Zou ik met die bandjes niet doen! Ze zijn voor offroad werk veel te teer. Naar Rome zou ik dat al helemaal niet doen. Of 60 binnenbanden meenemen.
Ze rollen heerlijk over strak asfalt, maar voor andere ondergrond zijn ook andere banden.
Fiets Magazine nr. 12-2024 is nu verkrijgbaar! Bestel jouw exemplaar zonder verzendkosten in onze shop, voor jezelf of als cadeau voor iemand anders!
Zou ik met die bandjes niet doen! Ze zijn voor offroad werk veel te teer. Naar Rome zou ik dat al helemaal niet doen. Of 60 binnenbanden meenemen.
De filosofie van Cervelo is dat je dezelfde maat neemt als een racefiets uit hun gamma. De stack komt overeen met een R 2/3, de reach is altijd 1cm langer zodat je met een kortere stuurpen kan rijden om het stuurkarakter lekker scherp te houden, ondanks iets meer trail.SqueeZer schreef: ↑09 nov 2019 15:43Klopt maar ik heb ook nog de Ridley Helium SLX die ik als wat meer racy fiets gewend ben, ik kan op zich met beiden uit de voeten, enkel is nu mijn C3 mijn alle dagen fiets en voor de klassiekers terwijl ik met de Ridley wat meer tempo ga rijden.raven14 schreef: ↑09 nov 2019 15:33 Prachtige fiets, die Aspero.
Ik vrees wel dat, wanneer je een C3 rijdt op de weg, de Aspero geo wat agressief is voor je. Gravel geometrie is nogal persoonlijk maar dieper/langer dan je weg geo mag dat toch niet zijn. De Aspero wordt gepositioneerd als 'racy' gravel fiets.
Ik heb onderhand echter door dat ik geen MTB rijder ben op een paar toertochten na en enkele snelle landweggetjes, oude trein routes met gravel, enz. na dus zoek ik wel een agressieve gravel fiets om deze te vervangen als tussenoplossing om de paar toertochten op te vangen en zeg maar de periode September - Maart ook op de weg wat meer grip te hebben.
Als de Geo iets langer en dieper zit kan ik op zich dus opteren om een maatje kleiner te gaan om het verschil in reach op te vangen en de diepere zit hoort op zich geen issue te zijn?
Na dit seizoen mag eigenlijk de laatste spacer eruit bij de C3 want deze begint zelfs iets te relax aan te voelen de laatste tijd en de spacers op de Ridley zijn ook al redelijk denk ikzelf 'slechts 1 spacer van 10mm nog', stuurpennen zijn met normale hoek!
Mijn BBL is trouwens 85 cm voor 1m77 en eigenlijk zit ik wel liever languit (korte romp maar ook nog eens relatief lange armen)
Edit, als ik eindelijk iets van geometrie begin te verstaan dan kan ik in theorie met 3cm spacers een soortgelijke houding aangaan op de Aspero ook in maat 53 als wat ik nu heb bij de Ridley en C3?
Dan meteen de vraag, deze hoeveelheid spacers is vermoedelijk al (los van het esthetische) redelijk op de limiet en ik kan vrees ik dus beter uit gaan kijken naar andere gravelracers?