmaatje Mark Phl om 09:30 uur vertrokken, eerst richting Assendelft. Door een klein foutje bij het uitzetten van de route in Assendelft beetje vreemde omweg gemaakt, maar daarna doorgestoken via de Communicatieweg richting Heemskerk, en direct onder het Golfpark van de Heemskerkse Golfclub links af geslagen en over een dijkje met een grote bocht naar het pontje Buitenhuizen doorgetrapt. Daar hadden we de mazzel dat toen we de pont opreden, deze eigenlijk vlot vertrok, wel op een aparte manier, waarschijnlijk werkte aan een kant van de pont de kleppen niet, we draaiden eerst om, om daarna over te steken. Dat had tot gevolg dat de auto op de pont er achterstevoren af moest, dat moet een apart gezicht zijn geweest, maar dat hebben we niet afgewacht.
Aan de overkant langs het Noordzeekanaal doorgefietst, ik moest zorgen dat ik niet te vaak achter Mark kwam te rijden, de wegen waren nat, het opspattende water besmeurde mijn bril en kleding...niet ideaal..mja..
Bij Velsen links af geslagen en eigenlijk om het bos en de duinen van Zuid Kennemerland heen doorgereden tot in Bloemendaal.
Mark had al enige tijd erge last van kou op het voorhoofd, laat ik nou een fietsbivakmuts bij me hebben! Deze heeft hij op weg naar Bloemendaal opgezet, zodoende kon hij enkele minuten later goed gemutst verder.
Eenmaal bij het "beruchte" Kopje van Bloemendaal deze maar liefst vijf maal beklommen en weer afgedaald. Even de klimconditie uitgetest. Mark is hier aanzienlijk beter in, maar ik mag zelf niet ontevreden zijn. De klimmetjes gaan wel ten koste van de gemiddelde snelheid, ook omdat de snelheid bij het afdalen ook onder controle blijft door het natte wegdek.
Even verderop de duinen schuin boven Zandvoort in gereden, ook hier enige leuke klimmetjes. En hier voor een eerste keer vlak voor Zandvoort een andere vervolgroute gekozen als die ik gewend was. We gingen daar rechts af, het spoor over en boven het circuit langs. Pas hier draaiden we gunstiger ten opzichte van de wind, hier konden we al wat meer vaart maken! En het is een leuk en mooi stuk om doorheen te fietsen, daar boven het circuit.
Op het stuk van Bloemendaal aan Zee naar Overveen bij een bushalte halt gehouden, een kleine break om de honger en dorst te stillen.
Een stuk verderop ook weer een traject waar ik nog niet eerder had gefietst. Langs de doorgaande weg van Haarlem naar o.a. IJmuiden noordwaards gereden en bij de Jan Gijzenvaart (ever heard of it??) rechts af geslagen, om langs die vaart door te fietsen, langs de Noorder Buiten Spaarne (sluit aan op de J. Gijzenvaart) en door Spaarndam.
Vanaf Spaarndam opnieuw een nieuw, nog niet eerder gefietst traject. Over de Spaarndammerdijk onder de A9 door richting Halfweg en daarna Amsterdam. Voorheen reed ik eigenlijk altijd via de N200 van Haarlem naar Amsterdam, maar dat stuk is echt saaier dan saai. Nu reden we een heel stuk links van de N200 door een langgerekt recreatie/natuurgebied. Dat rijd veel prettiger! Slingerend door dat gebied kwamen we al snel bij Amsterdam Sloterdijk uit en verderop in het Westerpark. Altijd leuk om hier doorheen te fietsen.
Bij het Pontje Houthavenveer hadden we, eigenlijk net als bij Pontje Buitenhuizen, mazzel, die vertrok slechts enkele minuten na onze aankomst daar. Anders hadden we kunnen overwegen via de Hempont te fietsen, of via de Schellingwouderbrug. Dat bleef ons bespaard, waardoor we, na de waterbidon aan de overkant te hebben aangevuld, vlot weer verder konden. Maar hier leek het even mis te gaan met de fietsnavigatie. De weg die de fietscomputer aan gaf.....was er helemaal niet. Maar met enige improvisatie en goed kijken op het fietscomputernavigatieplattegrondje hadden we na enige kilometers de route weer opgepikt.
Eenmaal op de Buiksloterdijk ging het eigenlijk snel, die waren we vlot gepasseerd, wat ook opging voor de Landsmeerdijk en door Oostzaan. Alleen het allerlaatste stukje, langs het spoor van Purmerend naar Zaandam, was nog even pittig tegenwinds.
Al met al een heerlijke tocht gereden, totaal dus net aan 100 km in net aan 4 uur! Heerlijk. Geeft weer energie om de komende (werk)week in te gaan.
Oh ja, voor wie dit hele epistel niet wil lezen, maar liever gewoon de route ziet:
URL: http://connect.garmin.com/activity/413467086
Bedankt voor het lezen/kijken!

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6571
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 09 dec 2013 09:21

kees0251 schreef:De aanhef vond ik veelbelovend, maar het rijden met dikke banden en 2 bar op de kasseien viel dan toch wat tegen....
Ik denk niet dat je iemand op het forum ga vinden die dit (desnoods de laatste 5,10 of 30) jaar zoveel km's met een koersfiets op de Noord Franse kasseien heeft gereden.

In de aanhef staat ook duidelijk dat het om een PERMANENT MTB parcours gaat. Alleen op de zware blubber stukken zit m'n camera in m'n camelback. :shock:
Op de makkelijke stroken had ik de cam gewoon om m'n nek hangen :mrgreen:
Afbeelding

Omdat we er toch waren nog een stuk van de finale gereden.

Toch trekken met dit soort reacties m'n mondhoeken altijd wel een beetje. Het is december het eerst grote doel is pas over vele maanden. Gewoon in de winter een beetje lekker bezig zijn en een dag pret. Hoezo 2 bar? Ga pret maken!

Daarnaast gaat niemand dit rondje met een koersfiets rijden! Wellicht als het 2 weken droog is geweest maar niet in een periode waar het regelmatig regent.

Leuk plaat gemaakt door m'n maatje:

Afbeelding

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8922
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 09 dec 2013 09:48

Gaaf de laatste foto met de suikerbieten op de achtergrond.
Sowieso geniet ik altijd van je foto's en teksten.
Keep going.
Sensa GF White edition.
Cannondale Topstone 4.

Plaats reactie