Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

codex
Forum-lid

codex 08 mei 2020 09:37

Bedankt voor het plaatsen van de laatste positieve bijdrages van jullie.
Dat doet me goed om te lezen.

GiantDefy1
Forum-lid

GiantDefy1 08 mei 2020 11:06

Mensen misschien of topic, maar hoe ervaren jullie de internet bestellingen die je bijvoorbeeld in Duitsland, Engeland, België doen.
Is dit nog wel betrouwbaar komt dit wel aan? Ik wil een bestelling plaatsen, maar heb mijn twijfels.

synapse
Forum-lid

Gebruikersavatar synapse 08 mei 2020 11:15

Ernie C. schreef: 08 mei 2020 08:36 Dat het voor veel mensen een zeer nare ziekte is, wordt door niemand ontkent. Het persoonlijke leed is gigantisch en dat ontkent ook niemand.
Ik snap echter niet wat er zo schandalig is aan je zorgen uitspreken dat de economische gevolgen van de lockdown wellicht nog meer ellende gaan veroorzaken dan het virus zelf. Los van de vraag of dat wel of niet realistisch is, hebben die mensen evenveel recht hun mening te uiten.

Maar blijkbaar mag je niet in de toekomst proberen te kijken en is het achteraf ook makkelijk lullen. Alleen een kille weergave van de huidige feiten is blijkbaar toegestaan. Dan is er geen enkele vorm van discussie meer mogelijk. Ik hoop dus maar dat de politiek en het OMT zich de vrijheid verschaft om wat verder te kijken dan dat.

Dat de zorg hard werken is voor weinig geld mag duidelijk zijn. Dat is nu wel pijnlijk zichtbaar geworden. Ik hoop uiteindelijk met een positief resultaat voor het personeel en niet alleen met applaus en bedankjes op het moment dat het in de media gehyped wordt.
Natuurlijk kan je je eigen mening, invalshoek e.d. hebben.
Maar door sommigen gebeurt dat erg autistisch, zonder enige empathie.
Courir c'est mourir un peu

RKN
Forum-lid

RKN 08 mei 2020 11:30

GiantDefy1 schreef: 08 mei 2020 11:06 Mensen misschien of topic, maar hoe ervaren jullie de internet bestellingen die je bijvoorbeeld in Duitsland, Engeland, België doen.
Is dit nog wel betrouwbaar komt dit wel aan? Ik wil een bestelling plaatsen, maar heb mijn twijfels.
Toevallig net deze week iets binnen gekregen van de Hornbach, wat blijkbaar direct vanuit de fabrikant in Oostenrijk verstuurd is; duurde iets langer, maar verder geen problemen (DPD)

Ernie C. schreef: 08 mei 2020 08:36 Ik snap echter niet wat er zo schandalig is aan je zorgen uitspreken dat de economische gevolgen van de lockdown wellicht nog meer ellende gaan veroorzaken dan het virus zelf. Los van de vraag of dat wel of niet realistisch is, hebben die mensen evenveel recht hun mening te uiten.
het is de toon die de muziek maakt ;)

GiantDefy1
Forum-lid

GiantDefy1 08 mei 2020 11:38

Top bedankt!

el_loco
Forum-lid

el_loco 08 mei 2020 13:10

GiantDefy1 schreef: 08 mei 2020 11:06 Mensen misschien of topic, maar hoe ervaren jullie de internet bestellingen die je bijvoorbeeld in Duitsland, Engeland, België doen.
Bestellingen uit Duitsland duren iets langer, maar vooral door de verwerkingstijd bij de leveranciers. Verzenden gaat vlekkeloos totnutoe (ff afkloppen :lol: ) Vandaag kettingen etc. van Rose ontvangen, geen problemen. Hele berg met bandmerchandise bij Impericon besteld, ook helemaal oké. Pakketjes uit Nederland btw ook.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 08 mei 2020 14:31

Bike-components een week, dat is langzamer dan normaal.

35 ziekenhuisopnames vandaag, hele week al laag :winkthumb:
Less is bore

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 08 mei 2020 18:28

Eens Squeezer. Er wordt heel snel gesproken dat leraren en verpleegpersoneel weinig verdiend. Maar er zijn genoeg sectoren waar het stukken lager ligt. (nu ben ik er niet op tegen dat zorg en leraren goed moeten verdienen, maar wees ook zo eerlijk de soms bizarre salarissen van artsen te noemen, anders leveren die iets in voor het zorgpersoneel.

Een soldaat in de frontlinie vragen hoe de oorlog verloopt, dan krijg je een heel ander, waarschijnlijk irreëel overal beeld.
Natuurlijk de volle 100% respect voor de gezondheidszorg, die heb ik altijd al gehad.
Fantastisch wat ze doen.

En hoe bizar is het dat we dus totaal niet op zo,n griep zijn voorbereid, geen beschermingsmiddelen voor het zorgpersoneel, veel te weinig oproep personeel. Om op die soldaat terug te komen, we vallen eenland aan met 1 tank een soldaten met een pistool en vijf kogels

Maar ik vind ook echt dat de artsen en personeel het overdrijven, in die zin. 130 doden aan kanker per dag. ongeveer evenzoveel aan hart en vaatziekten, daar hoor ik nooit zo heel veel klachten over, dus gaat het nu om de patiënt of om de artsen en verplegers?

Normaal wordt er helemaal niet bijgehouden waar een oudere aan overlijd, dwz welke bacterie/virus etc. 10.000 influenza doden in 2018, zitten we nog niet aan toch, dus qua doden blijft het best binnen de perken.

de wereld is te vol en overwinnen we corona staat er een nieuwere veel ergere voor de deur. Zo werkt het met dictatoren ook, In veel generaties is er een ziekte voorgekomen waarbij 1/3 van de bevolking het loodje leggen. Ik ben bang dat we dat nog een keer gaan meemaken en dan vraag ik me dus af wat er gebeurt.

Nogmaals ik houd me goed aan de regels en dat blijf ik doen. Jammer dat vooral ouder en moslims dat niet doen. Van die laatste groep snap ik dat nog want een mensen leven is daar minder waard en allah heeft het dan zo gewild.

Natuurlijk is het niet leuk wat er nu gebeurt maar ik mis de open discussie, hoe ver gaan we voor een leven? het is overigens geen publiek geheim dat dit normaal zo rond de 60 - 80K per jaar ligt.
We moeten eens om leren gaan met tegenslagen.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 08 mei 2020 18:47

SqueeZer schreef: 08 mei 2020 17:54 Respect aan die arts voor zijn werk maar dit kantoorpikkie en zijn vrouw zijn samen ongeveer goed voor die 3000 euro netto per maand en daarvoor werken we beiden ook in shiften full time .... niet iedere kantoorpik is een manager die enkel overdag werkt .

Ik denk dat veel mensen wereldvreemd zijn als het over verloning gaat.

Ook betekend het niet dat als je je zorgen uitspreekt over de economie je ook mensen dood wenst? En als je vaststelt dat een inkomen al een pak lager is dan kan je ook verstaan dat die mensen zich dan echt wel zorgen maken over die economie en inflatie?

Zo moest er even uit .....
En hoeveel opleiding heb je daarvoor genoten? Hoeveel doden heb je in je kerkhof liggen? Hoeveel verantwoordelijkheid heb je?

Als je salarissen gaat vergelijken is het tamelijk cruciaal dit soort dingen mee te wegen.

Werktijden is 1 ding, maar het artsenberoep is veel meer dan dat. Leven en dood, om eens iets te noemen. En daar zelf mee moeten leven.

Salaris is in de regel gebaseerd op een aantal factoren

- opleiding
- denkniveau
- verantwoordelijkheid
- vraag en aanbod

Artsen scoren op alle vier de peilers hoog maar verdienen in de regel fors minder dan de top van het bedrijfsleven. Ik vind dat niet terecht.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 08 mei 2020 19:05

Nu leg je me woorden in de mond. Niet netjes, beste vriend. Ik stel je een aantal vragen die je simpelweg ontwijkt.

Qua verantwoordelijkheden ga je met een arts moeilijk winnen denk ik.

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 08 mei 2020 19:15

Eerlijk gezegd kan ik me niet zo goed voorstellen dat je fulltime moet werken voor 1500 € netto in een enigzins serieuze baan waarvoor je redelijk wat kennis+ ervaring inbrengt.
Nog los van verantwoordelijkheid die eraan kan hangen.
Er zijn er natuurlijk heel veel die niet meer verdienen, maar dat is toch in het algemeen werk dat je in een paar weken kan leren, ik heb verder geen kanttekeningen bij het nut van die beroepen.
Laatst gewijzigd door Keezx op 08 mei 2020 19:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 08 mei 2020 19:25

Verantwoordelijkheid is altijd een moeilijk punt, de perceptie daarvan verschilt enorm.
Ikzelf b.v. sla de verantwoordelijkheid van een buschauffeur hoger aan dan van een ITer, maar dat kan ook een grove misvatting zijn....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gesloten