Pagina 20 van 28

Geplaatst: 01 jul 2010 22:48
door daniel1975
En hoe gaan ze dat doen?????????

Geplaatst: 01 jul 2010 23:02
door petronius
Tijd van de afdaling telt gewoon niet mee.
Tijdmat boven en onder een andere.

Voor de toppers blijft het hetzelfde, kwestie van eerst op de Alp te staan.
Dus verandert er feitelijk weinig, want ook voor iedereen daar achter blijft het kwestie van met een goeie groep het dal door te kunnen trekken.

Zal iets met mogelijke verantwoordelijkheid te maken hebben zeker ?

Geplaatst: 01 jul 2010 23:05
door daniel1975
Gaaf, zo kan ik ook eens goud halen!!!!

Geplaatst: 01 jul 2010 23:09
door anniversary
en hopelijk ik ook

Geplaatst: 02 jul 2010 00:29
door daniel1975
Eigenlijk vind ik het kolder hoor, valse veiligheid.

Geplaatst: 02 jul 2010 00:43
door redalert
Ik vind het geen kolder. Als je ziet wat voor toeren de mensen uithalen om 5 minuten goed te maken in een afdaling waar je niets kan winnen alleen maar verliezen, vind ik dit een wijze beslissing.

Geplaatst: 02 jul 2010 09:50
door daniel1975
En jij denkt dat dat nu gaat veranderen? Daar geloof ik totaal niks van.

Geplaatst: 02 jul 2010 10:08
door havana
Het is in ieder geval een poging om de veiligheid te verbeteren, of het helpt zal nu moeten blijken. Ik heb ook mijn twijfels maar laat ons eerst de wedstrijd afwachten.

Geplaatst: 02 jul 2010 10:41
door daniel1975
Maar is het al bevestigd of is het een vaag gerucht?

Geplaatst: 02 jul 2010 13:14
door freekw
Ik heb gisteren mijn startnummer opgehaald en kan het bevestigen, de afdaling wordt inderdaad geneutraliseerd. Betekent dat voor ca. 28 km de tijd stil staat. Ik vind het belachelijk, alsof iedereen nu ineens heel rustig gaat dalen, iedereen weet dat de afdaling link is en iedereen heeft zijn eigen verantwoordelijkheid, ook de Galibier af kan je je dood rijden als je een bocht mist! Ik ben wel benieuwd of ze nu ook de tijden voor goud aanpassen, anders devalueert de gouden medaille wel in waarde! Denk dat iedereen nu gewoon op zijn eigen stopwatch gaat rijden!

Geplaatst: 02 jul 2010 13:58
door amclassic-fan
Mooi dan hoef ik de Marmotte ook niet meer te rijden, wat een belachelijk maatregel. Ik geloof ook niet hoe dit voordeel gaat opleveren, er zijn nu nog steeds mensen die met achterstand op hun fietsmaatjes boven komen en dat gat dicht willen rijden in de afdaling. Schijtluizen die niet durven te dalen gaan nu misschien helemaal stil staan. Dus al met al zijn de snelheidsverschillen nog steeds groot en is de veiligheid niets verbeterd.

In DM zijn er altijd personen die het nodig vinden om in de 1e scherpere bocht naar rechts in de afdaling van de Sella over de vangrail heen te gaan. Zo is overal wel wat, omdat er personen te veel risico nemen. Zolang maar meestal alleen diegene die te veel risico nemen onderuit gaan (en dus niet andere fietsers ook 't ravijn in rijden) zie ik er niet echt een probleem in, risico's horen nu eenmaal bij wielrennen, anders moet je lekker gaan spinnen.

Geplaatst: 02 jul 2010 14:03
door pinarello
[quote="Amclassic-fan"]Mooi dan hoef ik de Marmotte ook niet meer te rijden, wat een belachelijk maatregel. Ik geloof ook niet hoe dit voordeel gaat opleveren, er zijn nu nog steeds mensen die met achterstand op hun fietsmaatjes boven komen en dat gat dicht willen rijden in de afdaling. Schijtluizen die niet durven te dalen gaan nu misschien helemaal stil staan. Dus al met al zijn de snelheidsverschillen nog steeds groot en is de veiligheid niets verbeterd.

In DM zijn er altijd personen die het nodig vinden om in de 1e scherpere bocht naar rechts in de afdaling van de Sella over de vangrail heen te gaan. Zo is overal wel wat, omdat er personen te veel risico nemen. Zolang maar meestal alleen diegene die te veel risico nemen onderuit gaan (en dus niet andere fietsers ook 't ravijn in rijden) zie ik er niet echt een probleem in, risico's horen nu eenmaal bij wielrennen, anders moet je lekker gaan spinnen.[/quote]

Het gaat averechts werken: het wordt nu gewoon een tijdrit naar beneden als ze een mat boven en beneden leggen; de gevolgen laten zich raden....