Rose (voorheen Red Bull)
-
- Forum-lid
- Berichten: 2863
- Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05
Het is bij andere merken niet anders. Het is zelfs heel goed mogelijk dat je dan zon'n 2 a 3 maanden zonder fiets zit.
Uiteraard zou Rose zich wel kunnen onderscheiden door het anders te doen. Van de andere kant kan ik me ook weer voorstellen dat ze de fiets zelf willen zien en niet van een foto uitgaan.
Uiteraard zou Rose zich wel kunnen onderscheiden door het anders te doen. Van de andere kant kan ik me ook weer voorstellen dat ze de fiets zelf willen zien en niet van een foto uitgaan.
Dit geldt eveneens vaak voor de aanname van het garantiegeval. Kwam een keer een verhaal tegen van een fietser die zijn frame letterlijk door midden heeft moeten zagen omdat de fabrikant een garantie wilde hebben dat het frame onbruikbaar is!gaisdergerman schreef:Het is bij andere merken niet anders. Het is zelfs heel goed mogelijk dat je dan zon'n 2 a 3 maanden zonder fiets zit.
Uiteraard zou Rose zich wel kunnen onderscheiden door het anders te doen. Van de andere kant kan ik me ook weer voorstellen dat ze de fiets zelf willen zien en niet van een foto uitgaan.
Addict R1
Hoe heb je dat geregeld gekregen dan en wanneer was dat?? Want ik heb dat aangeboden dat ik dan wel wilde wachten op de reparatie maar ze wilde het alsnog eerst zien. Wat ik wel raar vind, want het is gewoon overduidelijk geen lakschade.wm schreef:Hier helaas een gelijke ervaring. De laatste keer heb ik overigens in Bocholt kunnen wachten op het omzetten van het frame.
En al zouden ze het dus alsnog eerst willen zien, ze kunnen natuurlijk als ze netjes zijn wel er rekening mee houden dat het vervangen moet worden en zorgen dat het juiste frame aanwezig is. Hoeveel moeite kost dat zou je zeggen. Zou leuk zijn als ze gewoon mee willen denken en er ook even rekening mee proberen te houden dat ik gewoon 2u heen en 2u terug moet rijden. Klein beetje meedenken kan geen kwaad.
Hallo,
Ik zou graag een Rose XEON CRS kopen maar twijfel nog aan een paar zaken :
1 / welke opbouw van groep ? Een Ultegra DI 2 ( is dit echt zo goed zoals ze zeggen ) of Sram Force ?
Wie heeft ervaringen in de de Ultegra DI 2 ? Wie kan mij overtuigen om die meerprijs + halve kilo te doen betalen. Graag massaal antwoorden
2/ Ik heb een binnenbeenlengte van 87.6. Een frame van 57 is volgens Rose tot bbl van 87. Zou ik nog een 57 nemen of een 59 ?
Ik zou graag een Rose XEON CRS kopen maar twijfel nog aan een paar zaken :
1 / welke opbouw van groep ? Een Ultegra DI 2 ( is dit echt zo goed zoals ze zeggen ) of Sram Force ?
Wie heeft ervaringen in de de Ultegra DI 2 ? Wie kan mij overtuigen om die meerprijs + halve kilo te doen betalen. Graag massaal antwoorden
2/ Ik heb een binnenbeenlengte van 87.6. Een frame van 57 is volgens Rose tot bbl van 87. Zou ik nog een 57 nemen of een 59 ?
orangex schreef:Hoe heb je dat geregeld gekregen dan en wanneer was dat?? Want ik heb dat aangeboden dat ik dan wel wilde wachten op de reparatie maar ze wilde het alsnog eerst zien. Wat ik wel raar vind, want het is gewoon overduidelijk geen lakschade.wm schreef:Hier helaas een gelijke ervaring. De laatste keer heb ik overigens in Bocholt kunnen wachten op het omzetten van het frame.
En al zouden ze het dus alsnog eerst willen zien, ze kunnen natuurlijk als ze netjes zijn wel er rekening mee houden dat het vervangen moet worden en zorgen dat het juiste frame aanwezig is. Hoeveel moeite kost dat zou je zeggen. Zou leuk zijn als ze gewoon mee willen denken en er ook even rekening mee proberen te houden dat ik gewoon 2u heen en 2u terug moet rijden. Klein beetje meedenken kan geen kwaad.
Dit was in september 2011. Wellicht dat het moment in het jaar wat gunstiger was voor Rose?
youri22 schreef:Hallo,
Ik zou graag een Rose XEON CRS kopen maar twijfel nog aan een paar zaken :
1 / welke opbouw van groep ? Een Ultegra DI 2 ( is dit echt zo goed zoals ze zeggen ) of Sram Force ?
Wie heeft ervaringen in de de Ultegra DI 2 ? Wie kan mij overtuigen om die meerprijs + halve kilo te doen betalen. Graag massaal antwoorden
2/ Ik heb een binnenbeenlengte van 87.6. Een frame van 57 is volgens Rose tot bbl van 87. Zou ik nog een 57 nemen of een 59 ?
1) een vriend van mij heeft al 3x in panne gestaan met zijn DI2 : 2x een los contactje aan de derrie en ook eens aan de shifter. Gedaan met schakelen als je geen materiaal bij hebt
Sworks Venge
Complete group weights from lightest to heaviest:
1. Sram Red, 2125.6 grams
2. Campag Super Record, 2154.9 grams
3. Campag Record, 2263.7
4. Shimano 7900, 2277 grams
5. Campag Super Record EPS, 2285.4 grams
6. Shimano Dura Ace Di2, 2350.6 grams
7. Campag Chorus, 2352 grams
8. Sram Force, 2435.60 grams
9. Campag Record EPS, 2482 grams
10. Shimano 6700, 2529.2 grams
11. Shimano Ultegra DI2, 2619.3 grams
183.7 gram is nog lang geen halve kilo hé
Of het het prijsverschil waard is moet iedereen voor zich uitmaken, maar ik vind het alleszins beter schakelen. De problemen die je leest over DI2 zijn vaak het gevolg van slechte installatie, fm's die er vrij nieuw mee zijn en niet de juiste tool gebruiken om de kabels vast te klikken. Of de kabels zijn in het fabriek niet goed ingeklikt en worden niet gecontroleerd
Ik twijfel zelf ook tussen deze 2 groepen en bij Sram lees je ook geregeld over problemen met de shifters. Bij mij zit et em vooral in de prijs, niet zo zeer dat gewicht. Je kan nog een heleboel andere dingen lichter maken aan je fiets. Als gewicht het allerbelangrijkste is moet je maar meteen een Red kopen
(voor alle duidelijkheid, ik heb momenteel (nog) geen DI2 maar al wel met een fiets op 3 gereden met DI2 op)
1. Sram Red, 2125.6 grams
2. Campag Super Record, 2154.9 grams
3. Campag Record, 2263.7
4. Shimano 7900, 2277 grams
5. Campag Super Record EPS, 2285.4 grams
6. Shimano Dura Ace Di2, 2350.6 grams
7. Campag Chorus, 2352 grams
8. Sram Force, 2435.60 grams
9. Campag Record EPS, 2482 grams
10. Shimano 6700, 2529.2 grams
11. Shimano Ultegra DI2, 2619.3 grams
183.7 gram is nog lang geen halve kilo hé
Of het het prijsverschil waard is moet iedereen voor zich uitmaken, maar ik vind het alleszins beter schakelen. De problemen die je leest over DI2 zijn vaak het gevolg van slechte installatie, fm's die er vrij nieuw mee zijn en niet de juiste tool gebruiken om de kabels vast te klikken. Of de kabels zijn in het fabriek niet goed ingeklikt en worden niet gecontroleerd
Ik twijfel zelf ook tussen deze 2 groepen en bij Sram lees je ook geregeld over problemen met de shifters. Bij mij zit et em vooral in de prijs, niet zo zeer dat gewicht. Je kan nog een heleboel andere dingen lichter maken aan je fiets. Als gewicht het allerbelangrijkste is moet je maar meteen een Red kopen
(voor alle duidelijkheid, ik heb momenteel (nog) geen DI2 maar al wel met een fiets op 3 gereden met DI2 op)
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Je kan al die stekkers er zo met je vingers in duwen. Hoe dat hij de kabels uit de derailleurs heeft weten te trekken is voor mij een raadsel. Dat ze uit de shifters kunnen komen is inderdaad bekend, met goede montage is dat probleem wel te verhelpen.brekson schreef: 1) een vriend van mij heeft al 3x in panne gestaan met zijn DI2 : 2x een los contactje aan de derrie en ook eens aan de shifter. Gedaan met schakelen als je geen materiaal bij hebt
Volgens mij is dit lijstje niet helemaal meer actueel. Red zat vorig jaar al onder de 2kg dacht ik en de 2012 versie weegt 17xx gram. Super record 2011 weegt ook ergens in de 19xx gram.NoChain schreef:Complete group weights from lightest to heaviest:
1. Sram Red, 2125.6 grams
2. Campag Super Record, 2154.9 grams
3. Campag Record, 2263.7
4. Shimano 7900, 2277 grams
5. Campag Super Record EPS, 2285.4 grams
6. Shimano Dura Ace Di2, 2350.6 grams
7. Campag Chorus, 2352 grams
8. Sram Force, 2435.60 grams
9. Campag Record EPS, 2482 grams
10. Shimano 6700, 2529.2 grams
11. Shimano Ultegra DI2, 2619.3 grams
)