Fietschallenge 2010
Heb alleen de mtb versie gereden en vond hem uiterst waardeloos.
Mocht in de 4e lichting starten en dan sta je langs iemand op gympies. Waarom wordt er niet ingedeeld op verwachte eindtijd (als er toch al niet naar licentierijders wordt gekeken). Nu gaat zoiemand gevaarlijke situaties creeren omdat ze niet zo stuurvast zijn en het snelheidsverschil is enorm met de wat fanatiekere fietsers. En om een uur van te voren in het startvak op te stellen en dan koud de eerste klim omhoog jagen is ook niet prettig.
Daarnaast nog een keer bijna onder een auto gelegen omdat de oversteekhulpen gewoon wat rond stonden te gapen. Ik zag hem goed staan dus ik verwachte niet dat er een auto aan kwam. Als ze toch niets doen, zet er dan niemand neer dan kijk ik zelf iig beter.
Een leuke slagboom precies na een bocht in een snelle afdaling met het waarschuwings papiertje op de slagboom. Ja, als ik dat papiertje zie dan heb ik die slagboom ook wel gezien. Mocht ook wel iets langer over nagedacht worden. Waarom worden trouwens niet de gewone internationale waarschuwingstekens gebruikt??
En over die laatste lus is volgens mij wel genoeg geschreven. Duurde trouwens wel lang voordat er iemand was die aan kwam zetten met een paar pijltjes. Toen hadden mijn maatje en ik allang besloten dat het niets meer ging worden.
Volgende week weer gewoon lekker een marathon rijden in belgie, daar ben ik nog nooit zo teleurgesteld. Verwacht niet dat ik volgend jaar nog een shimano challenge ga rijden.
Mocht in de 4e lichting starten en dan sta je langs iemand op gympies. Waarom wordt er niet ingedeeld op verwachte eindtijd (als er toch al niet naar licentierijders wordt gekeken). Nu gaat zoiemand gevaarlijke situaties creeren omdat ze niet zo stuurvast zijn en het snelheidsverschil is enorm met de wat fanatiekere fietsers. En om een uur van te voren in het startvak op te stellen en dan koud de eerste klim omhoog jagen is ook niet prettig.
Daarnaast nog een keer bijna onder een auto gelegen omdat de oversteekhulpen gewoon wat rond stonden te gapen. Ik zag hem goed staan dus ik verwachte niet dat er een auto aan kwam. Als ze toch niets doen, zet er dan niemand neer dan kijk ik zelf iig beter.
Een leuke slagboom precies na een bocht in een snelle afdaling met het waarschuwings papiertje op de slagboom. Ja, als ik dat papiertje zie dan heb ik die slagboom ook wel gezien. Mocht ook wel iets langer over nagedacht worden. Waarom worden trouwens niet de gewone internationale waarschuwingstekens gebruikt??
En over die laatste lus is volgens mij wel genoeg geschreven. Duurde trouwens wel lang voordat er iemand was die aan kwam zetten met een paar pijltjes. Toen hadden mijn maatje en ik allang besloten dat het niets meer ging worden.
Volgende week weer gewoon lekker een marathon rijden in belgie, daar ben ik nog nooit zo teleurgesteld. Verwacht niet dat ik volgend jaar nog een shimano challenge ga rijden.
A bad day on the bike is better than a good day at work.
[quote="*Pino*"][quote="TiesT"]hele dikke vette plus voor de organisatie. De foto's zijn gratis en goed!. En ook nog eens full resolutie. Damn(Y)[/quote]
Op welke foto's doel precies?
[/quote]
Ik bespeur enige ironie in de reactie van TiesT...?
Op welke foto's doel precies?
[/quote]
Ik bespeur enige ironie in de reactie van TiesT...?
Inderdaad supertof geregeld dat je de foto's gratis kunt downloaden! Goed bezig!!
[img=http://gallery.me.com/appeltjez/100699/ ... 8528870001]
Lekker weertje daar op de Camerig...
@Cas, denk het niet, zie het formaat foto hierboven, denk dat Tiest serieus tevreden is, dat ben ik ook. Ook al vanwege de hoeveelheid foto's die er van me genomen zijn, stuk of tien geloof ik!
[img=http://gallery.me.com/appeltjez/100699/ ... 8528870001]
Lekker weertje daar op de Camerig...
@Cas, denk het niet, zie het formaat foto hierboven, denk dat Tiest serieus tevreden is, dat ben ik ook. Ook al vanwege de hoeveelheid foto's die er van me genomen zijn, stuk of tien geloof ik!
Cannondale SuperSix EVO, Sram Red
Scott Addict R1, DA 7900
Cannondale F29 Alloy 2 SLX/XT
Scott Addict R1, DA 7900
Cannondale F29 Alloy 2 SLX/XT
Daar heb ik niet eens op gelet Cas, ben niet zo into smiles etc... (wat zou het moeten betekenen dan?)
Maar ontopic: mooie foto's dus, compliment aan de organisatie!
Maar ontopic: mooie foto's dus, compliment aan de organisatie!
Cannondale SuperSix EVO, Sram Red
Scott Addict R1, DA 7900
Cannondale F29 Alloy 2 SLX/XT
Scott Addict R1, DA 7900
Cannondale F29 Alloy 2 SLX/XT
Ik weet dus niet wat het zou moeten betekenen..
Maar veel goede en gratis foto's is natuurlijk altijd goed! Al vind ik het belangrijker dat de organisatie goed is en dat ik een leuke dag heb gehad dan dat ik achteraf een paar mooie foto's heb. Hier dacht ik dus enige ironie in te bespeuren. Ik heb overigens zelf helemaal niet aan de fietschallenge meegedaan en heb hier dus verder ook geen oordeel over...
Maar veel goede en gratis foto's is natuurlijk altijd goed! Al vind ik het belangrijker dat de organisatie goed is en dat ik een leuke dag heb gehad dan dat ik achteraf een paar mooie foto's heb. Hier dacht ik dus enige ironie in te bespeuren. Ik heb overigens zelf helemaal niet aan de fietschallenge meegedaan en heb hier dus verder ook geen oordeel over...
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40184
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Het zal toch niet zo zijn dat ik eerst moet registreren bij Spikecycling voor ik ze te zien krijg zeker?
Less is bore
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40184
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
[quote="Jorisb"]jawel, ik wilde gisteren ook even kijken hoe goed ze zijn, maar je kan alleen kijken als je eerst registreerd....nou, dan niet ![/quote]
Zoek het uit inderdaad. En ik zag op mountainbikeforum dat ze alleen op het asfalt gemaakt zijn; lekker handig tijdens een ATB(!!!!!!)event
Maar goed, ik heb gisteravond mijzelf direct maar ingeschreven voor de BartBrentjensChallenge in oktober. De ervaringen die ik er mee heb (3x) zijn een stuk positiever. Snap echt niet hoe het kan dat die organisatie het wel voor elkaar krijgt en Interim niet. (wedstrijdelement, klasseringen, goede tijdwaarneming, kloppende route, wel startvakken met voorrang voor licentiehouders en snelle rijders, geen grote last minute wijzigingen). En dat terwijl het een lus van 100km is door vele gemeenten en gebieden.
En die laatste vraagstelling is niet om te zeiken, maar een hele serieuze vraag die ik mijzelf stel. Waarom lukt het daar wel??
Zoek het uit inderdaad. En ik zag op mountainbikeforum dat ze alleen op het asfalt gemaakt zijn; lekker handig tijdens een ATB(!!!!!!)event
Maar goed, ik heb gisteravond mijzelf direct maar ingeschreven voor de BartBrentjensChallenge in oktober. De ervaringen die ik er mee heb (3x) zijn een stuk positiever. Snap echt niet hoe het kan dat die organisatie het wel voor elkaar krijgt en Interim niet. (wedstrijdelement, klasseringen, goede tijdwaarneming, kloppende route, wel startvakken met voorrang voor licentiehouders en snelle rijders, geen grote last minute wijzigingen). En dat terwijl het een lus van 100km is door vele gemeenten en gebieden.
En die laatste vraagstelling is niet om te zeiken, maar een hele serieuze vraag die ik mijzelf stel. Waarom lukt het daar wel??
Less is bore
Duidelijke reactie van Rodrick. Sympathiek dat je ons in je twijfels meeneemt. Die duidelijkheid in communicatie heb ik rondom het evenement wel gemist.
De meeste deelnemers kunnen echt wel begrip opbrengen voor de (zeer) vele wijzigingen, maar communiceer er dan duidelijker en transparanter over. Zo vind ik het echt onvoorstelbaar dat er twee dagen na de tocht nog steeds geen excuus staat voor het ontbreken van pijlen bij de 60MTB.
Zo moeilijk is het toch niet om een paar keer per week een stukje te zetten op de fietschallenge website?
Ik denk ook echt dat Fiets zich moet afvragen of ze een dergelijk evenement nog willen organiseren. Alle fouten die gemaakt zijn en de sfeerloze start/finish versterken je imago niet bepaald. Misschien de race wederom in Limburg organiseren en een andere regio opzoeken voor de Race/MTB toertocht. Of je naam verbinden aan bestaande tochten (Math Salden Classic?)
De meeste deelnemers kunnen echt wel begrip opbrengen voor de (zeer) vele wijzigingen, maar communiceer er dan duidelijker en transparanter over. Zo vind ik het echt onvoorstelbaar dat er twee dagen na de tocht nog steeds geen excuus staat voor het ontbreken van pijlen bij de 60MTB.
Zo moeilijk is het toch niet om een paar keer per week een stukje te zetten op de fietschallenge website?
Ik denk ook echt dat Fiets zich moet afvragen of ze een dergelijk evenement nog willen organiseren. Alle fouten die gemaakt zijn en de sfeerloze start/finish versterken je imago niet bepaald. Misschien de race wederom in Limburg organiseren en een andere regio opzoeken voor de Race/MTB toertocht. Of je naam verbinden aan bestaande tochten (Math Salden Classic?)
-
- Forum-lid
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 15 mar 2010 12:56
Misschien een domme vraag,...
maar zie het maar als eentje van een beginnende fietser:
Weet iemand waar de precieze route staat op internet van de gereden 115 km versie en de bijbehorende namen van de heuvels die we opgezwoegd zijn?
(en dan bedoel ik natuurlijk niet dat onduidelijke plaatje op de site van de SFC)
Alvast bedankt,...
maar zie het maar als eentje van een beginnende fietser:
Weet iemand waar de precieze route staat op internet van de gereden 115 km versie en de bijbehorende namen van de heuvels die we opgezwoegd zijn?
(en dan bedoel ik natuurlijk niet dat onduidelijke plaatje op de site van de SFC)
Alvast bedankt,...