Timo 2.0 schreef:Nica schreef:Ik vind dat kimmage een hoop vind.. maar niet met iets komt.
Als je overleeft van kanker dan wordt het overwonnen genoemd. Dus LA heeft zijn kanker gewoon overwonnen, net als vele andere. Tuurlijk zit dat er een stuk geluk bij. Dat hij toen ook al topathleet was heeft hem ongetwijfeld geholpen, zo ook de positivisme.
Even voor de goede orde: de mensen die ik verloor door kanker ontbrak het hun aan "een stuk geluk" of aan "positivisme"?
Edit: want je uitleg over ziekten die je kunt "afleren" (astma) of die "geen medische oorzaak lijken te hebben" (spierreuma) is interessant maar totaal niet ter zake waar het kanker betreft. Of betwijfel je daar ook de medische oorzaak of denk je dat je die ziekte ook kan afleren? Totaal off-topic maar je bovenstaande bericht triggered bij mij iets negatiefs.
Dat is helemaal niet mijn bedoeling..
Edit: Hele lange post maar zinloos.
Mijn voorganger verwoord het prima.
Overleven van kanker, het winnen van de strijd is een combinatie van geluk, positivisme, en heel hard werken.
Ik wordt dan ook boos op die klimmage die LA neerzet als het ergste wat er is. Iemand de kanker van het peloton noemen is heel laag, en alleen daarom zou de NOS niet met zo'n persoon willen praten. Zeker als je weet dat iemand zelf hard heeft gevochten tegen kanker. Als je dan zegt dat kanker enkel te genezen is met geluk dan laat de stumpert zien het zelf nog niet in zijn omgeving te hebben meegemaakt, of geen enkele medevoelend te hebben naar andere.
Je zult zelf ook moeten toegeven dat demensen waarover je spreekt, keihard hebben gevochten, continu hebben geprobeerd de zon te zien schijnen, maar het geluk niet te hebben gehad. Het is keihard vechten, en positivisme is het enige wapen dat je als persoon hebt. Helaas is de medicatie bij een aantal mensen niet genoeg.
Het is overigens niet zo dat ik er geen kennis van heb, van behoorlijk dichtbij zit ik nu 5 jaar te zien hoe een famillie lid van mij deze strijd aan het strijden is.