Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Wilier

Rbe
Forum-lid

Rbe 25 mei 2014 23:12

@poeske. Zit die 13cm er standaard op ?

JPAR
Forum-lid HC

Gebruikersavatar JPAR 26 mei 2014 08:04

Het maakt toch niet uit wat voor stuurpen er standaard op zit? Die kun je toch altijd aanpassen? Een goede FM past hem ook aan aan wat jij nodig hebt.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Monza36
Forum-lid

Gebruikersavatar Monza36 26 mei 2014 08:47

Kris Kilowatt schreef:
Monza36 schreef:schwalbe1 geprobeerd maar vorige week onderuit gegaan.. nu weer terug naar vittoria's open corsa..
Oei, hopelijk zonder schade voor fiets én fietser!

De One zou Schwalbe's topband moeten zijn, kortere levensduur maar maximale grip. Ik dacht die band ook eens uit te proberen. Is het uit het niets gebeurd of was er een oorzaak zoals zand, olie, een natte plek?
Alleen wat schaafwonden en een kleine snee (elleboog)... de fiets was gelukkig niet beschadigd. Ik gleed uit op een betonnen plaat waar grind lag... had er al 200km op zitten.. dan let je ook niet meer zo goed op. Snel is de band wel... maar afgelopen weekend in Malmedy getraind en zelfs met de vittoria's bijna onderuit gegaan... (regen, snelle afdaling)... de vittoria's geven mij veel vertrouwen... de schwalbe's minder...
Cervelo C5 | Shimano DA Di2 | Look | HED | ENVE | AX lightness

Monza36
Forum-lid

Gebruikersavatar Monza36 26 mei 2014 08:48

JPAR schreef:Het maakt toch niet uit wat voor stuurpen er standaard op zit? Die kun je toch altijd aanpassen? Een goede FM past hem ook aan aan wat jij nodig hebt.
precies.. geldt ook voor de breedte van het stuur....(kleur stuurlint..)
Cervelo C5 | Shimano DA Di2 | Look | HED | ENVE | AX lightness

JasperGR
Forum-lid

Gebruikersavatar JasperGR 26 mei 2014 10:30

Monza36 schreef:
Kris Kilowatt schreef:
Monza36 schreef:schwalbe1 geprobeerd maar vorige week onderuit gegaan.. nu weer terug naar vittoria's open corsa..
Oei, hopelijk zonder schade voor fiets én fietser!

De One zou Schwalbe's topband moeten zijn, kortere levensduur maar maximale grip. Ik dacht die band ook eens uit te proberen. Is het uit het niets gebeurd of was er een oorzaak zoals zand, olie, een natte plek?
Alleen wat schaafwonden en een kleine snee (elleboog)... de fiets was gelukkig niet beschadigd. Ik gleed uit op een betonnen plaat waar grind lag... had er al 200km op zitten.. dan let je ook niet meer zo goed op. Snel is de band wel... maar afgelopen weekend in Malmedy getraind en zelfs met de vittoria's bijna onderuit gegaan... (regen, snelle afdaling)... de vittoria's geven mij veel vertrouwen... de schwalbe's minder...
Een stelconplaat met grind erop is sowieso gevaarlijk dus daar zou je met elke band op je plaat gaan mits je geen geluk hebt. Zelf heb ik ook de Schwalbe One en mij bevallen ze uitstekend! Al zou ik ze niet zo snel in nat weer gebruiken, maar dan fiets ik sowieso al niet omdat t zonde van de fiets is.

Overigens blijft het rot als je onderuit gaat. Beterschap en gelukkig is je fiets niet beschadigd.
Scott Foil 20 2013
Sram Red/Force 22
Zipp SL Stem
Ritchey Neo Classic
Fizik Antares R3

Kris Kilowatt
Forum-lid

Kris Kilowatt 26 mei 2014 14:13

Monza36 schreef:Alleen wat schaafwonden en een kleine snee (elleboog)... de fiets was gelukkig niet beschadigd. Ik gleed uit op een betonnen plaat waar grind lag... had er al 200km op zitten.. dan let je ook niet meer zo goed op. Snel is de band wel... maar afgelopen weekend in Malmedy getraind en zelfs met de vittoria's bijna onderuit gegaan... (regen, snelle afdaling)... de vittoria's geven mij veel vertrouwen... de schwalbe's minder...
Oef, valt al bij al redelijk mee. Beterschap! Schaafwonden kunnen best pijnlijk zijn weet ik uit ervaring...

Inderdaad, het gevoel en het vertrouwen dat een band geeft, is belangrijk dan de eigenschappen die de fabrikant de band toedicht. Rij nu met Schwalbe Ultremo, erg tevreden tot hiertoe maar nog niet in kritische situaties getest. De banden zijn alleszins een enorme verbetering ten opzichte van de rubbers die standaard op de fiets lagen (iets Aziatisch met Wilier-logo).

Rbe
Forum-lid

Rbe 26 mei 2014 19:09

@jpar. Dat hij aangepast word is logisch maar ben wat maten aan het vergelijken en kon die niet vinden

JPAR
Forum-lid HC

Gebruikersavatar JPAR 26 mei 2014 19:16

Die is ook nergens gegeven volgens mij. Zou uitgaan van de standaard 12 cm. De stack en reach is wel gegeven. Misschien kom je daar verder mee?

Rbe
Forum-lid

Rbe 26 mei 2014 20:05

De reach en stack is bekend. De rest van de waardes ook. Kom bij de cento air 1cm korter en 2 dieper te zitten als op mn cube maat 62

JPAR
Forum-lid HC

Gebruikersavatar JPAR 26 mei 2014 20:09

Dan reken je met de XXL? De vraag is dus of je die centimeter kunt compenseren met je stuurpen. Waarom bel je niet een dealer? Die kan het zeker vertellen. Ik zal deze week nog even langs mijn FM. Die wil ik wel even vragen voor je. (Als ik het niet vergeet ;) )

Zit je alleen met die diepere zit. Kun je dat hebben of niet? Een een anderhalve tot twee centimeter spacers kan wel, maar ik weet niet of je nu spacers hebt?

Rbe
Forum-lid

Rbe 26 mei 2014 20:13

Ja reken met de xxl (heb die ook besteld) maar wilde voor me zelf even na rekenen dat ik de goede keuze qua maat gemaakt heb. , heb wel proef gezeten op de xxl maar cijfers zijn ook wel eens handig

Wil juist ook wat dieper zitten als nu, dus klopt het cijfermatig ook

JPAR
Forum-lid HC

Gebruikersavatar JPAR 26 mei 2014 20:17

In welke kleurstelling heb je hem besteld? Ben benieuwd naar het uiteindelijke resultaat. Wel even foto's plaatsen!

Plaats reactie