iemand al de Garmin edge 705??
-
- Forum-lid
Hoi Paashaas,
als je de Garmin aansluit op je computer verschijnt hij als Garmin (F).
Hier zie je een map, genaamd Garmin.
Als je deze opent zie je een aantal mappen, waaronder GPX, History en Profile.
In de map History staan je opgeslagen ritten.
Als je ze hier nu uit verwijderd zijn ze van je Garmin verwijderd.
Beetje omslachtig, maar zo zijn ze wel verwijderd.
als je de Garmin aansluit op je computer verschijnt hij als Garmin (F).
Hier zie je een map, genaamd Garmin.
Als je deze opent zie je een aantal mappen, waaronder GPX, History en Profile.
In de map History staan je opgeslagen ritten.
Als je ze hier nu uit verwijderd zijn ze van je Garmin verwijderd.
Beetje omslachtig, maar zo zijn ze wel verwijderd.
Sinds gisteren heb ik de Edge 705 en gisteravond geprobeerd alles te monteren. Ik zit alleen met de snelheids/cadans-meter. Ik heb een alu Red Bull met oversized achterbrug die erg dicht bij mijn achterwiel zit. Als ik de snelheidssensor (die soort van "hefboom")naar beneden doe, dan komt hij tegen mijn spaakmagneet aan. De enige manier is om de snelheidssensor naar boven te draaien. Maar dat vind ik weer doodeng als die tussen mijn spaken schiet.
Iemand een oplossing?
Iemand een oplossing?
Canyon Aeroad 9.0 | Canyon Grand Canyon AL 29'er 7.9 | Principia 700 Limited Edition Number 05
- heinrich-gs
- Forum-lid
Volgens mij is hier niet echt een oplossing voor, omdat je niet teveel met de sensor kunt schuiven ivm het magneetje aan de traparm. Deze moest ik trouwens ook opvullen, anders zat hij te ver weg van de sensor. De snelheidssensor staat bij mij ook omhoog... vooralsnog blijft hij goed in positie staan.
Vervelende consequentie van de wat minder rechte frame's.
Vervelende consequentie van de wat minder rechte frame's.
Bliede met mien fietse
Dank voor je antwoord. Ondanks dat ik het nog geen mooie oplossing vind. Mochten er nog anderen zijn met subtielere oplossingen, dan hoor ik het graag.
Daarnaast wou ik vanochtend via gpsies.com een route uitzetten in het duingebied tussen Scheveningen en Noordwijk. Maar deze wegen staan wél op OSM, maar niet op Google Maps. En dus kun je er geen routes overheen laten lopen. Of je moet het handmatig doen. Is hier een oplossing voor?
Daarnaast wou ik vanochtend via gpsies.com een route uitzetten in het duingebied tussen Scheveningen en Noordwijk. Maar deze wegen staan wél op OSM, maar niet op Google Maps. En dus kun je er geen routes overheen laten lopen. Of je moet het handmatig doen. Is hier een oplossing voor?
Canyon Aeroad 9.0 | Canyon Grand Canyon AL 29'er 7.9 | Principia 700 Limited Edition Number 05
ja, bikeroutetoaster gebruiken met de opties auto Routing OSM Bike . Maar in GPSies kan het ook gewoon, met de optie 'Volg wegen - walking'.
-
- Forum-lid
Sinds 2 weken wil de Garmin Training Center software mijn 705 niet meer uitlezen
Als ik de 705 via USB aansluit piept hij wel en herkenning als extra drive vind plaats, als ik daarna de juiste bron selecteer (ik heb namelijk ook nog een 205 horloge) en kies voor 'File --> Receive from device' gaat de software data ophalen, trekt de 705 leeg maar training(sdag) verschijnt niet in de lijst, 705 is vervolgens wel leeg.
Ik heb ook SportsTrack geprobeerd om de Garmin uit te lezen maar die wil niet eens connecten...
Hij functioneert tijdens trainingsritten wel probleemloos, ik ben het dus ff helemaal kwijt, iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?
Als ik de 705 via USB aansluit piept hij wel en herkenning als extra drive vind plaats, als ik daarna de juiste bron selecteer (ik heb namelijk ook nog een 205 horloge) en kies voor 'File --> Receive from device' gaat de software data ophalen, trekt de 705 leeg maar training(sdag) verschijnt niet in de lijst, 705 is vervolgens wel leeg.
Ik heb ook SportsTrack geprobeerd om de Garmin uit te lezen maar die wil niet eens connecten...
Hij functioneert tijdens trainingsritten wel probleemloos, ik ben het dus ff helemaal kwijt, iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?
-
- Forum-lid
[quote="klaas-kippegaas"]Sinds 2 weken wil de Garmin Training Center software mijn 705 niet meer uitlezen
Hij functioneert tijdens trainingsritten wel probleemloos, ik ben het dus ff helemaal kwijt, iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?[/quote]
Ik heb niet zo'n Garmin. Maar had laatst hetzelfde met de MP3. Dagenlang zitten klooien. Toen de MP3 weer aangesloten en gekeken in Hardware.
Daar was hij wel maar geen devicedriver.
Deze opnieuw geinstalleerd en probleem verholpen.
Als ik je verhaal zo lees lijkt het me ook een software probleem. Probeer eens via hardware te kijken als hij aangesloten is of de PC hem dan herkend.
marc
Hij functioneert tijdens trainingsritten wel probleemloos, ik ben het dus ff helemaal kwijt, iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?[/quote]
Ik heb niet zo'n Garmin. Maar had laatst hetzelfde met de MP3. Dagenlang zitten klooien. Toen de MP3 weer aangesloten en gekeken in Hardware.
Daar was hij wel maar geen devicedriver.
Deze opnieuw geinstalleerd en probleem verholpen.
Als ik je verhaal zo lees lijkt het me ook een software probleem. Probeer eens via hardware te kijken als hij aangesloten is of de PC hem dan herkend.
marc
people are strange when you\'re a stranger
http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid HC
Sensor op de bovenkant monteren lijkt me altijd beter. Er zijn er veel met kapotte sensoren, waarschijnlijk onderop gemonteerd en dan komt er veel meer water op en wellicht ook in.
Onderop heb je juist meer kans dat ie tussen je spaken komt als je iets raakt bv. Ik red het overigens net met maximale uitslag van het hefboompje, wel een MTB, bij de race heb je meer plek denk ik
Onderop heb je juist meer kans dat ie tussen je spaken komt als je iets raakt bv. Ik red het overigens net met maximale uitslag van het hefboompje, wel een MTB, bij de race heb je meer plek denk ik
Vandaag voor het eerst gefietst met de Garmin 705. Erg gaaf dingetje, alles werkte vlekkeloos op één ding na. Zie hier hoe de hoogte van mijn rit langzaam daalt. Ik vertrek vanuit huis op 12 meter en kom thuis en dan ligt mijn huis op -18 meter... What happened?
http://www.runsaturday.com/act/244433/subView/Charts en dan het 3de grafiekje
Weet iemand hoe dit op te lossen?
[off-topic]
Ik kende Runsaturday al langer, maar met mijn edge wordt de site wel heel gaaf:
http://www.runsaturday.com/act/244433/subView/3D (even plugin van google van enkele kb installeren en browser restarten)
Je zweeft dus echt over het parcours en kunt precies zien hoe je gefietst hebt!
[off-topic]
Ik kende Runsaturday al langer, maar met mijn edge wordt de site wel heel gaaf:
http://www.runsaturday.com/act/244433/subView/3D (even plugin van google van enkele kb installeren en browser restarten)
Je zweeft dus echt over het parcours en kunt precies zien hoe je gefietst hebt!
-
- Forum-lid HC
[quote="Aristos"]Vandaag voor het eerst gefietst met de Garmin 705. Erg gaaf dingetje, alles werkte vlekkeloos op één ding na. Zie hier hoe de hoogte van mijn rit langzaam daalt. Ik vertrek vanuit huis op 12 meter en kom thuis en dan ligt mijn huis op -18 meter... What happened?
[/quote]
Je moet zorgen dat je aanvang hoogte bekend is. Als je de 705 aanzet (vooral de eerste keer) dan zoekt hij eerst zijn positie en daarna, met meer satelliet info pas de hoogte. Begin je te vroeg te rijden dan zit hij zijn positie te corrigeren en vind maar heel moeilijk zijn hoogte. Je moet dus hem dus gewoon wat eerde aanzetten en wachten totdat ook de hoogte is gestabiliseerd.
Als je daarna ook nog eens één keer je thuis positie bewaart dan vind hij de volgende keer dit veel sneller.
[/quote]
Je moet zorgen dat je aanvang hoogte bekend is. Als je de 705 aanzet (vooral de eerste keer) dan zoekt hij eerst zijn positie en daarna, met meer satelliet info pas de hoogte. Begin je te vroeg te rijden dan zit hij zijn positie te corrigeren en vind maar heel moeilijk zijn hoogte. Je moet dus hem dus gewoon wat eerde aanzetten en wachten totdat ook de hoogte is gestabiliseerd.
Als je daarna ook nog eens één keer je thuis positie bewaart dan vind hij de volgende keer dit veel sneller.
- r.hilferink
- Forum-lid
Ik heb geen aandelen ervan maar ik heb goede ervaringen met www.bikeplanner.com. Hierbij kun je ook verschillende sporten invoeren maar de site wordt voornamelijk gebruikt door fietsers.
Persoonlijk vind ik RunSaturday wat onoverzichtelijker, maar dat kan ook komen omdat ik me er niet volledig in heb verdiept.
Meest positieve punt van Bikeplanner vind ik het contact met mede-fietsers, middels directe dialoog of gewoon reacties op andermans blog.
Ook een mooie tool vindt ik de berekening van de wattages die de grafiek toont op de verschillende beklimmingen. Hierdoor kun je dezelfde klim vergelijken met eerdere trainingen.
Wat betreft jouw hoogtemeting probleem:
Zojuist heb ik een tip gekregen van een mede-bikeplanner. Je kunt een way-point aanmaken zodat jouw edge die herkent en dan met de juiste hoogte begint. Dus je startpunt aanmaken als way-point met de juiste hoogte.
Daarnaast kan het zijn dat de Edge bij veel regen geen goede hoogte meer kan meten doordat het gaatje waarmee de luchtdruk (dacht ik) wordt gemeten verstopt zit door het water. Daar kampen meerdere mensen mee heb ik begrepen.
Persoonlijk vind ik RunSaturday wat onoverzichtelijker, maar dat kan ook komen omdat ik me er niet volledig in heb verdiept.
Meest positieve punt van Bikeplanner vind ik het contact met mede-fietsers, middels directe dialoog of gewoon reacties op andermans blog.
Ook een mooie tool vindt ik de berekening van de wattages die de grafiek toont op de verschillende beklimmingen. Hierdoor kun je dezelfde klim vergelijken met eerdere trainingen.
Wat betreft jouw hoogtemeting probleem:
Zojuist heb ik een tip gekregen van een mede-bikeplanner. Je kunt een way-point aanmaken zodat jouw edge die herkent en dan met de juiste hoogte begint. Dus je startpunt aanmaken als way-point met de juiste hoogte.
Daarnaast kan het zijn dat de Edge bij veel regen geen goede hoogte meer kan meten doordat het gaatje waarmee de luchtdruk (dacht ik) wordt gemeten verstopt zit door het water. Daar kampen meerdere mensen mee heb ik begrepen.
Red Bull Pro SL 3000
Gazelle Cyclocross
Trainingsblog op http://www.bikeplanner.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gazelle Cyclocross
Trainingsblog op http://www.bikeplanner.com" onclick="window.open(this.href);return false;
@ericpeters: dank voor je reactie. Wat mij alleen opvalt is dat wanneer ik vertrek de hoogte klopt. Alleen tijdens mijn 1 uur durende tocht heen en terug, begint hij langzaam maar zeker af te wijken.
Toen ik thuis was stond hij op -18 meter. Ik heb toen een meting gedaan, die op +12 meter kwam. Alleen gaf hij in het fietsscherm nog steeds -18 meter. Dus blijkbaar vertrouwd hij dan op de barometer, die op dat moment niet goed klopt.
Toen ik thuis was stond hij op -18 meter. Ik heb toen een meting gedaan, die op +12 meter kwam. Alleen gaf hij in het fietsscherm nog steeds -18 meter. Dus blijkbaar vertrouwd hij dan op de barometer, die op dat moment niet goed klopt.