Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Fietsen 2010

fizik
Forum-lid
Berichten: 2262
Lid geworden op: 20 feb 2008 21:16
Locatie: Staphorst

fizik 02 sep 2009 00:08

TiesT schreef:Verkeerd begrepen;)

Net de nieuwe crosser van de rabobank ploeg bewerkt. Man wat een vet ding.

Carbon
Isp
Interne Kabelrouting
Nieuwe vork (komt nog een lichtere)
Heel smalle geovaliseerde onderbuis (voor het oppakken van het frame)
Light!. 7.3kg met oude da groep en normale afmontage. Tijdens het crossseizoen gaat íe onder de 7(Y)


En daar maak je dan niet even een fotootje van om ons mee te laten genieten?

michaelvg
Forum-lid
Berichten: 310
Lid geworden op: 30 mei 2007 21:33

michaelvg 02 sep 2009 00:10

Wat een verkrachting van Merckx! hoop dat ze in het echt er toch beter uit zien!

@Rob iemand die bij Fidea rijd aankomend seizoen heeft ook z'n pas opgeboude crosser in moeten leveren, de zelfde grappen (interne kabel's). Toch slim lijkt mij met het crossen, alleen hoe zit dat met vuil?
http://michaelvanginneken.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 02 sep 2009 00:35

michaelvg schreef:Wat een verkrachting van Merckx! hoop dat ze in het echt er toch beter uit zien!



De klasse van vroeger lijkt er mij idd een beetje af. Het had even goed een Prorace of ander carbon merk kunnen zijn, me dunkt :s
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

tiest
Forum-lid HC
Berichten: 4199
Lid geworden op: 04 jun 2005 19:58

tiest 02 sep 2009 00:40

michaelvg schreef:Wat een verkrachting van Merckx! hoop dat ze in het echt er toch beter uit zien!

@Rob iemand die bij Fidea rijd aankomend seizoen heeft ook z'n pas opgeboude crosser in moeten leveren, de zelfde grappen (interne kabel's). Toch slim lijkt mij met het crossen, alleen hoe zit dat met vuil?


De boel loopt in 1 stuk door van balhoofdbuis tot achterpad en zitbuis(remmen) En is geen gapend gat waar een kabeltje doorheen loopt maar echt heel net afgedicht.

Fietsje ziet er heel raar uit en verkooptechnisch mischien niet helemaal 100%. maar elke cm van het frame is over nagedacht en met de insteek: Crossen!.

Als ik morgen mn camera'tje niet vergeet zal ik wel ff een foto schieten (Pang)

Gebruikersavatar
andromeda
Forum-lid HC
Berichten: 4013
Lid geworden op: 08 sep 2005 01:53

Gebruikersavatar andromeda 02 sep 2009 01:10

Geen zin om terug te zoeken maar staat BMC er al bij?
Wat een schitterend apparaat!! Toch maar eens gaan nadenken over de verkoop van de R3 om toch overstag te gaan naar ....

Afbeelding
"Try not. Do or do not......there is no try"

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 02 sep 2009 01:14

Prachtig idd. Fotootje van die fiets vandaag:

Afbeelding
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

michelvd
Forum-lid
Berichten: 310
Lid geworden op: 29 mei 2008 17:54

michelvd 02 sep 2009 01:53

andromeda schreef:Geen zin om terug te zoeken maar staat BMC er al bij?
Wat een schitterend apparaat!! Toch maar eens gaan nadenken over de verkoop van de R3 om toch overstag te gaan naar ....

Afbeelding


Zou dat nou bevorderlijk voor het comfort zijn zo'n korte achtervork. Ik kan mij dat niet voorstellen, buiten het feit dat ik het niet mooi vindt.

...dus neem maar contact op als je van je R3 af wilt...;)

Gebruikersavatar
andromeda
Forum-lid HC
Berichten: 4013
Lid geworden op: 08 sep 2005 01:53

Gebruikersavatar andromeda 02 sep 2009 01:57

Volgens de filosofie van BMC zou het juist wel comfort op moeten leveren, maar ik heb er nog geen rijervaring mee dus kan het je niet vertellen. Ik weet alleen dat ik ze verschrikkelijk mooi vindt (al jaren overigens) en dat ik voor het volgende seizoen eens heel hard ga nadenken.

Maar dan moet de R3 eruit, ik stuur wel een pm als het zover is...
"Try not. Do or do not......there is no try"

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 02 sep 2009 01:59

Ik vind het ook een ontzettend mooie fiets!

Een achtervork die lager ingrijpt op de zitbuis is in windtunnel overigens bewezen aerodynamischer te zijn, al is dat bij deze BMC allicht niet de bedoeling (maar je ziet dit op tijdritfietsen dus meer en meer, om die reden).
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

_cas_
Forum-lid
Berichten: 270
Lid geworden op: 24 jul 2006 13:03

_cas_ 02 sep 2009 02:06

Moet zeggen dat ik die BMC op de studiofoto ook prachtig vind, maar op de foto van Pieter valt de fiets en profil dan toch weer tegen. Mindere belichting en de verhoudingen zijn toch vreemd...

Gebruikersavatar
arepol
Forum-lid
Berichten: 1467
Lid geworden op: 17 jun 2008 14:07
Locatie: Eindhoven
Contact

Gebruikersavatar arepol 02 sep 2009 02:12

Ik denk dat die BMC er in grote maten heel erg raar uit gaat zien.
Niet zozeer dat het een dranghek word, maar dat de verhoudingen minder goed kloppen.

Dat de lage achterbrug comfort brengt kan ik wel inkomen, de zadelpen word zo als het ware 'langer' gemaakt en dus heeft die een langere afstand om trillingen over te dempen.

Vind het wel een hele fraaie fiets.

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 02 sep 2009 11:14

De Parlee Z5 is er, al wacht ik op nog wat duidelijker foto's:

Afbeelding
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Plaats reactie