TijdstrijdersCup 2010
[quote="Tour pretendent"]Na enige weken dit topic niet te hebben bezocht blijkt dat naast de strijd om de eerste plaats, ook het gevecht om de laatste plaats is los gebarsten!
Al sinds september ben ik in training voor de laatste plaats.
Dagelijks goudgele rakkers want van brood in vloeibare vorm kan ik veel meer op, zeer veel rijst en pasta voor de koolhydraten opbouw. Maar ook kijken naar de fiets, visualisatie van mijn laatste plaats, je weet wel.
De strijd zal hard zijn en soms op het randje, Juryleden moeten over uren maken om te beoordelen of het allemaal wel reglementair is verlopen:D
Over juryleden gesproken, ik start na Corniel zodat de juryleden voor donker thuis zijn:p .
Ook vraag ik de aandacht van de juryleden voor de volgende truc.
De fiets moet in originele staat mét berijder over de finish geraken. Dat laat dus de mogelijkheid open vlak voor de finish een lekkenband te veinzen en in het zicht van de tijd meting de band te verwisselen en rustig op te pompen en al doende laatste te worden! :rolleye:
Ik vind dat de jury tegen deze praktijk streng zal moeten optreden.
Laatste worden doe je niet zomaar, het is een kunst..
Veel succes en plezier, tijdstrijders pretendent
[/quote]
Hmmm, en ik maar denken dat ik er een makkie aan zou hebben om laatste te worden :rolleye:
Dat wordt nog serieus trainen dus... zucht
Al sinds september ben ik in training voor de laatste plaats.
Dagelijks goudgele rakkers want van brood in vloeibare vorm kan ik veel meer op, zeer veel rijst en pasta voor de koolhydraten opbouw. Maar ook kijken naar de fiets, visualisatie van mijn laatste plaats, je weet wel.
De strijd zal hard zijn en soms op het randje, Juryleden moeten over uren maken om te beoordelen of het allemaal wel reglementair is verlopen:D
Over juryleden gesproken, ik start na Corniel zodat de juryleden voor donker thuis zijn:p .
Ook vraag ik de aandacht van de juryleden voor de volgende truc.
De fiets moet in originele staat mét berijder over de finish geraken. Dat laat dus de mogelijkheid open vlak voor de finish een lekkenband te veinzen en in het zicht van de tijd meting de band te verwisselen en rustig op te pompen en al doende laatste te worden! :rolleye:
Ik vind dat de jury tegen deze praktijk streng zal moeten optreden.
Laatste worden doe je niet zomaar, het is een kunst..
Veel succes en plezier, tijdstrijders pretendent
[/quote]
Hmmm, en ik maar denken dat ik er een makkie aan zou hebben om laatste te worden :rolleye:
Dat wordt nog serieus trainen dus... zucht
http://www.sjaspatat.net" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik had een poedelprijs in gedachte, maar dat lokt schijnbaar enorme strijd uit. Toch maar schrappen dan.
@mispoes, Tour pretendent & danny1407: Gewoon hard trappen, probeer harder te gaan dan je dacht te kunnen, dan heb je sowieso gewonnen.
@mispoes, Tour pretendent & danny1407: Gewoon hard trappen, probeer harder te gaan dan je dacht te kunnen, dan heb je sowieso gewonnen.
- superrose
- Forum-lid
- Berichten: 3276
- Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
- Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
- Contact
[quote="Axel"]Drie intensieve trainingen per week is wel erg veel. Voor mij is twee maximaal. In deze tijd van het jaar is het met name het duurvermogen vergroten en de kracht uitbouwen. De specifieke training op snelheid en de trainingen om langer rond je omslagpunt te kunnen fietsen komen bij mij pas in maart.[/quote]
ach dat fietsen rondom dat omsalgpunt is niet zozeer het probleem, het tempo wat erbij zit op het moment is echter wel een aanfluiting....
Tips? Iemand?
Ach ik kan altijd zo'n poedelpak aantrekken ipv een snelpak.
Maar ik heb gehoord dat Danny dat al wilde om interessant mee te doen bij de start, vreemd volk die rotterdammers....
ach dat fietsen rondom dat omsalgpunt is niet zozeer het probleem, het tempo wat erbij zit op het moment is echter wel een aanfluiting....
Tips? Iemand?
Ach ik kan altijd zo'n poedelpak aantrekken ipv een snelpak.
Maar ik heb gehoord dat Danny dat al wilde om interessant mee te doen bij de start, vreemd volk die rotterdammers....
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten
[quote="superrose"][quote="Axel"]Drie intensieve trainingen per week is wel erg veel. Voor mij is twee maximaal. In deze tijd van het jaar is het met name het duurvermogen vergroten en de kracht uitbouwen. De specifieke training op snelheid en de trainingen om langer rond je omslagpunt te kunnen fietsen komen bij mij pas in maart.[/quote]
ach dat fietsen rondom dat omsalgpunt is niet zozeer het probleem, het tempo wat erbij zit op het moment is echter wel een aanfluiting....
Tips? Iemand?
[/quote]
Gewoon de afstand door 4 delen (40km/4=10km) en deze afstand in je bloktraining opnemen...... d.w.z. 2 of 3x per week een bloktraining van 4 à 5 x 10km intensief duur op omslagpunt met daartussen 5 a 10 minuten rust. De laatste serie pak je gewoon ietsje boven je omslagpunt.
De week voor de tijdrit doe je lekker relaxed rustig aan, gewoon duurtraining met 3 of 4 dagen voor de tijdrit nog een pittige bloktraining om even het gevoel te krijgen (1 of 2x 10km ietsje onder wedstrijdtempo, niet overbodig verzuren).
De tijdrit zelf doe je inderdaad je snelpak aan en ga je driekwartronde ietsje boven je omslagpunt en de laatste 10km ga je zo stervensnelmogelijk naar de finish..... en een beetje vent komt natuurlijk tegen het misselijk-zijn-aan over de finish. Afzien is een feest moet je maar denken.
ach dat fietsen rondom dat omsalgpunt is niet zozeer het probleem, het tempo wat erbij zit op het moment is echter wel een aanfluiting....
Tips? Iemand?
[/quote]
Gewoon de afstand door 4 delen (40km/4=10km) en deze afstand in je bloktraining opnemen...... d.w.z. 2 of 3x per week een bloktraining van 4 à 5 x 10km intensief duur op omslagpunt met daartussen 5 a 10 minuten rust. De laatste serie pak je gewoon ietsje boven je omslagpunt.
De week voor de tijdrit doe je lekker relaxed rustig aan, gewoon duurtraining met 3 of 4 dagen voor de tijdrit nog een pittige bloktraining om even het gevoel te krijgen (1 of 2x 10km ietsje onder wedstrijdtempo, niet overbodig verzuren).
De tijdrit zelf doe je inderdaad je snelpak aan en ga je driekwartronde ietsje boven je omslagpunt en de laatste 10km ga je zo stervensnelmogelijk naar de finish..... en een beetje vent komt natuurlijk tegen het misselijk-zijn-aan over de finish. Afzien is een feest moet je maar denken.
- razenderoeland
- Forum-lid
- Berichten: 1320
- Lid geworden op: 28 jul 2006 21:30
- Locatie: Dronryp
Ook Texel is vertegenwoordigd deze tijdrit. Dit is tenminste een afstand om voor van de bank te komen. Ik zal kijken of ik nog wat andere renners warm kan krijgen voor deze tijdrit.
Hoe sterk is de eenzame fietser...
[quote="superrose"]Ach dat fietsen rondom dat omslagpunt is niet zozeer het probleem, het tempo wat erbij zit op het moment is echter wel een aanfluiting (..)[/quote]
Niet zo miepen. Veel D1 en - zoals Auke schreef - af en toe een bloktraining. En dan de elfde gewoon zien wat je kan.
[quote="Auke"]Hej Corniel, heb je geen zin om twee uurtjes (= twee rondjes) eerder te starten en er een echte tijdrit van te maken [/quote]
Zin, zin, ik heb zin om eens boven de veertig zo'n rondje af te leggen, en als ik er drie moet doen vrees ik dat de volgende twee niet echt een succes meer gaan worden.
[quote="RazendeRoeland"]Ook Texel is vertegenwoordigd deze tijdrit. Dit is tenminste een afstand om voor van de bank te komen. Ik zal kijken of ik nog wat andere renners warm kan krijgen voor deze tijdrit.[/quote]
Dat zou mooi zijn. Ik heb trouwens sinds vandaag een officiële vergunning. Als ik 10! (u leest het goed) gecertificeerde verkeersregelaars regel, mag ik de auto's staande houden. Anders gelden de algemeen geldende verkeersregels (renners naderen een voorgangsweg).
Iemand 10 vrijwilligers over?!
Niet zo miepen. Veel D1 en - zoals Auke schreef - af en toe een bloktraining. En dan de elfde gewoon zien wat je kan.
[quote="Auke"]Hej Corniel, heb je geen zin om twee uurtjes (= twee rondjes) eerder te starten en er een echte tijdrit van te maken [/quote]
Zin, zin, ik heb zin om eens boven de veertig zo'n rondje af te leggen, en als ik er drie moet doen vrees ik dat de volgende twee niet echt een succes meer gaan worden.
[quote="RazendeRoeland"]Ook Texel is vertegenwoordigd deze tijdrit. Dit is tenminste een afstand om voor van de bank te komen. Ik zal kijken of ik nog wat andere renners warm kan krijgen voor deze tijdrit.[/quote]
Dat zou mooi zijn. Ik heb trouwens sinds vandaag een officiële vergunning. Als ik 10! (u leest het goed) gecertificeerde verkeersregelaars regel, mag ik de auto's staande houden. Anders gelden de algemeen geldende verkeersregels (renners naderen een voorgangsweg).
Iemand 10 vrijwilligers over?!
Hey Corniel,
Je hebt vrijwilliger #1. Ik zat laatst al met Danny PM's uit te wisselen en toen kwam het hierop. Ik woon vlakbij het parcours en stelde toen al voor om de bochten uit te vegen de dag ervoor.
Darn, ik lees nu dat het gecertificeerde verkeersregelaars moeten zijn. Ben ik niet maar evengoed wil ik wel helpen en o.a. die bochten uitvegen.
Vandaag daar gereden en er ligt hier en daar nog wel wat agrarisch afval op de weg.
Mvg, Zorro
Je hebt vrijwilliger #1. Ik zat laatst al met Danny PM's uit te wisselen en toen kwam het hierop. Ik woon vlakbij het parcours en stelde toen al voor om de bochten uit te vegen de dag ervoor.
Darn, ik lees nu dat het gecertificeerde verkeersregelaars moeten zijn. Ben ik niet maar evengoed wil ik wel helpen en o.a. die bochten uitvegen.
Vandaag daar gereden en er ligt hier en daar nog wel wat agrarisch afval op de weg.
Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
- geertjan5
- Forum-lid
- Berichten: 1093
- Lid geworden op: 20 nov 2008 18:41
- Locatie: Friesland, nabij Sneek
Hmmmm... mijn ouwe heer en ik zijn wel gecertificeerde verkeersregelaars maar alleen in friesland. En buiten friesland moeten we toestemming hebben vd gemeente o.i.d. Echter is er nog 1 probleem als het met mijn rug goed gaat, is er nog maar 1 over..
Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht heeft al verloren.
- geertjan5
- Forum-lid
- Berichten: 1093
- Lid geworden op: 20 nov 2008 18:41
- Locatie: Friesland, nabij Sneek
nee geen kaart-over diploma. Maar een ding dat je aan de muur kan hangen waarop staat dat je in een bepaald jaar een cursus hebt gevolgd als verkeersregelaar. Deze curcus kregen wij van mannen met de blauwe pet. Ook moet je dit elk jaar weer herhalen want het is maar 1 jaar geldig:(
Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht heeft al verloren.
-
- Forum-lid
- Berichten: 3988
- Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38
10 gediplomeerde vrijwilligers? Zoveel bochen en oversteekplaatsen zitten er niet eens in het parcours. Al tel je ze bij elkaar op.
Hoe zit het trouwens met het grote scherm waar we na afloop gezamelijk Parijs-Roubaix op gaan kijken? Of moet ik de tijdrit onderweg naar huis maar gewoon wat verlengen?
Hoe zit het trouwens met het grote scherm waar we na afloop gezamelijk Parijs-Roubaix op gaan kijken? Of moet ik de tijdrit onderweg naar huis maar gewoon wat verlengen?