ULTREMO R
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5615
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Lek rijden is vaak ook een kwestie van pech, met mijn GP4000 reed ik gelijk met het eerste ritje lek.
Je hoort verschillende berichten over de Ultremo's-R, er wordt gezegd dat ze iets meer lek gevoelig zijn dan de oude Ultremo's.
Er zijn er echter ook die 2000 km of meer rijden zonder lek......geluk????
Als mijn GP's op zijn monteer ik de Ultremo's.....ben benieuwd!
Je hoort verschillende berichten over de Ultremo's-R, er wordt gezegd dat ze iets meer lek gevoelig zijn dan de oude Ultremo's.
Er zijn er echter ook die 2000 km of meer rijden zonder lek......geluk????
Als mijn GP's op zijn monteer ik de Ultremo's.....ben benieuwd!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
B1NL schreef:
Wat ik me wel afvraag is of meer mensen last hebben van extreem veel lek rijden, gisteren 1e rondje met nieuwe banden en 2x lek achter in 60km.
Ik rij nu 2mnd met ultremo's en heb al 4 lekke banden gehad. Met mijn Prorace 2 heb ik 1 lekke band in 5800km gehad.
Ik rij op 9bar (ivm mijn 95kg) dus te zacht zijn ze zeker niet.
Ben benieuwd naar de reactie's, groeten
Zoek eens op anti leklint; hebben we laatst een draadje van gehad van veel lek rijden. Of juist niet veel lek rijden.
Ciao,
Roy
Ad6 2010/2011/2012, Ven2-4Cancer 2011/2012/2013. In 2014 Ventoux3
Amclassic-fan schreef:Wat ze nu doen heeft niets met een recall te maken, je krijgt gewoon de garantie waar je recht op hebt.
+1!!
Half werk van Schwalbe, snap niet dat mensen hierin trappen en het adequaat handelen vinden. Iedereen loopt nog net zoveel gevaar als voorheen want je krijgt alleen nieuwe banden als het probleem zich voordoet. Dan mag je blij zijn als je niet gevallen bent of anderszins averij hebt opgelopen. Probleem is waarschijnlijk te groot (lees: te grote financiele strop voor Schwalbe) om álle banden terug te roepen - als het om 'bepaalde series' zou gaan kunnen ze die toch gewoon benoemen..?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5615
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
LVGH schreef: Iedereen loopt nog net zoveel gevaar als voorheen want je krijgt alleen nieuwe banden als het probleem zich voordoet.
Niet dus!
Mijn nog niet gemonteerde bandjes zijn ook vervangen na opsturen van foto's met de produktie nummers!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
Nou nou nou, gevaar. Geen olifant van een mug maken hoor.
Een bult is onschuldiger dan een band met een hele slechte lekbestendigheid. Een lek ontstaat namelijk plotseling waardoor je van je fiets kunt donderen. Een bult op de Ultremo R doemt niet zomaar uit het niets op. Dat betekent dat je voortijdig al aan de band kunt zien of er iets mis mee is.
Het wordt pas gevaarlijk als je ermee door gaat rijden, maar dan ben je naar mijn mening gewoon enorm dom door onnodig risico te nemen.
Een bult is onschuldiger dan een band met een hele slechte lekbestendigheid. Een lek ontstaat namelijk plotseling waardoor je van je fiets kunt donderen. Een bult op de Ultremo R doemt niet zomaar uit het niets op. Dat betekent dat je voortijdig al aan de band kunt zien of er iets mis mee is.
Het wordt pas gevaarlijk als je ermee door gaat rijden, maar dan ben je naar mijn mening gewoon enorm dom door onnodig risico te nemen.
There can only BeOne.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Die bult komt er ook een keertje gewoon op... En als 't gebeurd dan zegt de binnenband boem. De binnenband explodeerd als je zo'n bult krijgt die per ongeluk te groot is. Een band die niet lekbestendig is loopt langzaam leeg als die lek gaat, dan is er nog veel meer aan te redden. Een afloper met 70 kmh is wel op te vangen, een klapband wordt zeer problematisch.
Tuurlijk komt die er een keertje op, maar minder snel dan een leegloper en/of exploderende binnenband. In de meeste gevallen valt de bult op voordat de binnenband explodeert en/of leegloopt. Punt is dus dat je van tevoren kunt zien (en vast ook wel voelen) dat er iets mis mee is voordat de hel losbarst.
There can only BeOne.
colnagofreak schreef:LVGH schreef: Iedereen loopt nog net zoveel gevaar als voorheen want je krijgt alleen nieuwe banden als het probleem zich voordoet.
Niet dus!
Mijn nog niet gemonteerde bandjes zijn ook vervangen na opsturen van foto's met de produktie nummers!
Dit is mij ook gelukt. Ik moest de banden opsturen nadat bevestigd is dat de mijne uit de besmette serie komen en mij is beloofd dat er z.s.m. nieuwe komen.
Pinarello FP Paris, Ultegra SL Compact, Mavic Cosmic Carbone SLR, Conti GP 4000S
Wilier Triestina Cyclocross
http://deelnemers.alpe-dhuzes.nl/acties ... -den-hoorn" onclick="window.open(this.href);return false;
Wilier Triestina Cyclocross
http://deelnemers.alpe-dhuzes.nl/acties ... -den-hoorn" onclick="window.open(this.href);return false;
- robbebopper
- Forum-lid HC
- Berichten: 5713
- Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32
In mijn geval zat er al vrij snel een(kleine) bult op de voorband, daar heb ik nog zeker 400 km op gefietst, omdat ik op dat moment nog geen weet had van de problemen die er met dit product zouden gaan ontstaan. Op een zeker moemnt ben ik 's morgens vvor een ritje vertrokken, en al vrij snel viel me op dat mijn fiets meer begon te stuiteren. Ik dacht nog dat het aan de voorband lag, maar na ongeveer 30 km bleek het om de achterband te gaan. Toen, na flink gemopper, wat druk eraf gehaald, en nog 15 km doorgereden. Daarna meteen vervangen. Er lijkt dus geen reden om een plotselinge klapband te verwachten, maar goed, als je zo'n akkefietje krijgt tijdens de afdaling van een Alpencol, zit je toch niet meer zo gemakkelijk op je fiets.
Net ook maar eens een mailtje mét foto's naar Schwalbe gestuurd. Hoewel nog geen bult, zijn er wel een paar plekken op de banden die ik niet vertrouw.
Eens kijken wat ze er mee doen...................
Eens kijken wat ze er mee doen...................
Stevens SCF1-Campa Chorus/Record-Eurus
Planet X Stealth-Campa Chorus-Xentis Mark 1
Planet X Stealth-Campa Chorus-Xentis Mark 1
-
- Forum-lid
- Berichten: 545
- Lid geworden op: 07 mar 2009 11:03
Kan iemand melden wat de besmette serienummers zijn,
Grt. Zapp