Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Wilier

Rbe
Forum-lid

Rbe 26 mei 2014 20:34

In fluo rood. Met cosmic sle en force 22

JPAR
Forum-lid HC

Gebruikersavatar JPAR 26 mei 2014 20:35

Nice. Ben benieuwd.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Rbe
Forum-lid

Rbe 26 mei 2014 20:36

Ik ook. Weekje of 5-6 dan zou hij er zijn

poeske
Forum-lid

poeske 01 jun 2014 15:01

Ik heb regelmatig mee gepost op dit forum. Heb ook het nodige geleerd van andere forummers. Gisteren mijn Cento 1 Air opgehaald. Gisterenmiddag nog een kort test rit gemaakt. Vanochtend de eerste echte 62 kilometer gefietst. Er is wel eens kritiek geweest op het bochtenwerk van deze fiets. Dit valt reuze mee. Kan me overigens wel voorstellen dat er geschiktere fietsen zijn voor een criterium op een parkoers van 1200 meter met 8 bochten. Maar voor de langere stukken langs kanalen en over polderwegen is deze fiets erg plezierig. Voor mij ook comfortabel genoeg. Voor mensen die veel lange tochten maken van vele uren is de Cento SR misschien geschikter. Zelf fiets ik 2-3 keer per week, tijdsduur meestal niet langer dan 1.5 tot 2 uur. Deze fiets lijkt daar zeer geschikt voor.

ps. wil wel foto's toevoegen, maar geen idee hoe je dit doet op dit forum.

JPAR
Forum-lid HC

Gebruikersavatar JPAR 01 jun 2014 15:17

poeske schreef:Ik heb regelmatig mee gepost op dit forum. Heb ook het nodige geleerd van andere forummers. Gisteren mijn Cento 1 Air opgehaald. Gisterenmiddag nog een kort test rit gemaakt. Vanochtend de eerste echte 62 kilometer gefietst. Er is wel eens kritiek geweest op het bochtenwerk van deze fiets. Dit valt reuze mee. Kan me overigens wel voorstellen dat er geschiktere fietsen zijn voor een criterium op een parkoers van 1200 meter met 8 bochten. Maar voor de langere stukken langs kanalen en over polderwegen is deze fiets erg plezierig. Voor mij ook comfortabel genoeg. Voor mensen die veel lange tochten maken van vele uren is de Cento SR misschien geschikter. Zelf fiets ik 2-3 keer per week, tijdsduur meestal niet langer dan 1.5 tot 2 uur. Deze fiets lijkt daar zeer geschikt voor.

ps. wil wel foto's toevoegen, maar geen idee hoe je dit doet op dit forum.
Check dit topic maar even: http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php ... o+plaatsen Foto's willen we natuurlijk niet missen :D

poeske
Forum-lid

poeske 01 jun 2014 15:33

Dank voor de tip JPAR. Foto's geplaatst in mijnalbum,nl. Sorry voor de troep in de tuin (kinderen). En de kritiek op de gele decals ken ik! http://www.mijnalbum.nl/Album=VPGYJTWM#XMRNBPGD

JPAR
Forum-lid HC

Gebruikersavatar JPAR 01 jun 2014 15:40

Afbeelding
Afbeelding

Ik zet ze hier ook nog even neer :D

Mooie fiets!

velolove
Forum-lid

velolove 01 jun 2014 15:44

Hoop niet dat je gezeik krijgt van de spacer-zeikers. Die lui met fietstasjes onder het zadel.
ooit allemaal op een Scalpel

poeske
Forum-lid

poeske 01 jun 2014 15:51

velolove schreef:Hoop niet dat je gezeik krijgt van de spacer-zeikers. Die lui met fietstasjes onder het zadel.
Spacers zijn met mijn lengte wel nodig. Anders gaat mijn rug een moeilijke tijd gehad. En geen fietstasje voor mij!

JPAR
Forum-lid HC

Gebruikersavatar JPAR 01 jun 2014 15:57

Ik snap nooit waarom er commentaar moet komen op hoe iemand zijn fiets afgesteld is? Je kunt er een vraag over stellen, maar om meteen te zeggen dat het niet goed is of wat dan ook vind ik erg jammer. Kun je iemand zijn plezier totaal vergallen.

Dit is een XXL of niet? Hoe lang ben je?

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 01 jun 2014 16:30

Opbouwende kritiek wordt ook vaak als gezeik gezien...

Ik weet niet of het nu ook nog geldt maar een aantal jaar geleden werd het als gevaarlijk gezien als er meer mm's spacers werden gebruikt dan de diameter van de stuurbuis. Persoonlijk denk ik dat het zo'n vaart niet zal lopen, vooral niet als je ziet hoever een zadelpen kan uitsteken.

Echt mooier wordt het er niet op maar het alternatief, een Specialized Roubaix o.i.d. in maat 61 met een gigantische balhoofdbuis is ook geen toonbeeld van schoonheid. Erg grote of kleine racefietsen zijn nou eenmaal een beetje uit proportie maar ik vind hier het totaalplaatje nog best te pruimen (zacht uitgedrukt).

Als deze spacers en stuurpen op een maatje 54 zou zitten dan mag er best gezegd worden dat er dan een verkeerde framemaat is gekocht (aangesmeerd) ook al kan dat pijnlijk zijn voor de trotse eigenaar. Ik snap ook niet wat het hebben van een zadeltasje daar mee van doen heeft...
Campagnolo Ultra Dork

poeske
Forum-lid

poeske 01 jun 2014 16:31

@jpar het is een XL. En ben 1.92. Als ik nog de rug had van laten we zeggen midden jaren 80, had ik misschien wel voor de XXL gekozen. Ik ben niet de jongste meer, fiets nog graag, maar de onderrug is niet de sterkste schakel in mijn lichaam. De benen zijn nog wel goed. Heb me erbij neergelegd dat ik iets rechter op zal moeten zitten dan in mijn jonge jaren.

Overigens kan ik wel tegen kritiek. Deze fiets is een bewuste keuze. In 1e instantie was mijn oog gevallen op de duurdere donkere modellen van Trek. Juist op dat moment gingen ze remmen monteren aan de onderkant van de fiets. Zag dat niet zitten. Toen kwam ik de Wilier tegen. Was in 1e instantie verkocht voor de SR. Tot er een proefrit volgde op een 1Air. Keuze lastig, en uitgesteld (o.a. vanwege tijdelijke rugproblemen). Een filmpje op Youtube over deze fiets, gaf wel de doorslag. Kleur is een bewuste keuze. Maar daar mag iedereen anders over denken. Zo zou ik niet voor de Bianchi kleuren kiezen van Belkin. Kritiek staat mijn fietsplezier de komende tijd niet in de weg!

Plaats reactie