Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Hommes Wielersport in Soest

diogenes
Forum-lid
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 jan 2005 12:32

diogenes 14 mar 2010 14:49

Kan je niet gewoon aangifte doen? Of is dat naief?
Velgenfluisteraar

Florezido

ilpirato
Forum-lid
Berichten: 202
Lid geworden op: 30 jun 2008 18:04

ilpirato 14 mar 2010 16:11

Als hij 100% zeker is dat dat zijn fiets is, en dat is hij, dan kan hij zeker aangifte doen..
Ik zou persoonlijk na de aangifte een afspraak maken met de verkoper, met een aantal vrienden er naartoe, kijken of het jouw fiets is, neem desnoods bonnetjes mee, indien jouw fiets meteen politie bellen en ze laten komen. Neem dan ook je aangifte even mee...
Hier moet je alleen wel tijd, zin en toch ook lef voor hebben...
Bianchi SL3, Pantani Vive!!
Colnago CX-1

klaas-kippegaas
Forum-lid
Berichten: 283
Lid geworden op: 23 mei 2009 20:36

klaas-kippegaas 14 mar 2010 16:28

Mijn bedoeling was niet zo zeer je een keuze te laten maken tussen A,B,C, of D hoor ;)

Het was juist om aan te geven dat het een complexe situatie is waarbij speculeren geen oplossing gaat bieden.

Zoals hier eerder geroepen, recht hebben is helaas niet altijd recht krijgen, overweeg alle opties/risico's nog eens rustig en neem daarna weloverwogen en goed doordachte keuze.

oh ja : stennis schoppen bij de verkoper en een stuk hout nemen is dat mijn inziens niet, misschien dat politie inschakelen EN (DAS) rechtsbijstand of een advocaat je goed op weg kan helpen bij het vinden van een acceptabele oplossing?!



en ehh : inzetten op maximaal haalbare maar wel rekening houden met een uitkomst waarbij je genoegen moet nemen met minder, voorkomt nog grotere teleurstellingen achteraf....blijft nederlands recht he :rolleye:
mijn bikes :

Wilier Cento Cunego | Specialized Epic Carbon | Cube Reaction | Tomahawk ICE

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 14 mar 2010 19:53

Sharkman 1 schreef:Overigens heb ik geen enkel probleem met een snelheidsbon (verzamel ze) maar wel met zinloos flitsen op plekken waar nooit iets gebeurd met als reden dat het wel maximaal op moet leveren (dus liever onderaan een helling op de snelweg na een overgang van 120 naar 100 en niet op een krappe weg met veel gelijkwaardige kruisingen of op een woonerf. Sprak laats nog een agent aan met de vraag waarom hij op een bepaalde plek met zijn laserpistool stond. Commentaar was dat hij uit ervaring wist dat die weg de enige was waar je 50 mocht en op alle andere wegen in de buurt 70. Buitenstaanders hadden dit vaak niet door en dat was dus weer 20 km pure winst. Voor zo'n instelling en zo'n agent heb ik dus echt nul respect.

Ik had er eens 1 die vertelde dat het 'een gevaarlijk punt is' waar 'vele ongelukken gebeuren'. Ik fiets er inmiddels 10 jaar dagelijks langs en heb nog nooit iets van een ongeluk gehoord, net als mijn ouders die er al 25 jaar wonen.

Wel weet ik dat het een extreem lang recht stuk is met 2 flauwe bochtjes, waar iedereen zou zeggen waar je gewoon 100 km/h rijden mag.

burggrothestraat
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 mar 2010 20:27

burggrothestraat 17 mar 2010 21:39

Toch wel tijd om te reageren. Ik zelf weet wat er de afgelopen vier jaar ongeveer met Hommes wielrensport is gebeurd. De eigenaar is Hans en Danny werkte voor hem. Vier jaar geleden zag ik Danny vrij weinig en liepen de zaken met Hommes erg goed. Hans heeft nog een vriend gehad die voor hem werkte waarbij de samenwerking ook goed liep.

Vorig jaar in de winter ging het al mis, Hans was minder happy had last van zijn rug en misschien mede daar door wat psychische problemen had. Zijn huisarts gaf het advies wat meer tijd voor zichzelf te nemen en dat het aangeven van je grenzen balangrijk is.

Danny is voor Hans komen werken en daar ging hij snel de breg af. Danny haalde Hans over om op zeer vele fronten waarbij mijn mening is dat Danny te veel aan Hans trok en Hans tegen Danny nooit zijn grenzen aan kan/kon geven. Er kwamen s'avond/s'nachts figuren langs die nog even iets kwamen kopen, geloof me dat waren geen fietsen. Hans heeft vaak de zin geroepen dat hij dingen niet in zijn winkel wilde hebben, toch (nogmaals het is naar mijn mening) heeft Danny zijn zin door weten te drukken zoals ook met de wietplantage. De woning met zolder huurde Danny en hij zei tegen mij dat hij die wilde huren om zijn dochter een kamer te kunnen geven. De studio die was voor Hans en was handig zodat hij niet naar Kortenhoef hoefde als hij een avond door moest werken om de reparatie's af te krijgen.

Danny nam alle reparatie's aan zonder te overleggen of Hans daar wel plek en tijd voor had. De leveringen van de onderdelen hadden vaak vertraging waardoor het inplannen van de reparatie's moeilijk te doen was en hij toch veel moest doen op momenten dat de spullen binnen kwamen. Dat Hommes afgelopen zomer een week dicht was heeft daar dan ook mee te maken. Stop zeggen tegen Danny was een onbegonnen zaak en zo was er zoveel werk dat Hans door de bomen het bos niet meer zag en een voorstadium van een burn out kreeg. Op dat moment ging de winkel dicht en zette hij zijn telefoon uit om toch de rust te krijgen die hij nodig had.

Zoals ik al zei, Danny bracht van alles met zich mee en zo ook de criminaliteit en (het blijft een vermoeden) dat bleef niet bij sorfdrugs. Fietsen die niet nieuw waren verkocht Danny als de brandweer, hoe hij daar aan kwam is en blijft natuurlijk de vraag. Danny stond op een dag voor een stoplicht hier in Soest (weet ik van Danny zelf) waarbij hij klem gereden werd door twee auto's waarbij in eentje een grote man zat met een tattoo in zijn nek, Danny is weg weten te komen en is een tussen door weg in geslagen waarbij hij zijn achtervolgers af heeft weten te schudden. Hij vroeg aan mij of iemand van de politie een tattoo in zijn nek mocht hebben waarop ik zei dat hij maar uit moest gaan kijken omdat ik denk dat hij erg diep in de criminaliteit zit en hij erg veel geluk heeft gehad.

Danny gebruikt van alles en daarin heeft hij Hans ook mee weten te trekken. Hans kan niet zo goed tegen die troep en is (het zijn slecht mijn bevindingen) wat door gaan draaien van die zooi en alsof dat nog niet genoeg was heeft Danny Hans overgehaald om zijn zaak te vergroten terwijl hij al genoeg te doen had om te repareren.

Op 11 september is er door de politie Baarn een inval gedaan en de wietplantage gevonden. Hans zat in de wietplantage en Danny heeft dagen ondergedoken gezeten. Nr 18 zat tot dat moment bij Boersma vastgoed en staat nu op naam van Fortuna Park Investment. Zover ik weet is nummer 14 van een andere eigenaar. Aangezien (naar mijn gevoel) Danny in de meterkast een nieuwe aansluiting van de electra heeft gemaakt is er een naheffing van Eneco van toepassing die betaald mag worden door Danny en Hans.

Daarnaast zijn de leveranciers hun eigendommen terug gaan halen, sommige echt al direct na 11 september. De huur van het nieuwe pand is hoger dan van nummer 18 die er nog boven op komt. Het huurcontract was n.l. nog niet opgezegt en heeft een opzeg termijn van 1 jaar. Het zou dus kunnen dat Fortuna Park Investment de laatste spullen op is komen halen. Wat de meeste mensen niet op zal vallen is dat het afval (alle troep achter in de tuin)n.l. ook allemaal weg is op hetzelfde moment dat de zaak volledig leeg gehaald is.

Daarnaast weet ik dat de gemeente nog belasting van Hans te goed had en daar een invorderings bevel voor had. Zelf zie ik Danny en/of Hans nog in staat om zelf in te breken met misschien de achterliggende gedachte dat ze dan van de verzekering (mocht die wel betaald zijn) nog geld terug kunnen krijgen en de spullen daarnaast zelf nog te koop zetten. Als het een oud klant was van Hommes of van Danny sta ik er ook niet gek van te kijken.

Volgens mij hoorde ik s'nachts wel wat geluid maar ach, zeg nou zelf zou jij daar nog een kijkje gaan nemen met dit in je achterhoofd.

Voor de mensen die hun fiets kwijt zijn, ik hoop dat jullie hem nog is terug zien en daarnaast veel succes met het doen van aangifte's.

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 17 mar 2010 21:56

Burg Grothestraat schreef: Danny stond op een dag voor een stoplicht hier in Soest (weet ik van Danny zelf) waarbij hij klem gereden werd door twee auto's waarbij in eentje een grote man zat met een tattoo in zijn nek, Danny is weg weten te komen en is een tussen door weg in geslagen waarbij hij zijn achtervolgers af heeft weten te schudden. Hij vroeg aan mij of iemand van de politie een tattoo in zijn nek mocht hebben waarop ik zei dat hij maar uit moest gaan kijken omdat ik denk dat hij erg diep in de criminaliteit zit en hij erg veel geluk heeft gehad.


Hoi,

Hmmmm.....en hoe komt dat jij dit allemaal weet?

Ik verbaasde me vooral over het vetgedrukte stuk hierboven. Dat impliceert dat we een corrupte agent hebben in Soest of lees ik het verkeerd?

Zorro

Nou ja,
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

ilpirato
Forum-lid
Berichten: 202
Lid geworden op: 30 jun 2008 18:04

ilpirato 17 mar 2010 23:12

Als ik dat dikgedrukte stukje zo lees, dan denkt Danny waarschijnlijk dat hij klem is gereden door politiemensen in burger. Echter ik denk dat dat niet zo is...waarschijnlijk een aantal schuldeisers...
Bianchi SL3, Pantani Vive!!
Colnago CX-1

masterb
Forum-lid
Berichten: 1892
Lid geworden op: 25 aug 2006 16:34

masterb 17 mar 2010 23:21

ZorroI schreef:
Burg Grothestraat schreef: Danny stond op een dag voor een stoplicht hier in Soest (weet ik van Danny zelf) waarbij hij klem gereden werd door twee auto's waarbij in eentje een grote man zat met een tattoo in zijn nek, Danny is weg weten te komen en is een tussen door weg in geslagen waarbij hij zijn achtervolgers af heeft weten te schudden. Hij vroeg aan mij of iemand van de politie een tattoo in zijn nek mocht hebben waarop ik zei dat hij maar uit moest gaan kijken omdat ik denk dat hij erg diep in de criminaliteit zit en hij erg veel geluk heeft gehad.


Hoi,

Hmmmm.....en hoe komt dat jij dit allemaal weet?

Zorro


Omdat Danny dat zelf verteld heeft, ook tegen mij. Ik dacht altijd dat het grootspraak was. Het tegendeel blijkt nu waar. Ik heb overigens wel gehoord dat de ouders van de broertjes een zaak in Eemnes hebben gevraagd om alle fietsen in bestelling op te bouwen en te leveren. Volgens mij neemt deze zaak ook het dealerschap over van Ridley en Wilier.

stoli
Forum-lid
Berichten: 380
Lid geworden op: 01 sep 2009 18:34

stoli 18 mar 2010 05:27

ook echt bij iemand werken, en zodoende in een grote drugs bende terecht komen ;') neem dan toch lekker ontslag zeg...


@Querqo

ik geloof echt dat het jouw fiets is. zulke details zoals jij beschrijft, weet je ook echt alleen maar van je eigen fiets. ik ben echt geen held ofzo, maar als de politie niks wilt doen, zou ik een paar vrienden in een auto laden met een knuppel etc. en ik zou gewoon een afsrpaak maken om die fiets te gaan kopen. eerst goed kijken of het je fiets is, en dan gewoon de confrontatie aangaan (verbaal). zeg gewoon dat je die fiets meeneemt, hij zal heus niks doen tegen 5 man met knuppels. en aangifte doen dieven ook niet hoor ;)

klaas-kippegaas
Forum-lid
Berichten: 283
Lid geworden op: 23 mei 2009 20:36

klaas-kippegaas 18 mar 2010 07:46

tjonge, jonge, wat een uitspraken/advies weer......

stel dat er een kern van waarde in bovenstaande zit, ...met 5 man sterk + honkbalknuppels bij zware criminelen langs en dan denken dat ze (achteraf) niks doen :rolleye:

nederland wordt steeds slimmer......maar niet hier in dit forum-topic
mijn bikes :

Wilier Cento Cunego | Specialized Epic Carbon | Cube Reaction | Tomahawk ICE

ilpirato
Forum-lid
Berichten: 202
Lid geworden op: 30 jun 2008 18:04

ilpirato 18 mar 2010 09:38

Wat als de persoon die de fiets nu te koop aanbiedt, de fiets ter goede trouw heeft opgekocht??
Sta je dan met je knuppels een onschuldig iemand te bedreigen...geen goed idee lijkt mij...
Bianchi SL3, Pantani Vive!!
Colnago CX-1

demonsternaar
Forum-lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 26 jan 2007 11:08

demonsternaar 18 mar 2010 19:34

Il Pirato schreef:Wat als de persoon die de fiets nu te koop aanbiedt, de fiets ter goede trouw heeft opgekocht??
Sta je dan met je knuppels een onschuldig iemand te bedreigen...geen goed idee lijkt mij...


nou sorry hoor,als iemand ter goede trouw een fiets koop, verkoop hij hem de volgende dag gelijk. ja hoor keep on dreiging het is gewoon en gore oplichter punt uit.
To be Old and Wise You must first be Young and Stupid

Plaats reactie