Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

iemand al de Garmin edge 705??

cervelocastelli
Forum-lid

cervelocastelli 15 mar 2010 20:55

Hallo Moustache,

heb, zoals je beschreef, het GPX-bestand geplaatst in de map GPX, en inderdaad, op de Garmin onder de opgeslagen ritten is nu de route te zien.

Kan ik nu mijn Garmin nog navigeren van mijn huis naar het dichtstbijzijnde punt van deze route? De route begint namelijk zo rond de 10km van mijn huis, maar weet niet precies waar. En als ik op de route ben aangekomen, hoe deze dan te starten?

r.hilferink
Forum-lid

Gebruikersavatar r.hilferink 15 mar 2010 23:38

[quote="R. Hilferink"]Iemand een tip?

Ik probeer vandaag mijn training te uploaden naar de PC. Als ik de Edge aansluit op de PC (middels USB kabel) krijg ik de melding dat de verwisselbare schijf niet kan worden geopend en dat ik 'm moet formatteren. Dat laatste lijkt me geen goed plan, ik neem aan dat ik dan alles kwijt ben.

Ik heb meerdere malen geprobeerd (tussendoor de Edge ook 'ns aangezet en uitgezet). De melding blijft komen.

Suggesties?[/quote]

Ik zou jullie nog even op de hoogte houden....

Ik ben vandaag naar DigitalStreet geweest, de winkel waar ik 'm heb gekocht. Omdat het een exemplaar uit het grijze import circuit betreft (bleek uit een bericht van Garmin.nl) kreeg ik van Garmin.nl de melding dat ik bij het verkooppunt moest zijn. Daarop de garantie afdeling van DigitalStreet gebeld. Als het probleem binnen een week was geweest had ik het apparaat kunnen omruilen. Nu zou het apparaat worden opgestuurd voor reparatie, dat zou 4-7 weken duren..........

Gelukkig was de verkoper in de winkel coulanter qua opstelling en bood aan het apparaat alsnog om te ruilen. Yippieeee!

Vanavond het apparaat ingesteld. De bestanden van de harddisk van de Edge direct gekopieerd naar de PC. Alles gemonteerd en getest. Het werkt weer!!

Helaas kan ik niet melden wat nu het probleem is geweest. Ik weet niet wat er was gebeurt als ik wel op formatteren had geklikt. Maar mij maakt dat op dit moment nu veel uit. De nieuwe Edge functioneert!

Voor DigitalStreet een dikke pluim. Top service!

(En ook de les dat je bij een verkoper veel meer bereikt dan een medewerker van de afdeling garantie.......)
Red Bull Pro SL 3000
Gazelle Cyclocross

Trainingsblog op http://www.bikeplanner.com" onclick="window.open(this.href);return false;

moustache
Forum-lid

moustache 16 mar 2010 12:54

[quote="Cervelocastelli"]Hallo Moustache,

heb, zoals je beschreef, het GPX-bestand geplaatst in de map GPX, en inderdaad, op de Garmin onder de opgeslagen ritten is nu de route te zien.

Kan ik nu mijn Garmin nog navigeren van mijn huis naar het dichtstbijzijnde punt van deze route? De route begint namelijk zo rond de 10km van mijn huis, maar weet niet precies waar. En als ik op de route ben aangekomen, hoe deze dan te starten? [/quote]

Dat kan.
Het makkelijkste is om gewoon de kaart voor je te nemen en dan met de joystick het pijlte naar het begin van de route te sturen. Klik daarna op je joystick en dan op "Navigeer naar" (uit mijn hoofd).
LET OP: de Garmin is helaas niet zo ontworpen als de TomTom en stuurt je nog wel eens over wegen waar je niet mag fietsen en soms ook 30km om.

Nog beter is eigenlijk om die 10km ook uit te tekenen en als .gpx op je Garmin te zetten.

Een GPX Track starten kan door in je Garmin naar "Waarheen?" te gaan en dan naar "Opgeslagen ritten". Kies je rit en druk op de joystick, klik op "navigeer naar". Zo doe je dat dus eerst voor die 10km daarna voor je andere route.

hm2694
Forum-lid

hm2694 16 mar 2010 13:15

Ik probeer de route van de JZC classic te downloaden en dan over te zetten naar mijn edge maar dat gaat met niet lukken omdat het een gdb bestand is.

Kan iemand mij helpen.

Ik ga de 150 km rijden, kan ik deze dan inlezen de lijn volgen en als ik op start heb gedruk ook zien wat ik gereden heb en waar enz.
Is voor de eerste keer dat ik een route zou gaan na rijden.

Ik ben benieuwd wie mij kan helpen.

Groetjes Hans
Ik fiets dus ik besta!
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd!
Waar een berg is een weg omhoog te fietsen!
Race: Jan Janssen Blade met Sram Force.
MTB: Jan Janssen Jan Fenix met Decore SLX

dvangennip
Forum-lid
Contact

dvangennip 16 mar 2010 14:27

Via GPSies.com/convert kan je je gdb bestand omzetten naar bijvoorbeeld crs, zodat je een lijn kan volgen. Ik weet even niet of je dan ook een lijntje krijgt van waar je daadwerkelijk geweest bent. Zovaak gebruik ik het niet. Ik bedoel op de Edge zelf, achteraf kan het zeker mits je inderdaad de timer start.

Houd er overigens rekening mee dat de route aangepast kan zijn t.o.v. 2009.

moustache
Forum-lid

moustache 16 mar 2010 15:04

[quote="HM2694"]Ik probeer de route van de JZC classic te downloaden en dan over te zetten naar mijn edge maar dat gaat met niet lukken omdat het een gdb bestand is.

Kan iemand mij helpen.

Ik ga de 150 km rijden, kan ik deze dan inlezen de lijn volgen en als ik op start heb gedruk ook zien wat ik gereden heb en waar enz.
Is voor de eerste keer dat ik een route zou gaan na rijden.

Ik ben benieuwd wie mij kan helpen.

Groetjes Hans
[/quote]

Hoe lang volg je dit draadje al? Ik denk dat het antwoord op jouw vraag al wel heel vaak voorbij is gekomen.
Maar ik zal het nog 1x doen :-)

- bestand opslaan als .gpx
- heb je het bestand in een ander formaat, converteren met gpsies.com
- .gpx bestand op je garmin zetten in de map "garmin/GPX"
- Garmin opstarten en ga naar "Waarheen? -> Opgeslagen ritten"
- klik op je route en klik op "navigeer..."
- fietsen maar!

- start je Timer
- aan het eind van de rit stop je je Timer
- history (dus opgeslagen gefietste route) lees je uit met garmin TrainingCenter of Sporttracks oid

hm2694
Forum-lid

hm2694 16 mar 2010 15:48

Hoe lang volg je dit draadje al? Ik denk dat het antwoord op jouw vraag al wel heel vaak voorbij is gekomen.
Maar ik zal het nog 1x doen :-)

[/quote]

Lang maar dit heb ik niet eerder uitgeprobeerd. dankje voor je uitleg. Ga dat vanavond eens proberen.

Groetjes Hans
Ik fiets dus ik besta!
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd!
Waar een berg is een weg omhoog te fietsen!
Race: Jan Janssen Blade met Sram Force.
MTB: Jan Janssen Jan Fenix met Decore SLX

roeieber
Forum-lid

roeieber 17 mar 2010 20:21

Kan iemand helpen met het volgende probleem?
Mijn Garmin slaat wijzigingen in de instellingen niet op. Als ik bijv. bij scherm, de lichtsterkte (bij indrukken toets) instel op 40% dan doet hij dit, maar als de Garmin uit geweest is, is deze instelling weer weg. Zelfde heb ik bij mijn tijdzone,deze staat op west-eur., ik zet hem op centraal, Garmin uit, Garmin aan, staat hij weer op west.
I Am SpeCiAliZed

refie
Forum-lid

refie 18 mar 2010 08:01

Als je een scherminstelling wijzigt, wordt die wel opgeslagen?
Canyon Endurace SLX DISC 8.0 Di2
Niner RLT 9 RDO
Grand Canyon SLX 9.0
SW Roubaix
SW Epic

maastrichtenaar
Forum-lid

maastrichtenaar 18 mar 2010 10:18

[quote="Livio Livius"][quote="Amclassic-fan"]1) Nee dat kan niet, Garmin heeft gewoon een plastic band.
[/quote]

Er is een band deels van stof http://www.garmin.nl/product/acc/?aid=010-10714-00
[/quote]

Het is niet zo dat je alleen een garmin hartslagband kan gebruiken. De Edge 705 heeft ANT+, dus alle ANT+ hartslagbanden werken gewoon op de 705!

Zie hier een lijst met alle compatible accessoires voor de edge 705, zijn er een hele boel:
http://www.thisisant.com/modules/mod_pr ... ct&prod=41

cartooner
Forum-lid

cartooner 21 mar 2010 12:36

Hallo, heeft iemand hier al ervaringen met de routeerbare TopoBenelux op de Edge705? Ik wil deze aanschaffen voor gebruik op de racefiets. Ik wil voornamelijk klassieker-routes narijden, maar zal de Edge ook willen gebruiken voor de ATB en wandelen. Vandaar dat ik denk aan TopoBenelux en niet CN. Hoofd-activiteit blijft echter koersen narijden op de racefiets. Leent TopoBenelux zich hiervoor of kan ik toch beter voor CN NT gaan? Dank jullie voor reactie's.

paashaas
Forum-lid

paashaas 21 mar 2010 12:45

Ik heb hier al op het forum rondgekeken, en het probleem heeft zich nog al voorgedaan. Maar er is nog geen echt antwoord op.

Als ik een rit verwijder uit "opgeslagen ritten", dan is die weg. Maar als ik de Garmin terug opstart, staan die ritten er terug. Heb trouwens ook current.gpx en userdata.gpx verwijderd, maar het blijft terugkomen.

Iemand een idee?

Plaats reactie