Vandaag geklust aan de fiets
Nieuw Ali gravelstuurtje gemonteerd vanmorgen. Gewogen op 202 gr wat serieus licht is! En dat voor 35 euro...
Testritje gemaakt. Zoals altijd bij een nieuw stuur zonder stuurlint zodat ik de positie van de shifters nog kon tunen. De linker remkabel is wat te kort en wil ik ook nog vervangen. Voorlopig erg tevreden, één keer moeten stoppen om de shifters wat te verplaatsen.
Testritje gemaakt. Zoals altijd bij een nieuw stuur zonder stuurlint zodat ik de positie van de shifters nog kon tunen. De linker remkabel is wat te kort en wil ik ook nog vervangen. Voorlopig erg tevreden, één keer moeten stoppen om de shifters wat te verplaatsen.
Toch wel gaaf, zo'n gravelbike met medium-hoog Carbon!
Ja die Zippjes staan 'm goed
Kon ze gewoon niet laten liggen voor 769 euro's. Bevallen overigens goed!
Binnenkort nog een New Ultimate zadelpen bestellen en dan gaat er weer 100 gram vanaf. Kom redelijk dichtbij de 8 kg denk ik...
Kon ze gewoon niet laten liggen voor 769 euro's. Bevallen overigens goed!
Binnenkort nog een New Ultimate zadelpen bestellen en dan gaat er weer 100 gram vanaf. Kom redelijk dichtbij de 8 kg denk ik...
- daniel1975
- Forum-lid HC
Durf je dat aan, 200gr voor een Ali stuurtje?
En welk frame is dit?
En welk frame is dit?
Less is bore
De ruim 200 reviews zijn goed. Dus ja.
Frame is een Space Chicken van On One, huismerk PlanetX. Maar dat is gewoon een open mould. Ding gaat z’n derde seizoen in en heeft al best veel meegemaakt.
Frame is een Space Chicken van On One, huismerk PlanetX. Maar dat is gewoon een open mould. Ding gaat z’n derde seizoen in en heeft al best veel meegemaakt.
-
- Forum-lid HC
Ik rij zelf met een 3T Ernova LTD van 180gr op m'n Cyclocrosser al een paar seizoenen, gaat goed!daniel1975 schreef: ↑10 dec 2021 21:14 Durf je dat aan, 200gr voor een Ali stuurtje?
En welk frame is dit?
Was alleen geen €35,-........
Lekker kleurtje Frank!
Vandaag in de bossen van Sint-Job gaan crossen, op 1 ritje de remblokjes (schijfremmen) volledig op. De 35km naar huis zonder remmen kunnen doen. Gelukkig vooral langs het anti-tank kanaal (onverhard) en wat dijken (enkel voor fietsers) waardoor de remmen niet nodig waren. De ondergrondse garage thuis, heb ik maar te voet gedaan.
Blokjes dus weer maar eens vervangen. Toch eens uitkijken voor metallic blokjes, hopelijk gaan die langer mee.
Blokjes dus weer maar eens vervangen. Toch eens uitkijken voor metallic blokjes, hopelijk gaan die langer mee.
Tweetal weken terug hetzelfde meegemaakt.
Had in vakantiewoning stokoude Giant mtb uit de kelder gehaald voor een ritje.
Na uurtje waren de cantilever blokken ribbedebie.
Vandaag nieuwe blokjes geïnstalleerd, en de fiets voorzien van wat vet, en hopla, terug de kelder in.