Pagina 20 van 112
Geplaatst: 29 dec 2010 18:13
door ramniv
Ik heb de Easton EC90 wielen en nu is het probleem dat er uit het ventiel lucht blijft lopen sinds ik hem opgepompt heb. (is dus het tegenovergestelde effect) Nu is mijn vraag, kan ik met tubes bij elke fietsenmaker terecht, of alleen bij bepaalde?
Geplaatst: 29 dec 2010 18:16
door amclassic-fan
Waarschijnlijk loopt de lucht niet uit het ventiel, maar heeft de tube gewoon een latex binnenband. Een latex binnenband verliest een paar bar aan druk in 24 uur.
Geplaatst: 29 dec 2010 18:25
door ramniv
Ok, maar je hoort het duidelijk uit ventiel lopen. Op het moment dat ik mijn duim erop houdt is dit over. Wat is hier aan te doen? Fietsenmaker.
Misschien domme vragen, maar ben een beginner.
Geplaatst: 29 dec 2010 18:43
door jiminez
Domme vragen bestaan niet.
Zoals het mij over komt; Als het een uit elkaar te draaien ventiel betreft, bovenste stukje iets vaster draaien met een klein tangetje. Als er geen lucht meer ontsnapt = vast genoeg.
Geplaatst: 29 dec 2010 19:30
door ramniv
Ok, ga ik even proberen. Is het mogelijk het wiel naar elke fm te brengen of is dit meer specialistisch?
Geplaatst: 30 dec 2010 02:48
door fdegrove
Hoi,
[quote]Domme vragen bestaan niet. [\quote]
Domme antwoorden daarentegen....
De standaard ventiellengte is 36mm, bij Vittoria (er dient per definitie immer een uitzondering op een vermeende standaard te bestaan) geldt 42mm als normale ventiellengte.
Heb je nu een hoge velg, stel maar 40mm en hoger) dan heb je een hulpstuk nodig. Een ventielverlenger dus.
Die bestaan er in kleuren en geuren maar als je die tere dingen te vast wil aandraaien heb je geheid een lekkend ventiel.
Voorzichtig te werk gaan dus en als je rammelen in de velg wil mijden dan breng je een stukje tape aan om het ventiel.
Die dingen kunnen lekken maar mits beleid aangebracht niet echt symptomatisch..
Ciao,
Geplaatst: 30 dec 2010 02:51
door fdegrove
Hoi,
AntaresF schreef:charite schreef:Dat wordt lastig lijmen met een velglint
Dus, nee... dat is niet nodig.
cheers,
Peter
ok bedankt. Dacht het ergens gelezen te hebben. Vond het ook raar.
Dus toch beter even vragen.
Groeten
Cyclo cross wereld.
Als ik al een pietje precies ben zijn die het wel in het kwadraat.
Ciao,
Geplaatst: 30 dec 2010 12:43
door refie
fdegrove schreef:Hoi,
AntaresF schreef:charite schreef:Dat wordt lastig lijmen met een velglint
Dus, nee... dat is niet nodig.
cheers,
Peter
ok bedankt. Dacht het ergens gelezen te hebben. Vond het ook raar.
Dus toch beter even vragen.
Groeten
Cyclo cross wereld.
Als ik al een pietje precies ben zijn die het wel in het kwadraat.
Ciao,
Volgens mij gebruikt mijn LBS voor mijn cyclocross wielen ook een extra lint, maar icm Mavic reflex veglen/challenge tube.
http://www.challengetech.it/products/cy ... ifo-010/en
Geplaatst: 31 dec 2010 14:01
door ramniv
Kan je met tubes gewoon naar een fietsenmaker of zijn dit doe het zelf klussen?
Geplaatst: 31 dec 2010 14:37
door amclassic-fan
Je kan 't toch net zo goed zelf oplossen als dat je de boel naar een FM gaat brengen? Gewoon het ventiel aandraaien en indien aanwezig ook de ventiel verlenger.
Geplaatst: 31 dec 2010 17:25
door ramniv
Had ik gedaan, maar liep nog steeds leeg, vandaar.
Geplaatst: 31 dec 2010 17:42
door danny1407
Kan je eens een foto posten van je ventiel?
Klinkt alsof je een open verlenger hebt waarbij de "afsluiter" van het ventiel open blijft staan.
Misschien duwt de verlenger hiertegen of zit er gewoon wat vuil in.
In het laatste geval effe met een tandenstoker oid een paar keer indrukken.