Tubeless
Schwalbe Pro One legde ik zonder enig probleem op mijn non-TR Bora’s.
Lukte met de Conti GP5000 zeker niet, had een bandenknecht nodig.
Lukte met de Conti GP5000 zeker niet, had een bandenknecht nodig.
Laatst gewijzigd door havana op 22 apr 2020 08:09, 1 keer totaal gewijzigd.
De tubeless combinatie heeft mij vandaag voor het eerst een dienst bewezen. Ik wilde na het werk van Roermond naar Maastricht fietsen. Na 2 kilometer voelde ik opeens nattigheid op m’n benen en het duurde even voordat ik realiseerde dat het de sealent was Gestopt, band rustig rond gedraaid tot het sissende geluid verdween en ik kon mijn weg vervolgen.
Na 30 kilometer was het weer raak. Ik hoorde een hard sissend geluid en zag een wit wolkje met sealent uit de band komen. Het bleek om hetzelfde lek te gaan. Wederom en het recept herhaald.
Uiteindelijk goed naar huis kunnen fietsen. Eind goed, al goed
Omdat de band twee keer ‘lek’ ging op dezelfde plek vraag ik me wel af of ik er iets aan moet doen.. Wat doen jullie normaliter bij een vergelijkbaar lek? Band vervangen, pluggen, sealent bijvullen, of gewoon verder fietsen en hopen op het beste?
Na 30 kilometer was het weer raak. Ik hoorde een hard sissend geluid en zag een wit wolkje met sealent uit de band komen. Het bleek om hetzelfde lek te gaan. Wederom en het recept herhaald.
Uiteindelijk goed naar huis kunnen fietsen. Eind goed, al goed
Omdat de band twee keer ‘lek’ ging op dezelfde plek vraag ik me wel af of ik er iets aan moet doen.. Wat doen jullie normaliter bij een vergelijkbaar lek? Band vervangen, pluggen, sealent bijvullen, of gewoon verder fietsen en hopen op het beste?
-
- Forum-lid HC
tim.w: In ieder geval weer wat bijpompen en kijken of het gaatje openspringt, zo niet dan niks eraan doen en gaan fietsen.
Anders een plakkertje aan de binnenkant van de band want dan is het gaatje toch te groot.
Idd veel moeite om de oude Schwalbe Pro One tubeless om m'n DtSwiss wielen te krijgen, mijn duimen waren een paar dagen behoorlijk pijnlijk!
Anders een plakkertje aan de binnenkant van de band want dan is het gaatje toch te groot.
Idd veel moeite om de oude Schwalbe Pro One tubeless om m'n DtSwiss wielen te krijgen, mijn duimen waren een paar dagen behoorlijk pijnlijk!
Ik heb de band opgepomt en het leek goed te gaan, maar enkele uren later hoorde ik helaas een sissend geluid in de woonkamer. Zekere voor het onzekere genomen en de fiets even naar de FM gebracht om een nieuwe band er op te laten zetten.
Jammer want m’n Conti 5000TL was pas een half jaar oud, dus ik had er meer van verwacht. Ik vind het alleen nog te vroeg om van tubeless af te stappen en geef het nog een kans.
Welke tubeless band zouden jullie nemen op dit moment? Ik neig naar wederom conti 5000TL’s maar sta open voor andere suggesties
Dit is een grap?Zekere voor het onzeker[e genomen en de fiets even naar de FM gebracht om een nieuwe band er op te laten zetten.
Een half jaar met een band, dat ga ik niet redden. Na 3000km is de achterband meestal heel ver op en in de zomer kan dat op minder dan 2 maanden zijn
Ik hoop in ieder geval echt dat je een grapje maakte, een bandje vervangen is 5 minuten werk en je banden online kopen, is bijna de helft van de prijs.
Ik hoop in ieder geval echt dat je een grapje maakte, een bandje vervangen is 5 minuten werk en je banden online kopen, is bijna de helft van de prijs.
-
- Forum-lid HC
Dus op zoek naar filmpjes op Youtube "How to install a new tire" Tim, scheelt je veel geld!
Schwalbe Pro One tubeless of de Conti 5000Tl zou mijn keuze voor een nieuwe band zijn, ik heb zelf de Schwalbe, ook tubeless.
Schwalbe Pro One tubeless of de Conti 5000Tl zou mijn keuze voor een nieuwe band zijn, ik heb zelf de Schwalbe, ook tubeless.
Schwalbe Pro One tubeless -> wel uitkijken naar de TLE type (soms ook aangeduid met 2020), dat is de nieuwe type en gaat wat makkelijker om je velg.
-
- Forum-lid
Ik heb echt hulpmiddelen nodig om de Conti 5000 op mijn Duke velgen te leggen. Ik gebruik daarvoor een bandenoplegger en de schwalbe bandenlichters om de band te fixeren. Als ik ooit dusdanig lek rijd, dat ik onderweg een biba moet monteren, dan gaat dat een hels klusje worden.