Tubes for Dummies
Ik heb de Easton EC90 wielen en nu is het probleem dat er uit het ventiel lucht blijft lopen sinds ik hem opgepompt heb. (is dus het tegenovergestelde effect) Nu is mijn vraag, kan ik met tubes bij elke fietsenmaker terecht, of alleen bij bepaalde?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Hoi,
[quote]Domme vragen bestaan niet. [\quote]
Domme antwoorden daarentegen....
De standaard ventiellengte is 36mm, bij Vittoria (er dient per definitie immer een uitzondering op een vermeende standaard te bestaan) geldt 42mm als normale ventiellengte.
Heb je nu een hoge velg, stel maar 40mm en hoger) dan heb je een hulpstuk nodig. Een ventielverlenger dus.
Die bestaan er in kleuren en geuren maar als je die tere dingen te vast wil aandraaien heb je geheid een lekkend ventiel.
Voorzichtig te werk gaan dus en als je rammelen in de velg wil mijden dan breng je een stukje tape aan om het ventiel.
Die dingen kunnen lekken maar mits beleid aangebracht niet echt symptomatisch..
Ciao,
[quote]Domme vragen bestaan niet. [\quote]
Domme antwoorden daarentegen....
De standaard ventiellengte is 36mm, bij Vittoria (er dient per definitie immer een uitzondering op een vermeende standaard te bestaan) geldt 42mm als normale ventiellengte.
Heb je nu een hoge velg, stel maar 40mm en hoger) dan heb je een hulpstuk nodig. Een ventielverlenger dus.
Die bestaan er in kleuren en geuren maar als je die tere dingen te vast wil aandraaien heb je geheid een lekkend ventiel.
Voorzichtig te werk gaan dus en als je rammelen in de velg wil mijden dan breng je een stukje tape aan om het ventiel.
Die dingen kunnen lekken maar mits beleid aangebracht niet echt symptomatisch..
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...
Hoi,
Cyclo cross wereld.
Als ik al een pietje precies ben zijn die het wel in het kwadraat.
Ciao,
AntaresF schreef:charite schreef:Dat wordt lastig lijmen met een velglint
Dus, nee... dat is niet nodig.
cheers,
Peter
ok bedankt. Dacht het ergens gelezen te hebben. Vond het ook raar.
Dus toch beter even vragen.
Groeten
Cyclo cross wereld.
Als ik al een pietje precies ben zijn die het wel in het kwadraat.
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...
fdegrove schreef:Hoi,
AntaresF schreef:charite schreef:Dat wordt lastig lijmen met een velglint
Dus, nee... dat is niet nodig.
cheers,
Peter
ok bedankt. Dacht het ergens gelezen te hebben. Vond het ook raar.
Dus toch beter even vragen.
Groeten
Cyclo cross wereld.
Als ik al een pietje precies ben zijn die het wel in het kwadraat.
Ciao,
Volgens mij gebruikt mijn LBS voor mijn cyclocross wielen ook een extra lint, maar icm Mavic reflex veglen/challenge tube. http://www.challengetech.it/products/cy ... ifo-010/en
Canyon Endurace SLX DISC 8.0 Di2
Niner RLT 9 RDO
Grand Canyon SLX 9.0
SW Roubaix
SW Epic
Niner RLT 9 RDO
Grand Canyon SLX 9.0
SW Roubaix
SW Epic
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Kan je eens een foto posten van je ventiel?
Klinkt alsof je een open verlenger hebt waarbij de "afsluiter" van het ventiel open blijft staan.
Misschien duwt de verlenger hiertegen of zit er gewoon wat vuil in.
In het laatste geval effe met een tandenstoker oid een paar keer indrukken.
Klinkt alsof je een open verlenger hebt waarbij de "afsluiter" van het ventiel open blijft staan.
Misschien duwt de verlenger hiertegen of zit er gewoon wat vuil in.
In het laatste geval effe met een tandenstoker oid een paar keer indrukken.