Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 800

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4946
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 28 aug 2013 22:01

mao schreef:Vorige week m'n Garmin opgestuurd, pc herkende hem niet meer...?
Ben benieuwd hoe lang het gaat duren, volgende week naar Stelvio.
Binnen een week en nieuwe opgestuurd gekregen, oude was ruim 2 jaar oud. Top service!
Nu nog de software aanpakken en deze gebruiks vriendelijk maken....
Laatst gewijzigd door mao op 28 aug 2013 23:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27914
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 28 aug 2013 22:02

Yes! Dus je kunt alsnog de Stelvio beklimmen ;)

Wounded Wijnse
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 jun 2013 16:31

Wounded Wijnse 05 sep 2013 11:42

Gisteren ritje aan het maken en om 20u30 werd de achtergrond van mijn Edge 800 zwart en de cijfers werden wit, ik wist niet dat er standaard blijkbaar een nachtzicht ingebouwd was! Is wel leuk en lekker zichtbaar in het halfduister (op dat moment). Kan dit ergens ingesteld worden? zo ja waar doe je dat?

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2516
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 06 sep 2013 11:34

MENU -> Settings -> System -> Display -> Color Mode

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3130
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 07 sep 2013 18:41

mao schreef:
mao schreef:Vorige week m'n Garmin opgestuurd, pc herkende hem niet meer...?
Ben benieuwd hoe lang het gaat duren, volgende week naar Stelvio.
Binnen een week en nieuwe opgestuurd gekregen, oude was ruim 2 jaar oud. Top service!
Nu nog de software aanpakken en deze gebruiks vriendelijk maken....
Bij mij precies van hetzelfde, inderdaad puike service van Garmin!!

De Stelvio overigens staat voor volgend seizoen in de planning :roll:
YFood !!!

pierre69
Forum-lid
Berichten: 262
Lid geworden op: 08 aug 2010 23:54

pierre69 08 sep 2013 10:06

Kan ik met de 880 ook op de windroos rijden zoja waar vind ik die?
S-works vvor de kasseien
Specialized Marathon stumpjumper voor de mud

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27914
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 08 sep 2013 11:03

Je kunt wel de windrichting instellen als dataveld. Maar aangezien de Garmin geen kompaschip heeft werkt 't niet perfect.

cube67
Forum-lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 04 mar 2012 19:35

cube67 12 sep 2013 20:07

hallo vraagje,is het ook mogelijk om in garmin connect mapjes te maken ?
zoals , mapje mountainbike, mapje wedstrijden ,en mapje training,
alvast bedankt.

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8949
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 14 sep 2013 20:54

cube67 schreef:hallo vraagje,is het ook mogelijk om in garmin connect mapjes te maken ?
zoals , mapje mountainbike, mapje wedstrijden ,en mapje training,
alvast bedankt.
Je kunt de type activiteit en gebeurtenis wel een naam geven als je de rit uitleest en bewerkt.
Sensa GF White edition.
Cannondale Topstone 4.

Gebruikersavatar
Matthijs1973
Forum-lid
Berichten: 444
Lid geworden op: 25 sep 2012 08:26
Locatie: Zeist

Gebruikersavatar Matthijs1973 17 sep 2013 07:45

Matthijs1973 schreef:iemand ervaring met het volgende probleem? Ik heb nu al twee keer gehad dat na het rijden van een koers, uitgezet in Garmin Connect, ik de 'activiteit' bij terugkomst niet kan uploaden naar Connect. Hij vind de file wel, gaat uploaden maar blijft dan 'draaien' en het programma gaat niet verder. Handmatig uploaden lukt ook niet, dan geeft ie de melding dat ie niet alles kon verwerken. De eerste keer was in juni (in frankrijk, mijn leukste rit :-() en de tweede keer vanavond. Het rare (of niet) is dat Strava er geen problemen mee heeft en het bestand gewoon importeert en laat zien.
na een aantal emails met de (dramatische) 1e lijns helpdesk van Garmin (traag, bestanden en emails kwijt...) eindelijk een inhoudelijke reactie terug van level 2 van de helpdesk (??). Ze hebben het betreffende bestand gerepareerd zodat die nu is uit te lezen in Connect (wel met verlies data, tijd en gem snelheid slaat ook nergens meer op). Verder geen oplossing of oorzaak. Oftewel, gewoon hopen dat het niet al te vaak gebeurd en verder niks verwachten van de software-afdeling van Garmin :roll:

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8949
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 17 sep 2013 13:12

Matthijs1973 schreef:
Matthijs1973 schreef:iemand ervaring met het volgende probleem? Ik heb nu al twee keer gehad dat na het rijden van een koers, uitgezet in Garmin Connect, ik de 'activiteit' bij terugkomst niet kan uploaden naar Connect. Hij vind de file wel, gaat uploaden maar blijft dan 'draaien' en het programma gaat niet verder. Handmatig uploaden lukt ook niet, dan geeft ie de melding dat ie niet alles kon verwerken. De eerste keer was in juni (in frankrijk, mijn leukste rit :-() en de tweede keer vanavond. Het rare (of niet) is dat Strava er geen problemen mee heeft en het bestand gewoon importeert en laat zien.
na een aantal emails met de (dramatische) 1e lijns helpdesk van Garmin (traag, bestanden en emails kwijt...) eindelijk een inhoudelijke reactie terug van level 2 van de helpdesk (??). Ze hebben het betreffende bestand gerepareerd zodat die nu is uit te lezen in Connect (wel met verlies data, tijd en gem snelheid slaat ook nergens meer op). Verder geen oplossing of oorzaak. Oftewel, gewoon hopen dat het niet al te vaak gebeurd en verder niks verwachten van de software-afdeling van Garmin :roll:
Ik leest ook de ritten uit met ridewithgps krijg je tenminste de wegen te zien die je gereden hebt ipv een paar krassen over de kaart.
Sensa GF White edition.
Cannondale Topstone 4.

RemcoNoske
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 28 aug 2013 21:35
Locatie: Oud-Heverlee, Belgie

RemcoNoske 18 sep 2013 12:36

Ik ben opzoek naar een fietscomputer. Wat zijn de verschillen tussen de Garmin Edge 800 en de Garmin Edge 810 ? Zit nogal een prijsverschil tussen deze twee apparaten, maar als ik hier kijk: http://www.fietscomputerstore.nl/vergel ... 89/294224/ zit er nog zo veel verschil in ?

Gesloten