Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!
-
idske
- Forum-lid
idske
03 jan 2025 12:45
Kluus schreef: ↑03 jan 2025 11:06
idske schreef: ↑03 jan 2025 10:59
Is optisch bedrog.
Mijn achterwiel staat best een end van de grond en de foto is schuin van boven gemaakt.
Het spatbord en de vork is gelijk dus kan geen verschil in zitten.
@daniel. Je moet idd 1, of in mijn geval 2, gaatjes boren. Maar dat is zo gedaan.
Zou kunnen dat het optisch bedrog is, hoewel, ik denk ook wel te zien wat ric ziet.
We hebben sowieso een andere versie van de spatborden, dat zie je ook aan de achterkant bij de bevestiging op de zitbuis, daar loopt die van Ric en mij ook verder in de volle breedte door (tot de bottom bracket, terwijl daar bij DDX al een vernauwing lijkt te zitten bij het montage punt) zo te zien. Ik denk dat onze versie van de spatborden niet gaat werken met een 2-by setup.
Bij DDX loopt hij ook door. Zn crankarm zit er enkel voor.
Het spatbord moet bevestigd orden aan de zitbuis anders staat hij helemaal wankel.
Daarnaast heeft hij er 32mm bandjes op waardoor het een beetje lomp oogt allemaal
Er is echt maar 1 type spatbord van canyon wat op de grizl past. Evt het grail spatbord nog maar die hebben wij allemaal niet want die past niet met 45mm banden
-
Kluus
- Forum-lid
Kluus
03 jan 2025 13:09
idske schreef: ↑03 jan 2025 12:45
Er is echt maar 1 type spatbord van canyon wat op de grizl past. Evt het grail spatbord nog maar die hebben wij allemaal niet want die past niet met 45mm banden
Is dat zo? Want op een aantal plaatjes zie ik dit als bevestigingspunt:
En zo ziet het er ook bij DDX uit (op andere foto's). Maar zo zit het bij mij dus niet:
Overigens stond bij het plaatje van welke ik besteld heb ook de bovenste versie maar ik heb het onderste gekregen. Ik vraag me ook af of die ik heb wel past wanneer je een elektronische FD hebt met motor er nog achter. Ik heb deze fenders wel tegelijk met de fiets besteld dus wellicht hebben ze daarom deze mee gestuurd...
Verder heb ik ook de inkeepingen niet die je ter hoogte van het bevestigingspunt op het voorspatbord ziet, dit is bij mij gewoon helemaal recht. Ik heb daar bescherm folie geplakt omdat hij op die plekken wel contact maakt met de vork.
-
idske
- Forum-lid
idske
03 jan 2025 13:47
Die variant had ik nog nooit gezien. En ik heb toch een hoop grizls in mijn omgeving
Zo te zien is die specifiek voor de grail:on als ik het 2e plaatje bij canyon bekijk.
Vraag me idd ook af of daar een FD langs kan. De grail:om heeft die niet en ook een meer chunky voorvork vermoed ik.
De hoogte lijkt me verder gelijk. Kortom, koop die flappen nou maar, echt een wereld van verschil
-
ric
- Forum-lid
ric
03 jan 2025 16:23
Heb idd niet exact dezelfde gekregen als op foto op de website. Heb zelfde zoals kluus beschrijft. Niet veel aandacht aan besteed omdat ze wel mooi passen. Heb voor en achter busje/spacer gebruikt zodat spatbord frame/voorvork niet raakt.
Neig naar die mudflap maar hikte wat tegen verzendkosten
Canyon Aeroad / Canyon Grizl / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)
-
Kluus
- Forum-lid
Kluus
03 jan 2025 16:44
idske schreef: ↑03 jan 2025 13:47
...
De hoogte lijkt me verder gelijk. Kortom, koop die flappen nou maar, echt een wereld van verschil
Yes dat sowieso!
-
DDX
- Forum-lid HC
DDX
03 jan 2025 16:48
En zelfs dan krijg je nog genoeg rotzooi op je voeten, iets met wat weer naar beneden valt langs je spatbord/wind wat het er langs blaast.
-
Kluus
- Forum-lid
Kluus
03 jan 2025 17:17
ric schreef: ↑03 jan 2025 16:23
Heb idd niet exact dezelfde gekregen als op foto op de website. Heb zelfde zoals kluus beschrijft. Niet veel aandacht aan besteed omdat ze wel mooi passen. Heb voor en achter busje/spacer gebruikt zodat spatbord frame/voorvork niet raakt.
Neig naar die mudflap maar hikte wat tegen verzendkosten
Ja, achter moet die spacer sowieso, dat staat ook in de handleiding. Ik heb het voor ook geprobeert met het kleine spacertje maar daarmee vond ik dat ik weinig clearance over hield naar mijn 42mm pathfinders. Ik heb maar eens een mailtje naar Canyon gestuurd, kijken wat zij hier over zeggen.
-
Peter94
- Forum-lid
Peter94
05 jan 2025 19:06
Heeft iemand nog een kortingscode voor Canyon?
-
ric
- Forum-lid
ric
05 jan 2025 20:03
Peter94 schreef: ↑05 jan 2025 19:06
Heeft iemand nog een kortingscode voor Canyon?
Heb je een pb gestuurd.
Canyon Aeroad / Canyon Grizl / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)