Trek
Voor wat het waard is: in "de Tour" stond een eerste rij-impressie van de Emonda waarin in het kort werd vermeld dat de fiets merkbaar licht is, lekker koersvast en goed door de bochten gaat (dus stijf genoeg) maar wel minder comfortabel t.o.v. de Domane (=natuurlijk logisch) maar ook de Madone biedt duidelijk meer comfort.
No pain no gain, no guts no glory!
http://www.bikeradar.com/road/gear/cate ... r-8-48958/
Blijkt ook uit bovenstaande review: 'Best for smooth roads...'
Blijkt ook uit bovenstaande review: 'Best for smooth roads...'
Dank je franklin. Ik moet binnenkort nog even foto's maken als het een beetje mooi weer is.
De fitness bike heb ik destijds aangeschaft om te kijken of het fietsen iets voor mij zou zijn. Het fietsen bevalt me erg goed, dus werd het tijd voor een echte racer. Ik wilde graag meteen een "goede" fiets (niet te zwaar, Ultegra afmontage, a-merk, alle kabels binnendoor, etc.) en niet onbelangrijk, eentje die ik ook nog eens mooi vond. Ik heb lang rondgekeken op internet, bikemotion beurs, plaatselijke FM's, etc. en na een uitgebreide meting uiteindelijk bij de Emonda SL6 uitgekomen.
Volgens mij is het frame van de SLR iets lichter dan dat van de SL (700 series OCLV carbon tov 500 series OCLV carbon), mogelijk heeft dit ook invloed op het comfort?
De fitness bike heb ik destijds aangeschaft om te kijken of het fietsen iets voor mij zou zijn. Het fietsen bevalt me erg goed, dus werd het tijd voor een echte racer. Ik wilde graag meteen een "goede" fiets (niet te zwaar, Ultegra afmontage, a-merk, alle kabels binnendoor, etc.) en niet onbelangrijk, eentje die ik ook nog eens mooi vond. Ik heb lang rondgekeken op internet, bikemotion beurs, plaatselijke FM's, etc. en na een uitgebreide meting uiteindelijk bij de Emonda SL6 uitgekomen.
Volgens mij is het frame van de SLR iets lichter dan dat van de SL (700 series OCLV carbon tov 500 series OCLV carbon), mogelijk heeft dit ook invloed op het comfort?
Ik denk dat wij gewone stervelingen dit verschil op ons niveau niet gaan merken Zit ook een hoop marketing bij en dat werkt blijkbaar goed. Moet eerlijk bekennen dat ik soms ook wel eens iets koop terwijl ik weet dat artikel eigenlijk helemaal niets beter is dan een goedkopere variant. Is dat erg? Nee, want zoals de dames goed gevoel krijgen van het kopen van dure kleding, schoenen en tassen, zo verwen ik mezelf af en toe met iets moois op fietsgebied.
Focus Mares CX 1 2014
Cube ams super hpc race 2012
Cube ams super hpc race 2012